Ryanair nu med Business Plus

Ryanair, the businesmans carrier? :) :stir

Interessant vri på ting. Men er dette noko meir enn bundling av kjøp av sete + bagasje, i tillegg til å kunne endre (men ikkje refundere såvidt eg ser) billettar? Seta er jo dei same, så veldig premium er dei jo ikkje. Det gjeld vel forresten andre flyselskap også...

Lik Norwegian raffinerte Ryanairs produkt, adopterer de nå en del av de smarte bundlingene Norwegian har.

Med 2-3 ukentlige avganger til de forskjellige destinasjonene så ser jeg ikke helt vitsen med fleksible billetter, kan jo ikke bare hoppe på et annen avgang.

Med 2-3 ukentlige avganger til de forskjellige destinasjonene så ser jeg ikke helt vitsen med fleksible billetter, kan jo ikke bare hoppe på et annen avgang.

Eg vil anta at at dette er vurdert attraktivt for dei destinasjonane der dei _har_ litt frekvens. Og dei finst vel, dei også. Ikkje alle rutene er tirsdag og torsdag.

Eg vil anta at at dette er vurdert attraktivt for dei destinasjonane der dei _har_ litt frekvens. Og dei finst vel, dei også. Ikkje alle rutene er tirsdag og torsdag.

Jeg antar at fleksibilitet også betyr at man kan kansellere billettene om man ikke trenger dem. Da er alternativet av og til (på de destinasjonene hvor frekvensen ikke er så god) å kjøpe billetter med andre selskaper og kansellere FR billetten. Har gjort slikt flere ganger (men da mellom DY og SK). Man må jo ikke fly med samme selskap tur/retur... ;)

Jeg antar at fleksibilitet også betyr at man kan kansellere billettene om man ikke trenger dem. Da er alternativet av og til (på de destinasjonene hvor frekvensen ikke er så god) å kjøpe billetter med andre selskaper og kansellere FR billetten. Har gjort slikt flere ganger (men da mellom DY og SK). Man må jo ikke fly med samme selskap tur/retur... ;)

Nei, det ser ikkje slik ut. Så det er nok ei stor ulempe for mange.

http://www.ryanair.com/ie/terms-and-conditions/regulations-businessplus/

"All Business Plus fares are non-refundable, except as provided in Articles 4.2, 10.2, 10.3 and 10.4 of these Terms & Conditions." (4.2 omhandlar refunderbare skattar, 10.x dødsfall i nær familie og sjukdom).

Nei, det ser ikkje slik ut. Så det er nok ei stor ulempe for mange.

http://www.ryanair.com/ie/terms-and-conditions/regulations-businessplus/

"All Business Plus fares are non-refundable, except as provided in Articles 4.2, 10.2, 10.3 and 10.4 of these Terms & Conditions." (4.2 omhandlar refunderbare skattar, 10.x dødsfall i nær familie og sjukdom).

Da mister fleksibilitet noe av det viktige ved begrepet, og dette vil nok slik du skrev kun være interessant der hvor FR har en brukbar frekvens.

Uansett fleksibilitet eller ikke, dette er et steg i riktig retning i RyanAir's rebranding.

Ser at det bare er 50€ prisforskjel så dette er ikke halvgærnt valuta for prisen.

Folk glemmer at dette produktet ikke lanseres for de som skal reise fra Oslo til Malaga. Ryanair har mange store og frekvent betjente ruter i Europa med muligheten til å tilby høy fleksibilitet. Å ape dette ut fra tilbudet fra Rygge viser jo igjen hvor lite det etablerte forstår av hva Ryanair driver med og hvor de nå ser for seg å entre nye markeder.
For de som klarer å se litt syd for Halden og har lest Ryanair sin nye strategi, så er det all grunn til å skjelve litt mer enn før.

For øvrig, som frekvent Ryanair reisende til Baltikum har jeg i dag booket business:p
med den lave prisforskjellen er jeg ganske sikker på at Ryanair har kalkulert inn at mange reisende kun velger å oppgradere for The Word of it.

Attachments

• Ryanair business.jpg
    Ryanair business.jpg
    68.4 KB · Views: 629
Last edited:
Da mister fleksibilitet noe av det viktige ved begrepet, og dette vil nok slik du skrev kun være interessant der hvor FR har en brukbar frekvens.

Men det er vel også der de har størst andel forretningsreisende, og ikke en eller annen gresk øy?

Bare så på tre ruter ut fra STN en tilfeldig dag, til DUB så kjører de 7 daglige og BCN/MAD 4 daglige, så da er det jo snakk om en reell fleksibilitet

Ser i Flightglobal at Ryanair estimerer 25% av deres passasjerer er forretningsreisende og de nå naturligvis ønsker seg en større del av denne kaken. Først ved at de mer og mer begynner og se på primærflyplasser, og nå med dette, som jo egentlig er en kopi av av f.eks Easyjet og Norwegian på en eller annen måte kjører

Denne nye strategien til RyanAir minner mer om det Norwegian og en del Indiske lavpris selskaper har holdt på med en stund, der de inkluderer mye snadder når det gjelder fleksible billetter. MEn synd at Lounge access ikke er inkludert enda. Men det vil nok komme en gang.

Denne nye strategien til RyanAir minner mer om det Norwegian og en del Indiske lavpris selskaper har holdt på med en stund, der de inkluderer mye snadder når det gjelder fleksible billetter. MEn synd at Lounge access ikke er inkludert enda. Men det vil nok komme en gang.

Ser ikke for meg at loungen på Rygge blir så heftig;)

Back