Ryanair setter fly på bakken

Re: Ryanair setter fly på bakken

Overraskende....hvordan vil dette slå ut blant resten av LCC-selskapene?

Kan det tyde på at Ryanair begynner å gå tom for nye markeder å ekspandere i? 20 fly tilsvarer ca 12% av Ryanair flåte det er dermed snakk om en relativt stor del av flåten som parkeres.

Skulle likt og sett overskriftene om f.eks SAS la ned rutene til Molde og Norwegian la ned rutene til Bardufoss på grunn av for høye drivstoffutgifter...

Hadde de lagt ned ruta til Molde så hadde andre aktører kommet inn. Ruten har vært blant de mest lønnsomme per PAX over lang tid.

Hadde DY lagt ned på Bardufoss, ville det vært avtalebrudd med Forsvaret og SAS hadde nok vært klar til avgang for som faen.

EB!!! Ikke nvan MOL/AES/KSU og nedleggelse av ruter i samme innlegg! Det blir krig!

Back on topic, så er jo dette en indikasjon på at FR forventer en forvärring i markedet, og ikke ser jeg ha muligheten (eller viljen) til å öke prisene for å kompensere for ökte fuelpriser. Det er ille nok for FR, men det er dramatisk for SkyEurope, Whizz, Sterling, VolareWeb og andre mindre europeiske LCC'er som allerede sliter. Med 20 fly parkert, kan Ryanair raskt rykke ut og fylle igjen tomrommet om et eller flere av disse selskapene skulle gå dukken. Det er sjelden man har en ruteportefölje som bare er sorgen, alle disse selskapene har gode ruter som gribbene er klare for å ta. Og, nå har de kapasiteten til å gjöre det også

Mange ikke ser at dette er en adjustering for seasonal demand. Ingen smart selskap flyr ruter hvor de vet at de vil bare fly inn tap...

Hvorfor er Easyjet og Ryanair egentlig sa veldig sterke? Fordi sa snart som de "Britons" vil forlatte sine öyer ma de enten ta en ferje, eller fly eller ta Eurostar. Vil du til Spania eller Italia er flyet den eneste brukbare alternative. En god del av deres traffik er holiday travel. En del er etnisk traffik, en god del er business traffik som er robust mot seasonal utsvinger.

A forlike dette med markeder OSL-MOL eller OSL-BDU er bare dumt, fordi disse rutene er ikke seasonal. OSL-MOL er typisk business og OSL-BDU er egentlig ikke en selv-existerende marked uten subsidering. Forlik dette med OSL-CHQ eller OSL-SZG sa har du seasonal routes. Og hvem flyr OSL-SZG i sommeren???

Da blir det vel en snart en ny booking kostnad som heter avgift for å reise med Ryanairs fly som ikke er står på bakken.....

Jeg tror aller først at KSU kommer til å legges ned!
Lavere belegg enn denne ruten finner man neppe i Norge.
Snart kommer vi til å få 738 satt inn på hver eneste rute MOL-OSL-MOL og Halvtimesekspresser til KSU.

Mange ikke ser at dette er en adjustering for seasonal demand. Ingen smart selskap flyr ruter hvor de vet at de vil bare fly inn tap...

Det er helt korrekt - men vanligvis vil man omdisponerere flyene til andre ruter. Det at man parkerer fly i lavsesongen er en drastisk endring og det er et stort faresignal for bransjen naar det er mer loennsomt aa parkere fly enn aa omdisponere.

Snart kommer vi til å få 738 satt inn på hver eneste rute MOL-OSL-MOL og Halvtimesekspresser til KSU.

Ryanairs 738? ;)

Det er ikke overraskende etter mitt skjønn at de parkerer 20 maskiner.
Når de har vokst seg så store som de etter hvert har blitt , så vil de sesongmessige utslagene bli større for Ryanair.
Andre selskaper på kontinentet har tradisjonelt utvekslet overkapasitet om vinteren både i Nord-Amerika og fjerne østen gjennom flere ti-år.
Som LCC tiltrekker de seg hovedsakelig ferie- og fritidsfolket og selv om folk i dag er mer fleksible med å ta ferie så vil hovedtyngden fortsatt reise i forbindelse med ferie i den lyse årstiden.

Jeg tviler sterkt på at Ryanairs glasskule er bedre pusset enn andre selskapers. Dette har nok like mye med at Ryanairs meget gunstige drivstoffavtaler (i seg selv helt geniale) er i ferd med å gå ut og de ser for seg drastiske prisøkninger. Kanskje de pga dette har hatt en sovepute og drømt om en større oppgang i passasjerantall enn det de faktisk har hatt. Kanskje segmentet de opererer i er i ferd med å mettes?

men hva skal Ola Dunk gjøre når han må betale mer for flybillettene siine enn han gjør for flytoget da?

Hvordan kan du begrunne dette?
OSL-KSU har faktisk ganske stort belegg og trafikeres med 737(og noen føkkers).
Det er faktisk snakk om å bli kvitt en av fokker avgangene til OSL og bytte den ut med 737!

Hvem dro M&R inn i denne traaden?? Dette betyr knoke!! :71:

Hvordan kan du begrunne dette?
OSL-KSU har faktisk ganske stort belegg og trafikeres med 737(og noen føkkers).
Det er faktisk snakk om å bli kvitt en av fokker avgangene til OSL og bytte den ut med 737!

VÆR SÅ SNILL........STOPP NÅ!!!!:drunk:

Beklager, beklager.. :p

Følte meg bare litt truffet, og et vist behov til å forsvare meg :)

Back