• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair og corona (resultat m.v.)

Euro 1,3 mrd i overskudd i sommerhalvåret (april-september) for Ryanair, og for regnskapsåret som avsluttes mars 2023, regner de med total drøye milliarden Euro i overkudd

Men de sies det er stor usikkerhet, utenom gode bookingtall for julen

https://aksjelive.e24.no/article/O8o9QE

Ryanair fikk et resultat etter skatt på 1.371 millioner euro i første halvår 2022, sammenlignet med -48 millioner euro samme periode året før.
 
Ganske artig podcast hvor Nicolai Tangen intervjuer Michael O’Leary. Det er jo spennende å se hvor stille det har blitt rundt dette "forhatte" selskapet og høre hvordan de kanskje ikke behandler de ansatte så mye dårligere enn de andre selskapene. Michael kommer med mange gode poenger.

Jeg var faktisk ikke klar over at de ikke sa opp noen under pandemien som er fascinerende - en ting er jo at det er en ganske sympatisk holdning, men også hvilket fortrinn det har gitt Ryanair.

Hans synspunkt på konkurranse er også ganske fruktbar.

Jeg flyr ikke med dem, men heier fremdeles, tror de er bra bransjen og for oss reisende.

https://podcasts.apple.com/no/podca...h-nicolai-tangen/id1614211565?i=1000587206737
 
11.5m passasjerer i desember, endte de totalt med 160,4 milioner passasjerer i 2022. Og 92% belegg
 
Er ikke vanskelig å ikke si opp folk, når mange fortsatt er på kontrakter der du kun får betalt om du flyr.
Er ikke nødvendig å si opp personale når de ikke koster deg noe.
Når det er sagt er ikke Ryanair lenger den verste i klassen i Europa, de begynner å bli pisket på plass av rettssystemet rundt omkring.
 
I fjerde kvartal 2022 (de i Ryanair sitt regskapsår kalles tredje kvartal) gikk de med €211 millioner i overskudd, litt bedre enn hva som var forventet

https://www.finansavisen.no/reise-o...gikk-forventningene?internal_source=sistenytt


Lavprisflyselskapet Ryanair fikk et resultat etter skatt på 211 millioner euro i regnskapsmessig tredje kvartal 2023, sammenlignet med 96 millioner euro samme periode året før, opplyser selskapet i sin kvartalsrapport mandag.

På forhånd var det ventet et resultat etter skatt på 200 millioner euro, ifølge en sammenstilling gjort av Reuters.
 
Back
Top