Trety
ScanFlyer Rusty
...eller 3) Flyplassene innser at de taper svære volumer og inntekter fra parfyme-/taxfreesalg når FR pakker sammen, og dermed kryper til korset og gir FR en god pris.
FR kan vel ikke forlange å få statsstøtte eller komplett urimelige avtaler, men å kunne forhandle seg til en god pris på flyplasser som ikke har livets rett uten denne typen trafikk skal man ikke se bort fra.
Men nå er det akkurat dette sakene dreier seg om - FR har fått til og med betalt for å fly til visse flyplasser. Dette er, som vi begge vet, ulovlige subsidier. Flyplassene FR driver fra har måttet inngå avtaler som gjør at de går i minus, og det kan selvsagt ikke fortsette. Ergo må FR finne seg i å betale for de tjenestene de trenger, som normalt er i forretningslivet.
Men akkurat nå så fremstår FR som en sutrete femåring som ikke får viljen sin, men tough luck. Flyplassene er ikke tøffere enn de MÅ være, for de vil jo selvsagt ikke miste trafikken.