RYANAIR TO REVOLUTIONISE EUROPEAN AIR TRAVEL

Replying to Topic 'RYANAIR TO REVOLUTIONISE EUROPEAN AIR TRAVEL'

man kan si hva man vil om Ryanair, og det vil jeg. Ryanair leverer produktet (mer eller mindre), og de er ærlige om hva det er du får for billettprisen: transport fra A til B. og det geniale er at de klarer å unbundle det som andre selskaper selger som en pakke. Det skal de ha for - det er genialt. At de leverer et helt basic produkt, som jeg personlig ikke ville ha (jeg handelr ikke på rema 1000 av samme grunn), er jo et valg. Produktet får stå på egne ben. Jeg liker ikke metodene og retorikken - uavhengig av om jeg jobber i et konkurrerende flyselskap.

Og - se opp for MASSE håndbagasje på Ryanair fremover.

Hvor positivt vil forretningsreisende se på at kabinen blir smekkfull av håndbagasje?

Har inntrykket av at det faktisk er de forretningsreisende som har mest bagasje med seg. Dem vil ikke sjekke inn bagasje og drar med seg utrolige store "dressposer", laptoper, frakker, og stresskofferter.

Stemmer det, veldig mange "dresser" med laptop etc. ombord på FR, langt fler en kunne tro.

En grunn er vel også ikke bare prisene. Forretningsfolk bor også i smådorfer rundt i Europa, ikke bare i/ved storbyer. Dette er jo generelt en av forr. ideene. Bare se på kartet over hvor de flyr.

Det med at FR er på tid og holder rutetabellen er enkelt og greit fordi de planlegger med meget god tid. På TRF lander de stort sett i god tid før oppsatt rutetid.
Jeg har fløyet med FR 1 gang, TRF-NYO. Flytid satt opp med 1 time og 15 minutter.

Vi landet 30 minutter før oppsatt rutetid og styrmannen skrøt av hvor punktlige FR er.
Og publikum lar seg selvsagt lure....

Originally posted by MD11

Det med at FR er på tid og holder rutetabellen er enkelt og greit fordi de planlegger med meget god tid. På TRF lander de stort sett i god tid før oppsatt rutetid.
Jeg har fløyet med FR 1 gang, TRF-NYO. Flytid satt opp med 1 time og 15 minutter.
Vi landet 30 minutter før oppsatt rutetid og styrmannen skrøt av hvor punktlige FR er.

Precis som exempelvis SAS gjorde för några år sedan när man utökade tidtabellstiden på ARN-CPH. Ingenting nytt i branschen.

Originally posted by RolfL

Precis som exempelvis SAS gjorde för några år sedan när man utökade tidtabellstiden på ARN-CPH. Ingenting nytt i branschen.

Jeg har heller ikke sagt at det er noe nytt.......men tidtabellene til FR er meget romslige for å si det på den måten......

Ja, tidtabellerna är "rymliga", bra! Därför tycker jag inte att publikum blir lurat. Det var det jag menade.

Heller romslige enn alternativet...
Selskapet jeg jobber for fungerer i hovedsak som feeder og det er utrolig frustrerende når rutetidene er så knappe at man med en ørliten delay ikke har mulighet til å komme fram i rute. I tillegg selger selskapet connecting flights som såvidt går selv om vi er i rute. Når vi kaller opp og sier vi ser ut til å være 5 min. behind on block får vi tidvis beskjed om at det blir tight for connecting flight til en destinasjon, mens en annen trenger ramptransfer...

Originally posted by RolfL

Ja, tidtabellerna är "rymliga", bra! Därför tycker jag inte att publikum blir lurat. Det var det jag menade.

Rolf, dette er ren propaganda fra FR, intet annet. Publikum blir lurt i og med at tidtabellen er såpass romslig.....bare vi flynerder forstår at man ikke bruker 1,15 TRF-NYO.

FR har flytid TRF-STN på akkurat 2 t. , som er mer eller mindre rett og rimelig. Det er busy i den regionen.

SK har forskjellig, avhengig av hvilken tid på dagen: 2 t 35, 2 t 25, 2. t 15 og 2 t 10.
OSL-LHR, litt lenger og mer busy LHR.

Så de er egentlig helt realistiske begge to. Ikke noe lureri. Og folk er fornøyd med begge to.

Rolf, dette er ren propaganda fra FR, intet annet. Publikum blir lurt i og med at tidtabellen er såpass romslig.....bare vi flynerder forstår at man ikke bruker 1,15 TRF-NYO.

Vad då propaganda ? Är det en tidtabell så är det ! Om man sedan reellt brukar 1.15 är en helt annan sak. Personligen känner jag mig mycket mer lurad om en ankomsttid, som är publicerad, inte hålls. Alldeles utmärkt om jag har en publicerad ankomsttid som hålls.

Back