Ryanair med pressekonferanse kl 13.30

Det har vært snakk om Ryanair innenlands mange ganger tidligere, men aldri blitt noe av. Norge er full av flyplasser, men Ryanair har aldri klart å presse prisene og dermed heller aldri startet trafikk (med unntak av Haugesund). Det er en grunn til at Ryanair flyr fra Rygge og Torp - disse flyplassene har trengt Ryanair, noe Gardermoen, Flesland, Værnes og Sola aldri har gjort. Starter Ryanair fra en av disse flyplassene, så må de betale det samme som alle andre. Da vil de neppe klare å ha et prisnivå som er spesielt konkurransedyktig sammenliknet med SAS og Norwegian, som nordmenn uansett liker langt bedre enn Ryanair. Mulighetene er derfor begrenset - skal de fly fra Rygge og Torp er uansett markedet begrenset og vi vet allerede godt at Oslofolk ikke gidder å dra til disse flyplassene om de bare skal fly innenlands.
 
Vil "glæde" mig til at se FR flyve indenrigs i Norge...om vinteren altså....Ofte kommer der utalelser fra MoL som er uden hold i virkeligheden....og en hård vinter i Nord vil give prøver på hvor ringe service FR yder..Det skal de kun prøve en gang i Nord og så er det kapitel slut
Hilsen Ole
 
Vil "glæde" mig til at se FR flyve indenrigs i Norge...om vinteren altså....Ofte kommer der utalelser fra MoL som er uden hold i virkeligheden....og en hård vinter i Nord vil give prøver på hvor ringe service FR yder..Det skal de kun prøve en gang i Nord og så er det kapitel slut
Hilsen Ole


De vet jo allerede godt hva det er å fly på norske flyplasser. Om de så går mellom to norske, eller fra en norsk til en utenlandsk, spiller da liten eller ingen rolle.

Ellers er det jo hyggelig at de signaliserer 5-10 nye ruter fra Rygge. Flyentusiaster er vel glade for slike nyheter, eller?
 
De vet jo allerede godt hva det er å fly på norske flyplasser. Om de så går mellom to norske, eller fra en norsk til en utenlandsk, spiller da liten eller ingen rolle.

Ellers er det jo hyggelig at de signaliserer 5-10 nye ruter fra Rygge. Flyentusiaster er vel glade for slike nyheter, eller?

Jeg tænker på aflysninger, store forsinkelser osv osv osv.især ved vintertide, som jo kan være overordentlig hård i Nordskandivaien ..FR er jo kendt
for at "handle" sådanne ting på helt deres egen måde...
Kan ikke forestille mig at nogen nordmand vil acceptere at få at vide at næste fly de kan komme med f-ex mellem TOS og RYG er om 2 eller 3 dage....
FR har helt deres egne spilleregler og de ligger milevidt fra hvad der er acceptabelt.
FR er helt sikkert godt nok, sålænge der ikke er urregelmæssigheder, men i samme øjeblik FR skal YDE NOGET for KUNDEN, så er de ikke tilstede, og det er det i nordmænd og svenskere i NORD vil komme til at opleve...
Hilsen Ole
 
Ellers er det jo hyggelig at de signaliserer 5-10 nye ruter fra Rygge. Flyentusiaster er vel glade for slike nyheter, eller?

Sier ikke nei takk til mere fly over huset mitt :D
Finner det dog litt merkverdig at de ikke nevnte hvilke ruter som kom neste år. Heller ikke ble det snakket om noe tidspunkt for de nye rutene, bortsett fra sommer 2012.
 
De vet jo allerede godt hva det er å fly på norske flyplasser. Om de så går mellom to norske, eller fra en norsk til en utenlandsk, spiller da liten eller ingen rolle.

Ellers er det jo hyggelig at de signaliserer 5-10 nye ruter fra Rygge. Flyentusiaster er vel glade for slike nyheter, eller?

Det meste av Norge ligger jo nord for Torp, Rygge og Haugesund og hvor vinteren er langt hardere. Ifoelge rutekartet paa selskapets nettsider, flyr de til Skellefteaa i Norrland fra Girona. Jeg vet ikke om det er en sommer eller helaarsrute. Hvis det siste er tilfelle kan de faa testet skikkelige vinterforhold. Jeg tror ikke de vil proeve seg paa innenriks, men naa var det jo samarbeid med DAT det var snakk om her. Det blir jo litt interessant aa se hve det eventuelt skulle innebaere, gjennomgaaende billetter og bagasje som kan sjekkes inn til sluttdestinasjon?
 
Last edited:
Det blir jo litt interessant aa se hve det eventuelt skulle innebaere, gjennomgaaende billetter og bagasje som kan sjekkes inn til sluttdestinasjon?

For et ørlite gebyr, bare så vidt det merkes på kontoen :lol:
 
Det meste av Norge ligger jo nord for Torp, Rygge og Haugesund og hvor vinteren er langt hardere.


Ja det er helt korrekt. Men folk flest bor fra TRD og sydover, og jeg tror neppe Ryanair kommer til å fly til byer lengre nord for dette, eller legge inn bud på anbudsnettet ;)

Et flyselskap sitt ansvar er ikke å drive distrikstpolitikk. De skal drive på kommersielt grunnlag, og så får politikerne sørge for bosettingen dersom de ønsker det.

Ellers er det artig å konstantere at denne tråden allerede har hatt over 1.000 lesninger idag. Uvanlig mye på så kort tid.
 
FR er helt sikkert godt nok, sålænge der ikke er urregelmæssigheder, men i samme øjeblik FR skal YDE NOGET for KUNDEN, så er de ikke tilstede, og det er det i nordmænd og svenskere i NORD vil komme til at opleve...
Hilsen Ole


Nå er det nå en gang sånn at Ryanair har flydd både i Norge og Sverige i mange år, og antall kunder har bare vokst og vokst og vokst. Det sier meg at passasjerene er fornøyde nok til å velge Ryanair igjen og igjen og igjen. Til tross for en og annen gang hvor ting går galt.
 
Jeg tænker på aflysninger, store forsinkelser osv osv osv.især ved vintertide, som jo kan være overordentlig hård i Nordskandivaien ..FR er jo kendt
for at "handle" sådanne ting på helt deres egen måde...
Kan ikke forestille mig at nogen nordmand vil acceptere at få at vide at næste fly de kan komme med f-ex mellem TOS og RYG er om 2 eller 3 dage....
FR har helt deres egne spilleregler og de ligger milevidt fra hvad der er acceptabelt.
FR er helt sikkert godt nok, sålænge der ikke er urregelmæssigheder, men i samme øjeblik FR skal YDE NOGET for KUNDEN, så er de ikke tilstede, og det er det i nordmænd og svenskere i NORD vil komme til at opleve...
Hilsen Ole

Forskjellen mellom hvordan FR og "Nettverkselskapene" handler irregulariteter er vel blitt kraftig utvasket - ikke det at FR har blitt noe bedre, men hva vi og gode venner har opplevd fra anerkjente nettverkselskaper er nå på god vei mot Ryanair standard - for f.eks. å kontakte og følge opp LH sin Customer Service - det er like lett som Ryanair - kun form basert email ingen telefon kontakt. Og kostnader vi har hatt så langt for kun å nå frem til destinasjonen (Portland OR) kan vi vel kjøpe 5 FR billetter for. Så mens man bygger seg opp status er det ikke store forskjellen lengre.
 
Er det noen som vil fly SVG/BGO-RYG-flyplass på bygda langt unna reisemålet?
Eller er målgruppen folk på bygda i Europa som skal til BGO/SVG?

Ja til "bondelandet" som Italia´s 3 største by (omtrent dobbelt så stor som Oslo) - kun FR tilbyr denne perlen nonstop fra Norge.
 
Om du regner på samme måte som Oslo er Palermo 1.2 Millioner - 620.000 i bykjernen i Palermo, innenfor Palermo Commune er det 1.2 Millioner
Nå gjorde jo du det ganske klart at du snakka om byen Palermo og ikke bondelandet rundt da :p
 
Nå gjorde jo du det ganske klart at du snakka om byen Palermo og ikke bondelandet rundt da :p

Ja bondeland som Nordstrand, Ris og Bygdøy ;) - ellers så har jeg å telle av CPH Connect :p Det er minst 1 og halvsyvs millioner Palermos:p
 
For et ørlite gebyr, bare så vidt det merkes på kontoen :lol:

Hehe. Ja det blir nok et skikkelig svinepelsgebyr i saa fall. "Skarve" kr 500 i transfergebyr pluss normalt bagasjegebyr. Roeverkjoep.:p
 
Back
Top