Ryanairs spesialavtaler

Hvis Ryanair har vært på flyplassen med mange ruter og vekket folks interesse og kjøpekraft, så bør det jo kunne være et marked for at en annen aktør kan komm inn og ta over dette markedet til bedre betingelser for flyplassen enn det Ryanair ga!?

Så lenge det er prnger å tjene på trafikk fra/til flyplassen, så vil det jo stort sett være noen som vil ha ruter der, all den tid det er små eller minimale oppstartskostnader?

Hvis Ryanair forsvinner ut, så bør vel noen andre kunne komme inn istedet?
 
Jeg er overbevist om at Ryanair ikke kommer til å trekke seg ut fra Rygge, like sikker som jeg er på at de heller ikke kommer til å slutte og fly fra Torp.
Norge er et lukrativt marked og spesiellt Oslo området.
Er helt overbevist om at MOL og Ryanair vet akkurat hva de gjør, likeså Tandberg og MLR

Er helt overbevist om at MOL og Ryanair vet akkurat hva de gjør, likeså Tandberg og MLR

Hva mener du med MOL (Molde) og MLR ( Millicent) ?
 
Hvis Ryanair har vært på flyplassen med mange ruter og vekket folks interesse og kjøpekraft, så bør det jo kunne være et marked for at en annen aktør kan komm inn og ta over dette markedet til bedre betingelser for flyplassen enn det Ryanair ga!?

Så lenge det er prnger å tjene på trafikk fra/til flyplassen, så vil det jo stort sett være noen som vil ha ruter der, all den tid det er små eller minimale oppstartskostnader?

Hvis Ryanair forsvinner ut, så bør vel noen andre kunne komme inn istedet?


Ja mange tror det er slik det fungerer: at når en forlater åstedet, så kommer en annen og tar over. Slik trodde mange det ville være på Torp også.
Torp har hatt en betydelig nedgang på utenlandstrafikken etter at Ryanair startet opp på Rygge. Godt over 30% nedgang på utenlandstrafikken, og et betydelig antall destinasjoner er forsvunnet fra rutekartet.
Og mange trodde andre nærmest ville stå i kø for å ta over trafikken. Men så har ikke vært tilfelle.

Hvis et flyselskap ville gi nær to millioner passasjerer årlig til Rygge, så regner jeg met at også dette selskapet vil få gode betingelser. Jeg tror nok så hadde vært tilfelle også i tiden før Ryanair startet opp der. Men nå var det engang svært laber interesse fra flyselskapene. Både til å satse stort og lite. Kundene sto ikke i kø. Det vil de neppe gøre dersom FR forsvant heller. Selv om Rygge frister med lave oppstartskostnader.


IMM
 
Ja mange tror det er slik det fungerer: at når en forlater åstedet, så kommer en annen og tar over. Slik trodde mange det ville være på Torp også.
Torp har hatt en betydelig nedgang på utenlandstrafikken etter at Ryanair startet opp på Rygge. Godt over 30% nedgang på utenlandstrafikken, og et betydelig antall destinasjoner er forsvunnet fra rutekartet.
Og mange trodde andre nærmest ville stå i kø for å ta over trafikken. Men så har ikke vært tilfelle.

Hvis et flyselskap ville gi nær to millioner passasjerer årlig til Rygge, så regner jeg met at også dette selskapet vil få gode betingelser. Jeg tror nok så hadde vært tilfelle også i tiden før Ryanair startet opp der. Men nå var det engang svært laber interesse fra flyselskapene. Både til å satse stort og lite. Kundene sto ikke i kø. Det vil de neppe gøre dersom FR forsvant heller. Selv om Rygge frister med lave oppstartskostnader.


IMM
Det er en viss forskjell på Torp og Rygge
Torp er mer en lokal flyplass for Vestfold,Telemark og deler av Buskerud.
Rygge som ligger nærmere Oslo har et helt annet passasjer grunnlag, nedgangen på Torp skyldtes at Ryanair flyttet trafikken over fjorden for å bli mer attraktiv for Oslo markedet, samtidig som reisende fra utlandet kommer nærmere Oslo.
MOL har også uttalt tidligere at han ser et passasjer grunnlag på Rygge på ca 5 mill mens Torp er beregnet til 1,6 mill.
Jeg er helt enig i at det ikke er noen automatikk i at et annet flyselskap automatisk står klar til å ta over trafikk der hvor selskaper nedlegger ruter eller forsvinner helt, det som gjør Rygge spesiellt sårbare er at de ennå ikke har greid å tiltrekke seg andre selskaper.
Men det er en meget effektiv liten flyplass med korte snutider så tiden vil vise om det ikke vil skje noe med det
Husk Rygge er ennå ung og relativt upløyd :)
 
Back
Top