Ryanair til OSL

Merkelig at de kjører på med tre daglige til London fra OSL hvor kapasiteten dit allerede er stor. Enda merkeligere er det at de ikke tar med noen Syden-ruter til OSL. ALC, AGP og LPA i alle fall. Regner med de er bankers å havne på TRF i alle fall.
 
Merkelig at de kjører på med tre daglige til London fra OSL hvor kapasiteten dit allerede er stor. Enda merkeligere er det at de ikke tar med noen Syden-ruter til OSL. ALC, AGP og LPA i alle fall. Regner med de er bankers å havne på TRF i alle fall.

Slapp av, det kommer nok etterhvert.
 
Flau forestilling. Media som mikrofonstativ for Ryanair. Ikke et eneste virkelig kritisk spørsmål. Plankejournalistikk på sitt verste. :headbang
 
Merkelig at de kjører på med tre daglige til London fra OSL hvor kapasiteten dit allerede er stor. Enda merkeligere er det at de ikke tar med noen Syden-ruter til OSL. ALC, AGP og LPA i alle fall. Regner med de er bankers å havne på TRF i alle fall.

Tja, det Vilnius og London opplegget er jo faktisk det de sitter med slots på fra 1 september, så at det er i det de i første omgang starter med er egentlig litt som foventet. Det kommer sikkert mer etterhvert, men da trengs det flere slots. Hvis jeg ikke tar helt feil er ikke nye slots for kommende vinter "ferdig" utdelt

Så er spørsmålet om hvilke de 16 rutene som legges ned er og hvilke 8 som flyttes til Torp, som uansett kanskje fremstår som vinneren her
 
Last edited:
Flau forestilling. Media som mikrofonstativ for Ryanair. Ikke et eneste virkelig kritisk spørsmål. Plankejournalistikk på sitt verste.

Jeg er ikke enig. De fikk flere kritiskte spørsmål fra flere journaliser (NRK og Aftenposten) blant annet om ansettelsesforhold, men David var veldig klar og styrende og besvarte ikke dette (les: godt PR arbeide).
 
Ser ut til at rutene som flyttes til Torp er : Manchester, Tenerife, Gran Canaria, Tenerife, Milano, Krakow, Wasawa og Gdansk. Alicante er allerede på TRF. Hvordan det ser ut for de andre rutene som idag går fra Torp som Malaga og London får vi se. Malaga er vel uansett en sommerrute.
 

Attachments

  • rygfr.jpg
    rygfr.jpg
    373 KB · Views: 986
På de tre rutene fra Torp til Polen vil det vel fort bli en beinhard kamp mot Wizz, men markedet er kanskje stort nok for begge?
 
Ser ut at avganger fra OSL blir: 07:45 OSL-STN, 12:35 OSL-VNO, 15:25 OSL-STN, 20:25 OSL-STN. Priser er ikke lagt ut ennå.
 
Noen som vet hvem som får handling på OSL? Jeg tipper at Ryanair ikke vil ha SGH, så da er det Menzies eller Aviator som gjenstår. Noen som vet og har lov til å si noe?
 
Menzies har kontrakt fra før så regner med de ønsker å videreføre den. SAS ønsker i utgangspunktet ikke at SGH har handling av FR.

Det er vel en "ad hoc" kontrakt. Skulle tro at denne er noe dyrere. De vil sikkert forhandle om ny kontrakt når de nå begynner med faste avganger, da kan den jo like gjerne havne hos Aviator (event SGH).

Nå er forresten prisene til STN klare. Fra Kr 189 en vei, eller kr 517 i business pluss. inkl fast track. Ombookningsbar billett, 20 kg bagasje, Ekstra benplass og prioritert ombordstigning.
 
He, he, med slike priser , som kr 517 så blir det war. Har ikke fløyet dem på lenge. Men en korttur 1-2 netter frister. Tidlig ut og sent hjem. Da blåser jeg i at jeg er Star-addict :colgate:
 
Back
Top