Ryanair-plakat endret til å tilby «sosial dumping»

gustavf

Moderator
Medlem
Ryanair-plakat endret til å tilby «sosial dumping»

Så denne plakaten på Nationaltheateret T-banestasjon i kveld.

IMAG0019.jpg

Re: Ryanair-plakat endret til å tilby «sosial dumping»

Greit nok, hærverk. Men for å si det sånn, det er noen i Ryanair som påstår at det ikke er helt bra arbeidsvilkår og liknende... :cry:

(sorry, hvis jeg starter denne debatten for 1000. gang)

Ja, Ryanair har en del å svare svare for .... :love:

Ja, blant annet å bidra til å redusere kostnadene forbundet med å reise på tur for veldig mange (inkludert de som aldri flyr med Ryanair), samt å tilby jobb i kabin og cockpit til mange som ellers aldri ville fått muligheten til å jobbe i denne bransjen...;)

Ja, blant annet å bidra til å redusere kostnadene forbundet med å reise på tur for veldig mange (inkludert de som aldri flyr med Ryanair), samt å tilby jobb i kabin og cockpit til mange som ellers aldri ville fått muligheten til å jobbe i denne bransjen...;)

Så lenge Ola Dunk kan fly til utlandet for mindre enn parkeringsbilletten på flyplassen koster, så er Ryanair en gave til dette landet.

Pøbelstreker? Vil vel heller kalle det litt uskyldig morro, eller et stikk i siden til Ryanair.

Så lenge Ola Dunk kan fly til utlandet for mindre enn parkeringsbilletten på flyplassen koster, så er Ryanair en gave til dette landet.

Ryanair er vel et godt tilbud til alle de som ønsker å reise med dem, samt at Ryanair bidrar til å holde prisnivået nede også for andre som reiser med helt andre selskaper. Om det er en gave til landet vet jeg ikke, men noen fordeler har de utvilsomt bidratt med. Det er vel også slik at mange av de som jobber for FR aldri ville kommet inn i denne bransjen (for det er jo ikke slik at om FR ikke eksisterte så ville andre selskaper overtatt alle kundene og trafikken, og dermed opprettholdt aktiviteten). PÅ den negative siden så er det vel utallige tråder som påpeker de sidene.

Forøvrig så sier det kanskje vel så mye om prisnivået på parkering som noe annet, om det er billigere å fly til utlandet enn å parkere (nå er det jo også gjentatte diskusjoner om den faktiske prisen på å fly FR som hevdes å være myyye høyere enn det FR reklamerer med, men der får være en annen diskusjon).

Last edited:

Tyder vel på en eller annen aksjonsform fra noen aksjonister på venstresiden dette. Det er vel oppmerksomhet de er ute etter, så får vi se om noen medier snapper det opp. Om slike aksjonformer tjener "saken" er annet spørsmål.

Aiaiaiai .. here we go again .. min feil - jeg klarte ikke å stå imot den lissepasningen der ... :lol:

Aiaiaiai .. here we go again .. min feil - jeg klarte ikke å stå imot den lissepasningen der ... :lol:

Det er vel nok av personer her inne som er negativt innstilt til alt som dreier seg om FR. Jeg tror ikke verden er så svart-hvitt, og det faktum påpeker jeg gjerne....;) (jeg regner med at du så smiley'en i mitt opprinnelige innlegg - ikke alle synes å ta dette like humoristisk)

Herlig, og ikke all hærverk er dårlig :)

Finner ingen feil på den plakaten.

Ja og til tross for påstander om sosial dumping, står folk i kø for å søke jobb, ifølge Tandberg på Rygge. Og jeg tror han så gjerne.
Her på Torp har man problemer med å få tak i vaskepersonale. Så det er jo ikke det at folk er så desperate heller. For "vanlige" jobber finnes.

Og nok en gang får Ryanair PR. Og det liker de!

Back