Bll spotter
ScanFlyer Gold
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=402440
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Exakt ! Det är inte bara en säkerhetspoäng, det är mycket noga reglerat hur många "disabled" som får finnas ombord i förhållande till flygplanstyp/antal cabin crew. Har flera gånger själv varit med när SAS, av misstag, fått för många "disabled" ombord och det är naturligtvis obehagligt både för crew, markpersonal och de inblandade passagerarna att behöva ta av passagerare.Originally posted by Isbamse
Det er jo faktisk et sikkerhetspoeng at blinde trenger ekstra hjelp i en nødsituasjon, og at det derfor kan være fornuftig å begrese hvor mange som er ombord. Men at de først får beskjed om det idet flyet skal ta av er amatørmessig.
For en gangs skyld tror jeg ikke denne hendelsen skyldes at Ryanair vil spare gryn - da hadde de ikke brukt den ekstra tiden til å tuppe dem av igjen. (At de generelt vil spare gryn på ikke å hjelpe handicappede er en annen sak).
Ja visst har du rätt. SAS har som alla andra bolag begränsningar beroende på flygplanstyp och cabin crew. Tror nog att bolagen ligger ganska nära varandra i antalet som ger begränsningen. Jag har tyvärr inte aktuell manual tillgänglig just nu och kan därför inte ge exakt antal.Det er, som nevnt over, en kvote på hvor mange blinde det kan være på hver flight.
Edit: Det står at SK sier at de ikke har en begrensing på antal. Det tror jeg ikke på. Noen i SK som vet dette?
Trodde du var for kvotering jeg!Originally posted by EB
Hva er "kvoten"(GRUSOM BENEVNELSE!!!!) til de forskjellige selskapene?
Vilket också görs om man på förhand vet om att det är fler "disabled" som är bokade än det antal som utgör begränsning för den aktuella flygningen. Tyvärr kommer det ju ibland fler än vad som är känt till incheckningen och vad gäller exempelvis SAS, där det ju nu oftast flygs med minimum cabin crew, så uppstår naturligtvis oönskade situationer.Originally posted by EB
Da bør man "staffe" opp med ekstra crew...
Är du helt säker på det? Du menar alltså att man kan flyga en 737-800/-82 med 150-160 + blinda pax med minimum cabin crew ?Originally posted by Superhai
I følge SAS sine manualer så er det ingen begrensning på BLND. Eneste er at de skal ikke sitte ved nødutgang.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.