• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair setter fly på bakken

Re: Ryanair setter fly på bakken

Blir spennende å se hva Ryanair da gjør med de 737 de har "on order" hos Boeing.
 
Re: Ryanair setter fly på bakken

Jeg tror Ryanair vil ta imot dem.

De har ikke sagt at de ikke gjör noe med sine 737-800. De bare sier at de vil ikke operere 20 av dem i vinteren. Ville jeg har vaert deres MX Planner, vil det har skapt mye glede hos meg. Dette apner for mye vinter-MX slik at neste alle flyene kan brukes under sommer-sesongen og man ma ikke ta ut mange for sjekker.

Samtidlig vil Ryanair kvitte seg med en del -800er för de kommer til 10Y Sjekk. Da kan de overlatte flyet + sjekk (og dette kostnader) til den neste operatör. Marked for -700er og -800er er forsatt meget robust. Sa disse flyene finner seg en ny hjem.

Bare fordi Ryanair gjör litt annenleders og ikke flyr alle sine fly i vinter eller leier flyene ut til andre selskaper - all dette er for meg for liten av en klar signal at Ryanair er i dyp krise. De har rett og slett en helt annen betraktning, hvor de tar langt mere inn i bildet enn bare "disse flyene". Man kan utvide perspektiven med Pilot working hours om man vil, ogsa denne har sin del i denne betraktning som Ryanair gjör...
 
Back
Top