Ryanair med problem ikväl

Status
Not open for further replies.
Re: Ryanair med problem ikväl

Blåser dette opp? Vil nå si at et fly som er over åpnet hav på FL380, som stuper ned til FL200 kan være ganske dramatisk. Når det Squawkes 7700, så sier vel det sitt? ;)
 
Re: Ryanair med problem ikväl

Er tydeligvis på vei til Rygge igjen med oppsatt ankomst 23.30. Ifølge noen mld på face så var det noe med en varsel lampe.
 
Re: Ryanair med problem ikväl

De har landet i Newcastle nå. Siden de brått gikk ned, tyder det på trykkfall i kabin som kan virke dramatisk for passasjerene når surstoffmasker faller ned osv, og ikke minst den brå nedstigning som blir. Ser ut som at alt har gått bra. Dagbladet melder om syk pilot, men om dette stemmer gjenstår å se.
 
Re: Ryanair med problem ikväl

Blåser dette opp? Vil nå si at et fly som er over åpnet hav på FL380, som stuper ned til FL200 kan være ganske dramatisk. Når det Squawkes 7700, så sier vel det sitt? ;)

Det var inte vad som var skrivet i första versionen ;)
 
Re: Ryanair med problem ikväl

Men ser man på radaren så stemmer det vel.. Men uansett har det gått bra;-)
 
Re: Ryanair med problem ikväl

Og nå er departure satt til 23:00 local fra Newcastle (flight nr. RYR91X). Skal ikke forundre meg om at det er EI-DLT som kommer inn fra Dublin akkurat nå som forsøker på ny over Nordsjøen (med andre ord ser det ut til å være en dekomprimering og maskeutløsing som kan være årsaken til returen for EI-ENI).
 
Re: Ryanair med problem ikväl

Syk pilot forklarer vel ikke et fall på 2000 meter på kort tid?
 
Re: Ryanair med problem ikväl

Syk pilot forklarer vel ikke et fall på 2000 meter på kort tid?
Er oppdatert med følgende:
Dagbladet har i kveld fått flere meldinger fra personer med bekjente om bord, som sier det skyldes sykdom hos en av de to pilotene. Flyet skal ha landet uten problemer.
 
Re: Ryanair med problem ikväl

Litt fra nettavisen:

Paal Yngvar Kapstad fra Porsgrunn var om bord i flyet og forteller til Nettavisen at det ikke var noe dramatikk da det ble klart at flyet måtte gå ned for landing.

– Like før landing merket vi at vi gikk raskt nedover. Vi spurte flyvertinnen om hvorfor vi skulle lande, og da fikk vi beskjed om at det var en medisinsk årsak til landingen, sier Kapstad til Nettavisen.

Kilde:http://www.nettavisen.no/nyheter/article3307424.ece
 
Re: Ryanair med problem ikväl

Man går ikke ned til 7000 ft pga kapteinen blir syk, her er det andre årsaker. Ny avgangstid er satt til kl kl 00.00 fra Newcastle norsk tid.
 
Re: Ryanair med problem ikväl

Det hele rimer jo godt med Ryanair's økonomiske "policy" , er piloten syk , da svir vi av det det koster å sende nytt fly for å fly pax hjem :P
For det koster jo langt mindre å erstatte pilot vs fly :P
Synes det lukter litt svidd her..
 
Last edited:
Re: Ryanair med problem ikväl

Det hele rimer jo godt med Ryanair's økonomiske "policy" , er piloten syk , da svir vi av det det koster å sende nytt fly for å fly pax hjem :P

Synes det lukter litt svidd her..
Har piloten f.eks hjerteinnfark trur jeg selv Ryanair snur og tar kostnaden istedet for å ofre en pilot. Noe anna blir bare idioti å hevde.,
 
Re: Ryanair med problem ikväl

Det hele rimer jo godt med Ryanair's økonomiske "policy" , er piloten syk , da svir vi av det det koster å sende nytt fly for å fly pax hjem :P
For det koster jo langt mindre å erstatte pilot vs fly :P
Synes det lukter litt svidd her..


Skjønner ikke hva du mener.
Skulle de fortsette med syk pilot? Eller skulle de la være å få passasjerene hjem?
Hva lukter svidd?
 
Re: Ryanair med problem ikväl

Skjønner ikke hva du mener.
Skulle de fortsette med syk pilot? Eller skulle de la være å få passasjerene hjem?
Hva lukter svidd?

Om piloten er syk , er det ikke enklere å erstatte han , hvorfor må en bytte fly (fysisk) , når det i min verden iallefall er mer convenient å erstatte piloten i cockpit , kontra det å tømme flyet for bagg osv.. Men hey , jeg har bare jobbet med slikt i over 15 år , så hva vet jeg...

Var det enklere å forstå ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top