Ja, imm, en av grunnene ser du i signaturen din. Kanskje de kan doble prisene fra 1 til 2 kroner ex alt?
Kjøpe med stor rabatt, selge uten rabatt så kanskje de ikke taper noe særlig på flyene?
Har vel aldri vært dumt å ta seg betalt for det varen faktisk koster...
Spørsmålet er jo også om det blir så gullkantet i videreselge fly fremover?
Slik utviklingen er i bransjen nå tviler jeg på det.
Flyselskapet Ryanair er igjen på utkikk etter å bestille nye fly, så mange som 400 stykker for å kunne utvide sitt nettverk. Nå kan også Airbus bli aktuelle.
Forøvrig er det interessant å merke seg at Ryanair nå i følge Bloomberg/Hangar.no føler de har nådd en størrelse som legitimerer en flåte delt mellom to produsenter, og større fly som A321 i kombinasjon med A320. A321 skulle vel representere 22 seter mer enn B738, såvidt jeg vet. Er vel da naturlig å tro at B739ER også blir vurdert i kombo med lillebror?
Ryanair vurderer kjøp av 400 nye fly
Flyselskapet Ryanair er igjen på utkikk etter å bestille nye fly, så mange som 400 stykker for å kunne utvide sitt nettverk. Nå kan også Airbus bli aktuelle.
Airbus snubs Ryanair offer to bid on jets
Airbus has snubbed an attempt by Ryanair, the low-cost airline, to draw it into a bidding contest against Boeing for the Irish carrier's next multibillion-dollar order for several hundred short-haul jets.
The European aircraft maker is unwilling to contemplate the scale of discounts being sought by Ryanair, which has established a reputation as one of the most aggressive negotiators of low-cost supply deals in the global aviation industry
....
John Leahy, Airbus chief commercial officer, said: "We are not in discussions with Ryanair about aircraft. That is on the record. We don't have plans to enter a sales campaign with Ryanair, which would be very expensive and very time-consuming."
Direkte uttalelse, men er det ikke en smule arrogant i disse tider?
Joda, jeg kan se poenget der. Men det er etter at forhandling er gjort. Man sier ikke nei til noe før man engang har forhandlet.
Joda, det skjer veldig ofte. Hvis man ser at man kun vil være en brikke i et spill der f.eks. Ryanair vil bruke Airbus som ett av flere forhandlingskort overfor Boeing. Ser man at man vil kaste penger ut av vinduet og kontrakten er helt umulig å vinne er svaret svært ofte "no bid". Det skjer oftere enn folk tror. Det bør være et visst nivå av realisme før man velger å gå for et bid.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.