• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair

MountainDew

ScanFlyer Rusty
Medlem
C172, MountainDew og Speedbird skulle i dag reise med Ryan for forste gang, men de stengte innsjekk naar vi stod i innsjekk koen!!!!!! Elendig selskap...
Nu har vi bestillt via Kobenhavn i morgen til Bergen. MD80 og Q400.

Neste gang reiser vi med et skikkelig selskap som SAS, Wideroe, Norwegian eller lignende

Hilsen gutta paa tur;)

Var dere sent ute da?

Ser jo på Airline på TVNorge hver uke at personer kommer for sent til easyjet og det blir like mye styr hver gang...

Originally posted by MountainDew

C172, MountainDew og Speedbird skulle i dag reise med Ryan for forste gang, men de stengte innsjekk naar vi stod i innsjekk koen!!!!!! Elendig selskap...

Man må jo være sjekket inn før innsjekk stenger. Nytter ikke bare å stå i køen. Eller mener du Ryanair stengte innsjekk for tidlig?

Nå... det er vel sånn at flyselskaper har en deadline for innsjekk. Og rekker man ikke den, så er det sansynlig vis passasjeren som ikke har vært tidlig nok ute. Kø må man regne med både når man reiser med Ryanair, Widerøe, SAS, KLM, og de andre.
Skulle man vente på alle, ville det gått ut over punktligheten, og det er vel heller ingen god løsning.
Se forøvrig denne lille historien om de som skulle med KLM...

http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060130/NYHETER/101300268&SearchID=73251657747613

Edit: Klikkifiserte URLen.

Har sett dette senest i Alghero, Sardinia. Hyl og skrik på italiensk da folk kom 2 min for sent.

Flyet må gå i rute slik at siste avgang hver dag er i rute, og hvis man er sent ute må man tåle dette !!

HVORFOR skal man komme så sent ??

Mne det er alltid flyselskapet som får "skylda".
Nå vet vi jo ikke hva som var tilfellet i denne saken, men....

Vi var hverken tidlig eller sein for å si det slik. Vi stillte oss opp i køen og hadde ingen bak oss. Passasjerene forran oss ble sjekket inn, så spurte damen om vi også skulle til Haugesund mens hun holdt på med de andre. Bekreftende yes sa vi. Når vi da tok steget fram til skranken skiftet skjermen over til en annen destinasjon (over 40 min til avgang). Hun neket oss å sjekke inn og sa meget arrogant/uhøflig at dette ikke var innsjekk til Haugesund og det hadde aldri vert noen innsjekk til Haugesund på den skranken......(?)

Kontaktet så Ryanair billettkontor som syntes det var rart at vi ikke var kommet med, når vi sto i køen. Var ingenting ledig på andre destinasjoner i norge den dag eller neste.

Etter litt surfing på nettet klarte vi å finne en ok pris på SAS vi CPH.

Trip Rapport vil komme :)

og sa meget arrogant/uhøflig at dette ikke var innsjekk til Haugesund og det hadde aldri vert noen innsjekk til Haugesund på den skranken......(?)

Attachments

• hau.jpg
    hau.jpg
    18.3 KB · Views: 16
RyanAir på sitt beste/værste.

Og nok en grunn til at jeg ALDRI kommer til å benytte det selskapet...

Originally posted by Scanor

Men stod dere i feil kø? ....var det f.eks andre som skulle til Haugesund i den køen dere stod?

Værst = verst :D

Men sånn reint prinsippielt:

Skal man være kommet frem til enden av en hver kø og stå forran en skranke, eller det tilstrekkelig å være på en flyplass innenfor de X antall minuttene som er oppgitt for utenriks/innenriks-flyging?

Om jeg står midtveis i en kø og tidsluken for innsjekk begynner å lukke seg for innsjekk har jeg aldri opplevd å få beskjed om at jeg er for sein; mens jeg jobbet i Skottland husker jeg BA var spesiellt proaktive med å ha folk som luket ut folk fra køen som tiden løpte ut for, da de hadde en stor hovdkø inn til innsjekk og 2-3-4 skranker som tok fra den. I GLA anyway.

-A

Originally posted by ph-ndr

Men sånn reint prinsippielt:

Skal man være kommet frem til enden av en hver kø og stå forran en skranke,

Ja, man skal ha kommet fram og vaere ferdig ekspedert innen fristen gaar ut. Saann teknisk. Men det er vanlig at man siler ut de som staar i koe naar cut-off naermer seg og faar dem unna i tide. Men Ryanair er tydeligvis ikke som andre flyselskaper... :shake

Originally posted by ph-ndr

Om jeg står midtveis i en kø og tidsluken for innsjekk begynner å lukke seg for innsjekk har jeg aldri opplevd å få beskjed om at jeg er for sein; mens jeg jobbet i Skottland husker jeg BA var spesiellt proaktive med å ha folk som luket ut folk fra køen som tiden løpte ut for, da de hadde en stor hovdkø inn til innsjekk og 2-3-4 skranker som tok fra den. I GLA anyway.

-A
"

Dette gjelder flere selskap. Jeg vet Easyjet driver med slikt og det samme har jeg også opplevd med alle som opererer ut fra T2 på LHR. Her var det egne ansatte som "hentet" folk ut av køen til security som hadde dårlig tid

Originally posted by The Ticketor

Enkelt sagt, du skal ha fått boardingkortet ditt før fristen går ut.

Jepp men enkelte andre er langt mer fleksible er FR:exclamati

Originally posted by Hurum

Originally posted by Scanor

Men stod dere i feil kø? ....var det f.eks andre som skulle til Haugesund i den køen dere stod?

Værst = verst :D

Vi stod ikke i feil kø! Synes bildet av "komiske Ali" illustrerer situasjonen ganske greitt :colgate: Vi fikk tilbud om standby til Torp som skulle gå 6 timer seinere. Flyet var fullt så det var vel sikkert lite trolig at det pluttselig skulle dukke opp 5 ledige seter. £40 pr person ville de ha for den tjenesten som ikke garanterte noe som helst. Takket selvsagt nei til det, for det selskapet skal ikke få et pund mer fra meg...

Back