Rygge 40 millioner i minus

Eneste gode argument er at ingen andre rene Ryanair-lufthavner tjener penger. På grunn av nordmenns duty free-vaner kan det likevel være mulig å gå med overskudd, men da tror jeg Rygge må ha minimum to millioner passasjerer - trolig flere.

Ja, jeg tviler ikke på at det er vanskelig. Generelt er vel mindre flyplasser som tjener penger med kun en eller to operatører mangelvare, uansett hvem som flyr dit.

Nej. Backpackere legger ikke igjen like mye penger som folk på 40+ som reiser med NAS. pluss at rayn får selge taxfree. Det gör ikke ikke Nas får i dag

Hva jeg mente med dette er at flyplassen vill tjene mindre penger om NAS forsvinner. NAS reisende legger igjen mere penger på flyplassen enn hva Ryans snitt passasjerer gjör.(parkering, cafe og taxfree) Mange av Ryans passasjerere flyr inn til Rygge om man sammenligner Nas der det er motsatt. Nordmenns taxfree vaner er gullgruve for flyplasser.

Hvor stor er omsætningen på Rygge....
Har læst om det store underskud, men hvor meget betaler FR af det ???
Eller er det etablerings omkostninger.....Hvordan er det med vinteberedskab ? militært eller civilt ?
hilsen
Ole

Hva jeg mente med dette er at flyplassen vill tjene mindre penger om NAS forsvinner. NAS reisende legger igjen mere penger på flyplassen enn hva Ryans snitt passasjerer gjör.(parkering, cafe og taxfree) Mange av Ryans passasjerere flyr inn til Rygge om man sammenligner Nas der det er motsatt. Nordmenns taxfree vaner er gullgruve for flyplasser.

Finnes det tall som støtter oppunder dette? Hvis vi tar i dag, fredag, som eksempel, har FR 16 flyvninger til utlandet, mens DY kun har 1 (Antalya). FR pax må vel da nødvendigvis utgjøre størsteparten av kundene i tax-free'en..? Og så skulle man tro at FR's rigide oppmøte-policy medfører at folk tilbringer mer tid på flyplassen enn DY's innenriks-pax. Og er ikke godt over halvparten av FR's reisende nordmenn på tur..?

Det er ingen tvil om at Norwegians passasjerer er bedre tax free-kunder enn Ryanair-passasjerer. Dette skyldes hovedsakelig at Norwegian har en større andel nordmenn blant passasjerene. Norwegian har en veldig sterk posisjon i Norge, mens Ryanair fortsatt er mer kjent i den andre enden av rutene fra Rygge. Ryanair-passasjerer på Rygge legger igjen mindre penger enn Ryanair-passasjerer på Torp. Dette skyldes at Rygge i større grad oppfattes som et alternativ når man skal reise til Oslo fra utlandet, mens det norske markedet er sterkere i Vestfold enn i Østfold.

Det er ingen tvil om at Norwegians passasjerer er bedre tax free-kunder enn Ryanair-passasjerer. Dette skyldes hovedsakelig at Norwegian har en større andel nordmenn blant passasjerene. Norwegian har en veldig sterk posisjon i Norge, mens Ryanair fortsatt er mer kjent i den andre enden av rutene fra Rygge. Ryanair-passasjerer på Rygge legger igjen mindre penger enn Ryanair-passasjerer på Torp. Dette skyldes at Rygge i større grad oppfattes som et alternativ når man skal reise til Oslo fra utlandet, mens det norske markedet er sterkere i Vestfold enn i Østfold.

Vil være intr å høre/se talla på det du legger frem der. Eller om det er ren Vestfold patriotisme som kommer fram, eller Østfold motstand.....

Tror ikke det har noe med at DY ikke har lov, men at de velger å ikke ha tax free salg ombord for å spare vekt på flyet. Mindre varer ombord, lavere vekt og dermed mindre drivstoff.

Men det er bare en teori jeg har da :)

Norwegian selger ikke tax-free varer på flygninger til/fra Rygge.
Vet ikke om dette er noe som ligger i avtalen mellom RYG og Norwegian?

så vidt meg bekjent er det ikke lov å selge Taxfree ( alkoholholdige drikkevarer) ombord i fly som har base på en militær flyplass.

Tror ikke det har noe med at DY ikke har lov, men at de velger å ikke ha tax free salg ombord for å spare vekt på flyet. Mindre varer ombord, lavere vekt og dermed mindre drivstoff.

Men det er bare en teori jeg har da :)

Haha..vrøvl. Nas får ikke lov. Enkelt og greit

Da vil jeg anbefale alle som påstår at DY ikke får selge tax-free til å lese menyen til DY.
Menyen. Den sier vel noe annet.

så vidt meg bekjent er det ikke lov å selge Taxfree ( alkoholholdige drikkevarer) ombord i fly som har base på en militær flyplass.
Det skulle bety at både FR og DY ikke får selge TaxFree. Noe som ganske sikkert hadde fått FR til å ikke fly på Rygge.

Back