Ryanair med ekstra sommergebyr

Re: Ryanair med ekstra sommer gebyr

Er normalt 15€ pr kolli og så har de hatt 20€ i høysesong. Så klina til skikkelig i år.

Sluttsummen som teller :)

" Sjekker du inn en kolli à 15 kg hos det irske lavprisselskapet nå, koster det 400 kroner. Sjekker du inn 20 kg, er prisen 600 kroner." Dvs at det er pr leg, så 800.- respektive 1200.- for å ta med seg koffert på evnt ferie.
Kan antagelig i mange tilfeller bli mere lønnsomt å dra med DY eller SK.

I mange tilfeller er det uten tvil mer lønnsomt å fly andre selskaper, hvis man har behov for bagasje og øvrige ekstra-ting. Jeg ser ikke helt poenget å fly Ryanair om totalprisen blir nogenlunde lik hos to eller flere selskaper...

Vurderte en tur med Ryanair Rygge - Århus i sommer, men sluttsummen blir mye høyere enn forventet, så jeg tar SAS.

Last edited:

I mange tilfeller er det uten tvil mer lønnsomt å fly andre selskaper, hvis man har behov for bagasje og øvrige ekstra-ting. Jeg ser ikke helt poenget å fly Ryanair om totalprisen blir nogenlunde lik hos to eller flere selskaper...

Vurderte en tur med Ryanair Rygge - Karup i sommer, men sluttsummen blir mye høyere enn forventet, så jeg tar SAS.

Ikke sant, derfor jeg ikke skjønner dette tullet fra FR. På mange ruter er det jo flere selskaper som har pris inkl kolli på 23kg ,så tror de skyter seg selv i bakhodet her..

Ikke sant, derfor jeg ikke skjønner dette tullet fra FR. På mange ruter er det jo flere selskaper som har pris inkl kolli på 23kg ,så tror de skyter seg selv i bakhodet her..
Ryanair er ypperlig hvis man skal fra A til B med enkel håndbagasje og blåser i fasiliteter og komfort ombord... Men, jeg synes allikevel det blir litt latterlig til tider.

A til B med håndbagasje er helt greit, men 400.- for en koffert? Nei ikke f#¤#.....

Vurderte en tur med Ryanair Rygge - Karup i sommer, men sluttsummen blir mye høyere enn forventet, så jeg tar SAS.

Karup med Ryanair? du bommet vel litt der?
http://karup-lufthavn.dk/rutenet/
Du mente nok Århus:)

OJ OJ OJ for en nyhet!
At noen setter opp prisene når det er høysesong, ja det er vel ganske unikt.
Slik skjer vel ikke i andre selskaper, og heller ikke i andre bransjer. Eller hva?

IMM

" Sjekker du inn en kolli à 15 kg hos det irske lavprisselskapet nå, koster det 400 kroner. Sjekker du inn 20 kg, er prisen 600 kroner." Dvs at det er pr leg, så 800.- respektive 1200.- for å ta med seg koffert på evnt ferie.
Kan antagelig i mange tilfeller bli mere lønnsomt å dra med DY eller SK.

Det er ikke 400-600 kr per leg, det er tur retur. Dvs 200kr på leg for 15kg, 300kr per leg for 20kg.

A til B med håndbagasje er helt greit, men 400.- for en koffert? Nei ikke f#¤#.....

Men flere tusen kroner ekstra for å fly SAS er helt greit synes du?

OJ OJ OJ for en nyhet!
At noen setter opp prisene når det er høysesong, ja det er vel ganske unikt.
Slik skjer vel ikke i andre selskaper, og heller ikke i andre bransjer. Eller hva?

Haha, som om jeg skulle sagt det selv :D

F.eks for en tur til Madrid i August skal SAS ha over 4000kr tur/retur. Mens med Ryanair slipper man unna med 2000kr selv om man sjekker inn 20kg bagasje.
Alle flyselskaper skrur opp prisene i høysesongen på et eller annet vis. Hvis man tror noe annet må man være ekstremt naiv.

Haha, som om jeg skulle sagt det selv :D

F.eks for en tur til Madrid i August skal SAS ha over 4000kr tur/retur. Mens med Ryanair slipper man unna med 2000kr selv om man sjekker inn 20kg bagasje.
Alle flyselskaper skrur opp prisene i høysesongen på et eller annet vis. Hvis man tror noe annet må man være ekstremt naiv.
Billetpriserne er vel et udtryk for markedsøkonomi. Supply and demand.

Men hvorfor justerer FR ikke bare billetpriserne? Omkostningen for at sende en kuffert er vel den samme året rundt? Hvorfor sætter de ikke også prisen op på en gin&tonic? Og hvorfor fordobler de ikke dumme-bøden for at have glemt at printe boardingkortet ud selv?

Billetpriserne er vel et udtryk for markedsøkonomi. Supply and demand.

Men hvorfor justerer FR ikke bare billetpriserne? Omkostningen for at sende en kuffert er vel den samme året rundt? Hvorfor sætter de ikke også prisen op på en gin&tonic? Og hvorfor fordobler de ikke dumme-bøden for at have glemt at printe boardingkortet ud selv?

Du mener det er greit å justere billettpisene. Men ikke bagasjeprisen. Av hvilke grunn?

Justering av billettprisene vil jo gå ut over de som ikke sender bagasje, og det er jo akkurat det Ryanair ikke ønsker. De ønsker mindre sendt bagasje.

Imm

Back