Rygge Lufthavn - utviklingen

Replying to Topic 'Rygge Lufthavn - utviklingen'

Moss - Rygge har stort potensiale.

Østfold har 260.000 innbyggere innenfor et relativt lite område. Innenfor Østfold har vi Fredrikstad med sine 70.000 innbyggere som er en av de større bykommunene i landet, hertil kommer også Sarpsborg med sine 50.000 innbyggere.

Dessuten vil store deler av Oslo/Akershus med ca. 1.1 millioner innbyggere være stort potensiale for flyplassen.

Gode muligheter mao :)

Follo med alle sine "nybyggere" er sikkert en del av business-caset til RSL. Innbyggerne sør for byen har opplagt glede av å slippe å reise til GM.

Jeg har forøvrig liten tro på at Rygge blir noe spotte-paradis. Én ting er nå terrenget, en annen ting at flystasjonen fremdeles håndhever fotoforbud ved gjerdene.

Jeg vil tippe Ryanair (London og kanskje noen flere), Wizzair (Polen), SkyEurope , samt kanskje Norwegian på typiske ferieruter til Spania kan være aktuelle på Rygge. Kanskjenoen kan åpne ruter til Gøteborg der også, det ligger jo i "riktig" retning fra Oslo, kanskje Coast. Ruter til København og Stockholm er vel også en mulighet. Alt er selvsagt synsing, men hva tror dere?

Ryanair tar opp konkurranse med seg selv når de flyr fra Torp? De er jo klar over at Rygge kommer, men de fortsetter å opprette nye ruter fra Torp.

Originally posted by GFL

Ryanair tar opp konkurranse med seg selv når de flyr fra Torp? De er jo klar over at Rygge kommer, men de fortsetter å opprette nye ruter fra Torp.

Hva er poenget ditt? Hvis de skulle komme til å velge å flytte til Rygge, spiller det noen rolle hvor mange ruter de har? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener det betyr noe at de oppretter nye ruter fra Torp, så lenge Rygge ikke har åpnet enda. :)

Det er vel lite trolig at Ryanair flytter til Rygge, med tanke på det markedet de har i Vestfold, Telemark og Buskerud?
Men ingen vet hvor O'Leary hopper, så vi får se når tida evt. kommer ...:spin:

Originally posted by brendas

Originally posted by Herlov
Med NSB tar det i underkant av 50 min med tog. Jeg tipper kanskje 45 minutter med bil. Det bor ca 260 000 mennesker i Østfold, men jeg er usikker på hvor mange som bor i søndre del av Akershus (Drøbak, Ski, Ås, Oppegård, Holmlia, etc.)
Frogn (Drøbak) har ca 14000, Ski ca 25000, Vestby 12000, Ås ca 14000. Oppegård ligger vel på ca 40000. Fra Drøbak tar det ca 40 minutter med bil til Rygge, 35 fra Ås.

Du nevner Vestfold, der har de tross alt Torp. Er det realistisk at Rygge kan få noe særlig av nye destianasjoner som per i dag ikke Gardermoen eller Torp _ikke_ har?

Oslofjordtunellen gjør at også Hurum , Røyken og Lier har kort vei til Rygge.
Her hjemme i Asker så skiller det lite i kjørelengde mellom OSL og Rygge.

Så det gjelder å komme opp med gode tilbud til spennende og aktuelle destinasjoner.

Da ser det ut som det som skal hugges av skog er hugget, er blitt en åpen strekke fra tårnet og noen hundre meter sydover - noe som også gir vesentlig mer sikt inn til den millitære delen av flyplassen som tidligere har vært skjult av skog. Arbeidene med ankomstvei er også godt igang og man ser tydelig progresjon fra dag til dag.

Her er seneste nytt ..

Olav Thon ønsker selvsagt hotell og butikker - ORKLA inviterte han med

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060601/NYHET/106010004/1002

-

Pressen ikke invitert til informasjonsmøte

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060601/NYHET/106010005/1002

FlyMe vurderer å flytte trafikk fra Gøteborg til Rygge ..

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.622562

Velkommen skal de være! :nor :up:

Noen som tror dy kommer til å satse på base her tru?
Enkelte som jobber i dy sier at de er håpende til dette...
Men dette er kansje å ha litt for store ambisjoner, eller?

Det er lovå drømme da, det ville vert fantastisk!:thumbup :thumbup

...men kommer vi til å se noe innenlands fra Rygge?:skep Har mine tvil, men vet jo aldri

Skanska er valgt som entreprenør for terminalbygget, som igangsettes i august.

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060626/NYHET/106260034/1108

Lavpris på Rygge kan krasjlande

Rygge vil bli en flyplass for lavprisselskaper som tilbyr billige flybilletter. Det vil flyplassen få til ved å lokke selskapene med lave avgifter.Men regjeringen vil nekte Rygge å utkonkurrere Gardermoen, og krever å diktere flyplassens avgifter. Det kan true Rygges lavprisprofil.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article2196076.ece

Jeg passerte RY et par ganger nå i helgen, og det er som Blubird sier åpnet opp så mye at man kan se over til sentralområdet på flystasjonen, kanskje spesielt fra jordvollen på vestsiden av motorveien. 717 skv. ligger midt i "bildet".

La forøvrig merke til at gravingen stopper rimelig nøyaktig på kommunegrensen mellom Rygge og Råde.

Jeg blir helt SLAPP av disse politikerne! Her snakker vi om en gruppe mennesker som faktisk er prisgitt folkets stemme for å ha den jobben de har, og så skal de oppføre seg på den måten! Makan!! :old

Originally posted by Fly high

Det kan vel tenkes at noen av "folket" synes dette er en fornuftig holdning?

Jeg synes det er en fornuftig holdning. Hva skal vi med så mange flyplasser i Oslo-regionen....??:huh:

Back