Ryanair med problem ikväl

Status
Not open for further replies.
Re: Ryanair med problem ikväl

Da kan vi konkludere med at ingen fly var syke da?

Virker på meg som om de muligens har fått en "pack" u/s , og dermed ikke kan fly høyere enn max FL250 , og dermed kan fly den til DUB for å få den fikset inatt. Noe som ikke ville skjedd på RYG. Dermed har de a/c fullt oprasjonellt til imorgen.

Ikke at det ville vært noe problem å fly med en "pack" u/s og holdt seg under FL250 , men det koster jo litt i fuelburn...

De har da teknikere på Rygge som kan fikse flyet om noe er galt. Eller tar jeg feil?

Ser ut som om de snart endelig enkommer ENRY, ihvertfall. :-)
Så får vel etterhvert noen kanskje berike oss på hva som egentlig skjedde med det opprinnelige flyet...

Attachments

• EI-DLT_20100109_0134.jpg
    EI-DLT_20100109_0134.jpg
    96 KB · Views: 348

Synes Oslops forslag synes troverdig. November India lusket seg avgårde på FL240 over til DUB hvilket vanligvis bare er Ryanair-fly fra LPL, MAN og LBA som benytter så lav høyde på sine enda kortere hopp.

Incident: Ryanair B738 over North Sea on Jan 8th 2012, captain incapacitated

By Simon Hradecky, created Monday, Jan 9th 2012 01:02Z, last updated Monday, Jan 9th 2012 01:02Z

A Ryanair Boeing 737-800, registration EI-ENI performing flight FR-9128 from Liverpool,EN (UK) to Oslo Rygge (Norway), was enroute at FL390 over the North Sea about 160nm northeast of Newcastle,EN (UK) when the captain became ill and was unable to continue duties. The first officer declared emergency and diverted to Newcastle descending the aircraft normally. The aircraft landed safely in Newcaste about 40 minutes later.

Passengers reported the crew announced the captain was ill.

A replacement Boeing 737-800 registration EI-DLT reached Oslo's Rygge Airport with a delay of 3.5 hours.

http://avherald.com/h?article=448fab9c&opt=256

Det hele rimer jo godt med Ryanair's økonomiske "policy" , er piloten syk , da svir vi av det det koster å sende nytt fly for å fly pax hjem :P
For det koster jo langt mindre å erstatte pilot vs fly :P
Synes det lukter litt svidd her..

Dersom det var et forsøk på humor så må du finne rett "punch" neste gang!

For en gjeng med konspiratorikere..

Enig, dette blir FR24 journalistikk.. Ikke bra etter min mening. Folk får se et radarbilde og gjør alt de kan for å tolke det uten å ha hele bildet

Det kan jo faktisk være slik at de vil ned under FL250 dersom en pilot er ute av dansen (mtp. hva som vil skje ved en evt. dekompresjon). På lik linje med at fly uten oksygenmasker ikke flyr over FL250.. Ingenting i denne saken tyder på at det var en emergency descend..

Snedig tråd....

Ja du sier noe.
Men det blir jo alt for kjedelig om det bare skulle være:

"Ryanair divertet til Newcastle da kapteinen ombord ble akutt syk. Passasjerene fikk fly videre med ny kaptein, og landet på Rygge 3,5 timer forsinket. Det var god stemning ombord blandt passasjerene og ingen dramatikk"

Det jeg savner i tråden er at "en eller annen" sier at "jeg kommer aldri til å reise med Ryanair" ;)

(sorry - kunne ikke dy meg sånn på morrakvisten)

Last edited:

Dersom det var et forsøk på humor så må du finne rett "punch" neste gang!

Fordi at du synes det ?

Ut fra de opplysningene som var tilgjengelig igår , så kunne det jo tolkes begge veier.
Nå i ettertid stuuser jeg allikevel på at de var nødt å bytte fly i NCL.

Og hva konspirasjonsteorier anngår , så synes jeg ikke denne tråden er noe værre enn hva mange andre tidligere tråder her inne er...

Flott tråd! Har man jobbet en stund "med dette" så bør man også vite at det kan være mange årsaker til at man velger å fly inn et eget fly med nytt crew for å plukke opp passasjerer som er strandet enten det er pga. teknisk eller pga. sykdom i crewet. Og man bør vite at informasjonen som kommer ut nødvendigvis ikke forteller den hele sannheten. Og "slakte ned" en konkurrent basert på informasjonen som kommer ut i media, ofte basert på uttalelser fra passasjerer som har begrenset innsikt og som ofte bare får med seg deler av informasjon som blir gitt, vil jeg si er ganske meningsløst hvis man ikke selv sitter på 100% korrekt informasjon. Antakelser som en slik situasjon fra en med 15 års erfaring er like mye verdt som antakelser fra hvem som helst på dette forumet :)

Jeg synes også det høres merkelig ut at man spekulerer i feil på flyet.

Så vidt jeg har fått med meg ble ikke oksygenmaskene utløst. Og hadde de blitt det er jeg ganske sikker på at en eller annen passasjer hadde brukt sin mobiltelefon og ringt VG. I hvertfall ville det sikkert kommet fram i løpet av samtalen hvor passasjerene fortalte om god stemning mens de ventet på å komme videre. Dette skulle ikke tyde på at man hadde trykkfall i kabinen.
Skulle man ha en nød nedstigning på grunn av trykkfall i kabinen, går man ikke ned til 20'. Man fortsetter ned til en høyde hvor man kan puste uten tilførsel av oksygen.

Når passasjerene har fått beskjed av besetningen om sykdom hos kapteinen, hvorfor skal man ikke kunne tro på det?

Det må jo bli som å gi media rett når de for en stund siden hevdet at SAS kansellerte og slo sammen ruter på grunn av lite belegg, mens SAS hevdet at det var av tekniske grunner.
Man må kunne ta informasjonen fra besetning/selskap som sannhet uten å lage konspirasjoner og ta alt som lettvint omgang med sannheten.

Vidar

Det er vel ikke mer enn et år siden at Ryanair sjefen kom med et utspill om at han syntes det var tull å ha to piloter i cockpit. Han mente datamaskinene nå gjorde jobben og at det var nok med en pilot for på den måten spare penger. Kanskje noen bør spørre han om han mener det samme etter dette.

Det er vel ikke mer enn et år siden at Ryanair sjefen kom med et utspill om at han syntes det var tull å ha to piloter i cockpit. Han mente datamaskinene nå gjorde jobben og at det var nok med en pilot for på den måten spare penger. Kanskje noen bør spørre han om han mener det samme etter dette.

Hvis du ikke har forstått dette før nå , så kan jeg fortelle deg at det var et av MOL's mange PR stunt.
Men pressen tar jo alt MOL sier for god fisk :D

For meg, som nøytral flyinteressert uten noen som helst binding til noe flyselskap eller noen annen instans innen luftfart, representere denne tråden det absolutte lavmål i mitt to-år korte liv som forummedlem.

Men jeg liker dere og forumet godt, så jeg har ingen planer om å stikke av. Uansett kan det bare gå en vei etter dette.

Det mangler bare nå at noen av de faste konspirasjonsteoretikerne på dette forumet nå bombastisk slår fast at kapteinen fikk hjerteproblem fordi han bekymret seg over de dårlige arbeidsforholdene i selskapet.

Jeg tror snart ikke det finnes grenser for hva forståsegpåerne her klarer å trøkke ut av seg.

Men det er jo til en viss grad underholdende.

Håper det går bra med flykapteinen.

Utrolig hvordan Ryanair engasjerer folk her inne på forumet :p

Status
Not open for further replies.
Back