Det er bare å se frem til Crocks og mullet-hår i pir øst![]()
Må visst ha stått opp med feil fot i dag siden jeg ikke tar humoren
Synes det er flott at Ryanair muligens gir OSL et forsøk. Håper dog det går bedre enn Easyjet sin miserable sorti på Flesland. Selv med t/r for £19.90 til LGW var det laber interesse for den ruten.
Han hinter nok til at det faktum at det har blitt diskutert muligheten for å gjøre den midlertidige innlandspiren om til en ren lavpris pir åt T2 er ferdig.
Konkuransen til London er det vel allerede nok av ? Er begrenst hvor mange som kan fly til en og samme destinasjon. Både DY,SAS og BA flyr jo dit.Aha, og de som ikke har råd til SAS, Emirates og lignende dukker opp i Crocks og flyr Ryanair. Nå forstår jeg. Tidig!
Tipper de også har en apell til de som skal på jobbreise til London (legger til grunn at de starter opp en rute dit) og har streng beskjed om å velge det billigste gjennom jobb. Hva gjelder fritidsreisene er jeg mer usikker. Men la gå, alltid kjekt med mer konkurranse, sett fra et konsumentvelferdsperspektiv såklart.
Litt spesielt dette ikke kom ut allerede i går? Avinor kunne jo avkreftet dette i hele går, uten at noe skjedde.
Hvor mange flyr egentlig til/fra London fra dag til dag ?
Hvis Ryanair kommer inn med billigere billetter enn hva en ser i dag vil det alltid være noen som tiltrekkes av de billigste billettene. De som er mer opptatt av høye biffer, de herligste drinker ombord og statuskort dinglende på kofferten blir nok ikke med over. Fra CPH er forresten både SK, BA, DY, FR og U2 inne med ruter til London. Det at vi (kanskje muligens) får en til aktør inn på OSL-LON tror jeg gjør mer godt enn vondt.Konkuransen til London er det vel allerede nok av ? Er begrenst hvor mange som kan fly til en og samme destinasjon. Både DY,SAS og BA flyr jo dit.
Hvor mange flyr egentlig til/fra London fra dag til dag ?
Hvis Ryanair kommer inn med billigere billetter enn hva en ser i dag vil det alltid være noen som tiltrekkes av de billigste billettene. De som er mer opptatt av høye biffer, de herligste drinker ombord og statuskort dinglende på kofferten blir nok ikke med over. Fra CPH er forresten både SK, BA, DY, FR og U2 inne med ruter til London. Det at vi (kanskje muligens) får en til aktør inn på OSL-LON tror jeg gjør mer godt enn vondt.
Hvis Ryanair kommer inn med billigere billetter enn hva en ser i dag vil det alltid være noen som tiltrekkes av de billigste billettene. De som er mer opptatt av høye biffer, de herligste drinker ombord og statuskort dinglende på kofferten blir nok ikke med over. Fra CPH er forresten både SK, BA, DY, FR og U2 inne med ruter til London. Det at vi (kanskje muligens) får en til aktør inn på OSL-LON tror jeg gjør mer godt enn vondt.
Det er korrekt, men spørsmålet er jo om de som eventuelt benytter seg av en potensiell rute hadde flydd fra OSL uansett.Man skal helle rikke glemme at om de åpner på OSL, så tilfører de ingen ny kapasitet til Oslo området om de samtidig forsvinner fra Rygge.
Det er korrekt, men spørsmålet er jo om de som eventuelt benytter seg av en potensiell rute hadde flydd fra OSL uansett.
Hvor ligger da den økonomiske gevinsten for Ryanair i å flytte til OSL?
Er ikke avgiftene dyrere der, i tillegg til økt flytid for så å si samtlige ruter?
Jeg bare spekulerer litt.
Kan det være en taktikk fra Ryanair's side for å bevise for regjeringen at de ikke har noen intensjon om å trekke seg ut av Norge hvis flyseteavgiften kommer? Et skjult taktikk for å påvirke høringen.
Seteavgiften er jo vedtatt for å redusere flytrafikken. Et Ryanair som da viser at de har vilje til å kun flytte seg til OSL, viser at effekten av å legge ned Rygge ikke fører til noe annet enn tap av arbeidsplasser?
Hvor ligger da den økonomiske gevinsten for Ryanair i å flytte til OSL?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.