Mot slutten for billetter uten håndbagasje i EU?

Re: Mot slutten for billetter uten håndbagasje i EU?

I praksis ingen forskjell. Tipper vi får se at SAS fjerner dette nå som de virkelig satser på kunden virker det som om dagen? Norwegian burde gå i samme retningen de og, lowcost selskap er de ikke????

Nå ligger jo ikke akkurat nettverks eller fullpris selskapene noe bak lavprisselskapene i å tilby billetter eller et produkt «uten noenting»

Hva er forskjellen mellom Norwegian Lowfare og SAS light billetter? De har heller ikke håndbagasjen inkludert.
Eneste forskjellen er at Norwegian aksepterer 30*20*38 og SAS 40*30*15 og de skal begge under setet foran.

Det artige er at Norwegian aksepterer 25% større kolli enn SAS om man ser på volumet.

Tilsammen €179 mill i bøter til flyselskapene i Spania. 60% av dette til Ryanair, hvor en liten del på €1.6 millioner til Norwegian

Dog er dette langt fra avgjort, og det vil ankes

https://e24.no/naeringsliv/i/OoaqGq/spansk-millionbot-til-norwegian

Boten er satt på hold

https://check-in.dk/spansk-domstol-redder-ryanair-og-norwegian/

En spansk domstol har suspenderet de millionbøder, som Ryanair og Norwegian fik i november sidste år af den spanske regering for at have opkrævet tillæg ved håndbagage.

Det foreslåtte EU lovverket rundt håndbagasjebetaling har vel i praksis minimal praktisk betydning. Med en foreslått vektgrense på 7kg inkludert, er det jo i praksis det som marginalt er mere enn "personal item" i dag, som jo vel alle selskaper lar passasjerene ta med, uansett hvor light eller basic billetten er.

https://www.airwaysmag.com/new-post/eu-not-banned-carry-on-luggage-fees

The Transport Committee of the European Parliament passed a resolution in late June that would standardize and forbid airlines from charging customers for a personal item and one carry-on luggage (up to 7 kg). Consumer activists praised the action as a significant step toward justice and transparency in the cost of plane travel.

Det foreslåtte EU lovverket rundt håndbagasjebetaling har vel i praksis minimal praktisk betydning. Med en foreslått vektgrense på 7kg inkludert, er det jo i praksis det som marginalt er mere enn "personal item" i dag, som jo vel alle selskaper lar passasjerene ta med, uansett hvor light eller basic billetten er.

https://www.airwaysmag.com/new-post/eu-not-banned-carry-on-luggage-fees

Det er vel mest signifikant fordi det betyr man kan ta med seg en ordinær kabinkoffert på 7 kg eller mindre og legge på hattehyllen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er vel mest signifikant fordi det betyr man kan ta med seg en ordinær kabinkoffert på 7 kg eller mindre og legge på hattehyllen.

Og den veier aldri 7 kg…. Dessuten har de en skulderveske plus en stor bag/ryggsekk med seg også. Dette vil føre til forsinkelser da bags igjen må tagges i flydøren…

Og den veier aldri 7 kg…. Dessuten har de en skulderveske plus en stor bag/ryggsekk med seg også. Dette vil føre til forsinkelser da bags igjen må tagges i flydøren…

Jeg har aldri med meg så mye ombord -- men må bruke baggasjehyllene fordi jeg ellers ikke får plass i setet på de fleste selskapene.

Likevel, jeg er veldig for at markedet regulerer seg selv -- jeg er ikke for at man begrenser kommersiell utvikling ved å tvinge selskaper til en bestemt modell. Jeg tror at markedet regulerer seg selv helt fint -- om det finnes en kommersiell rute er det mitt valg og aldri min plikt å reise med et selskap.

Disse ultra-light-billettene er en plage for andre passasjerer -- det har du rett i -- fordi de tiltrekker de mest prissensitive kundene som så vil ha mest ut av billettene sine og utnytter grensene maks (og vel så det). Å havne ved siden av en slik passasjer kan være et rent mareritt. Når flyselskapene tilbyr slike billetter vet de hva som skjer -- og da bør de finne en måte å ikke la det gå ut over andre passasjerer. Ellers føles bare hele flyet som ULCC og i det tilfellet ser du ikke meg ombord igjen med det første.

Heller en full feiting som raper gjennom hele flyreisen enn en spinkel dame med 30 bags som tyter inn på mitt område og som har på seg halve kofferten.

Back