Rygge - FlyNordic en mulig kandidat

La oss håpe det blir noen kunder på flyplassen da..
Siden jeg er lat hva blir IATA koden?

Burde jeg ha klart å tenkt meg til... Men som jeg sa, latskapen vettu....

Takk anyway :hi2

Den som tør satse litt på Rygge, kan sikkert vinne mye. Hvilke selskap er bekreftet?

Kan forstå at selskapene om mulig synes det er litt heftig å være først ute på Rygge. Spesielt med tanke på såpass store maskiner som de nevnte selskapene har.
Jeg tror det kun er Widerøe som kunne startet opp her uten å kanibalisere sine eksisterende ruter fra Torp og Oslo.

MD'ene til Flynordic på Rygge? Hmmm skeptisk. Blir for mange seter å fylle. Og om de skulle komme tror jeg vi ikke skal forvente mye annet enn typiske lørdags flygninger til malaga og Alicante. Jeg klarer ikke å se for meg markedspotensialet for Norwegian eller SAS med dagens flåte å satse på innenriks destinasjoner. Frekvensen må opp for å gjøre produktet atraktivt, å da blir det større skivebom enn Color air historien å fly med Norwegians 733 der!

hva med coast air? De skal jo ha noen nye ATR skal de ikke? Her har de i alle fall en mulighet til å snappe Trondheim, Stavanger og Bergen med riktig flytype og etablere seg før de andre!

Innenriks muligens, men utenriks bør det fint gå an å fylle opp en 737, husk FR flyr jo 738 med 189 seter til endel odde destinasjoner

Jo med markedet i seg selv er neppe stort nok for Ryanair, Norwegian eller SAS. Jeg er ganske sikker på at de selv vurderer konsekvensene av egen etablering på Rygge til at det vil gå utover belegget på eksisterende ruter ut fra Osl eller Torp!

Jeg tror ikke Rygge vil tiltrekke seg like mange Oslo reisende som torp gjorde tidligere.
Osl har et fantastisk lavpristilbud. Bedre enn Torp. Argumentet for å fly fra Torp om man bor i Oslo er ikke like stort som det en gang var. Torp viser jo til en vekst som lokalmarkedet i stor grad står for. Vestsiden av oslofjorden har et mye større lokalmarked. Dessuten tror jeg Rygges nærhet til Osl blir dens skjebne da lavpristilbudet fra Osl er så bra som det er i dag at Rygge vil stå i skyggen.
At det er marked for ruter er jeg overbevist om, men jeg tror nok man har tatt litt for stor høyde for at flyplassen vil tiltrekke seg reisende som ellers ville benyttet Osl eller Torp. Rygge vil aldri bli en attraktiv flyplass med et skabbete rutetilbud. å det er jeg redd det blir om Norwegian, flynordic eller SAS kommer. (ikke daglige frekvenser til typiske ferie destinasjoner). Jeg tror nøkkelen er å få selskaper med mindre flytyper til å starte opp her.
På denne måten er rutene tilpasset lokalmarkedet og det kan bli tilbytt flere frekvenser.

jeg mener fortsatt at Coast air har en blank pusset gylden mulighet på Rygge. problemet er vel at de neppe har kapitalen som trengs for å komme skikkelig igang der!

Å tolke denne artikkelen som at Norwegian har "planer om" å fly fra Rygge havner vel mer i kategorien fri fantasi.

MartinL har forøvrig er grei analyse av potensialet til Rygge, og konklusjonen er derfor at Rygge i sin nåværende form er et dårlig prosjekt.

Det koster såpass mye å sette opp en operasjon fra en ny flyplass, at den inngangsbilletten blir begrensningen helt til en eller annen operatør virkelig finner grunn til å satse - det tror jeg ikke kommer til å skje i overskuelig fremtid.

Jeg synes at folk lett glemmer retning øst og sør fra RYG. Halvveis til GOT sydover og lang inn f. eks. til Karlstad. Så grunnlaget bør være like godt som TRF.......

Originally posted by JetBlue

Å tolke denne artikkelen som at Norwegian har "planer om" å fly fra Rygge havner vel mer i kategorien fri fantasi.

MartinL har forøvrig er grei analyse av potensialet til Rygge, og konklusjonen er derfor at Rygge i sin nåværende form er et dårlig prosjekt.

Det koster såpass mye å sette opp en operasjon fra en ny flyplass, at den inngangsbilletten blir begrensningen helt til en eller annen operatør virkelig finner grunn til å satse - det tror jeg ikke kommer til å skje i overskuelig fremtid.

Med den setningen der er det vel du som fantaserer trur jeg...

Originally posted by SQ 777

Jeg synes at folk lett glemmer retning øst og sør fra RYG. Halvveis til GOT sydover og lang inn f. eks. til Karlstad. Så grunnlaget bør være like godt som TRF.......

Men hvordan er tilbudet via Landvetter egentlig?

Back