Ryanair med kunstige flytider?

Hvis Ryanair har funnet en "hemmelig metode" for å oppnå god regularitet, ......

Hemmelig og hemmelig ... denne har vært brukt av alle selskapene jeg har jobbet for iallefall .. den eneste forskjellen er vel at Ryanair ikke justerer tilbake på sommeren for deicing, noe som nok er mer av logistiske årsaker enn at de prøver å jukse noe sted.

Noen ganger er det slot-tider som gir litt unaturlige blokktider - andre ganger er det bare praktiske hensyn. Ryanair har en h**** mange ruter - ikke unaturlig å se litt slikt.

men dette har de jo ikke til f.eks London påpeker IMM... Så hvorfor komme med dette igjen hvis det ikke stemmer?

Poenget er jo at flyene stadig lander lenge-lenge-lenge før oppsatt rutetid, uavhengig av om de har kortere eller lengre flytid enn andre selskaper på omtrent tilsvarende distanse. London er kanskje ikke det mest interessante eksempelet ettersom Stansted er det nærmeste vi kommer en 'ordinær' flyplass for Ryanair.

Skjønner ikke hva Ryanair skal ha å tjene på kunstige flytider hvis det faktisk er tilfelle. Noe jeg egentlig ikke tror. Problemet i den andre enden vil nemlig være at crew ikke kan programmeres og utnyttes optimalt. Hvis det skulle være slik at man alltid lander 30-60 min før rute på flere ruter, så vil det også si at man kaster bort 30-60 min potensiell arbeidstid pr. crewmedlem. Det kan ikke Ryanair tjene på.

Skjønner ikke hva Ryanair skal ha å tjene på kunstige flytider hvis det faktisk er tilfelle. Noe jeg egentlig ikke tror. Problemet i den andre enden vil nemlig være at crew ikke kan programmeres og utnyttes optimalt. Hvis det skulle være slik at man alltid lander 30-60 min før rute på flere ruter, så vil det også si at man kaster bort 30-60 min potensiell arbeidstid pr. crewmedlem. Det kan ikke Ryanair tjene på.

Nettopp. Ryanair er vel ikke kjent for å ha som målsetting å drive ineffektivt, så man kan være nokså sikre på at det er andre aspekter ved denne saken enn kunstige flytider.

Man trenger ikke være Einstein for å skjønne hvorfor Ryanair ofte ankommer før rutetid.

Gaten stenger 30 minutter før avgang. Får de slot tid før drar de.

Og når de i tillegg er superstrenge på hva håndbagasje man får ta med seg (vært borte både veiing og å måtte putte kofferten i stativet) så tar det kortere tid å få folk ned i setene så man får reist.

I tillegg virker det som flyplass personalet virkelig tør å tråkke til og stå på kravene og følge regler når det er Ryanair flighter. F.eks du der ikke en halvtime før avgang så er det sorry mac

Her er nok et bevis på kunstig flytid:

FR8505 Gdansk 20:15 Avreist 20:09
FR8506 Gdansk 23:30 Forventet 22:03

Altså nesten 1 time og 30 minutter før tiden.

Ikke uvanlig at noen roter med lokaltider, GMT eller feil flytid .. eller en kombinasjon. ;)

Jeg tror tingen er at det er mange på dette forumet som har vanskelig for å innse at Ryanair faktisk er mer punktlige enn andre mange selskaper. Ryanair er ingen idioter. Er det noe de er flinke til, så er det å drive business. Mye flinkere enn f.eks gudeselskapet til de fleste her, SAS.

Til dere som snakker om kunstige flytider:
SAS: SK803 07:50 - 09:20(LT) OSL - LHR 02:30
Norwegian: DY1302 06:50 - 08:10(LT) OSL - LGW 02:20
Ryanair: FR1397 11:20 - 12:30(LT) RYG - LGW 02:10

OK, Rygge ligger 90km (i luftlinje) syd for Gardermoen. Ok, Heathrow har mer traffic congestion enn Gatwick. Når det er tatt til betraktning, så ser jeg ingen grunn til å kalle Ryanairs flytider for kunstige.

Back