Ryanair med ekstra sommergebyr

Re: Ryanair med ekstra sommer gebyr

Du mener det er greit å justere billettpisene. Men ikke bagasjeprisen. Av hvilke grunn?

Justering av billettprisene vil jo gå ut over de som ikke sender bagasje, og det er jo akkurat det Ryanair ikke ønsker. De ønsker mindre sendt bagasje.

Imm

De ønsker altså kun mindre bagage om sommeren?

Jamen billetpriserne hos FR, SK og alle andre er vel frit flydende i en kapitalistisk og markedsøkonomisk verden. Og det har den da også lov til at være på kuffertpriser. De kunne jo også tilbyde de første 5 pax på hver afgang et kolli til 99kr, de næste 5 til 199kr osv. De kunne også sætte prisen til 1000kr på kolli. Jeg er ligeglad. Det er et frit marked. Så længe de overholder loven. For min skyld behøver de ikke overholde overenskomster. Folk må selv om de vil flyve med FR. Så længe jeg kan blive fri for det.

De ønsker mindre sendt bagasje.

Imm

Nej, Ryanair ønsker flere penge.

Netop derfor sætter de prisen op i den periode hvor flest mennesker er nødt til at rejse med bagage. Uanset hvilke undskyldninger de så ellers kommer op med...

Netop derfor sætter de prisen op i den periode hvor flest mennesker er nødt til at rejse med bagage. Uanset hvilke undskyldninger de så ellers kommer op med...

Selvfølgelig ønsker de mer penger. Det er jo derfor man driver business.

De skaffer seg lave kostnader ved å ha minimalt med bagasje på sine fly i sammenligning med andre, og tar inn ekstra penger på de som allikevel ønsker å sende bagasje. Ingen MÅ sende bagasje med Ryanair. De kan reise uten, eller de kan velge et selskap hvor det å sende bagasje ikke koster ekstra.
Konseptet fungerer, det frie markedet fungerer, og FR tjener store penger, akkurat slik målet er. Og passasjerene er fornøyde nok til at de reiser igjen g igjen og igjen.

Og andre gør ikke...

Selvfølgelig er det noen som ikke gjør det. Men historikken er imponerende, enten man liker det eller ikke. Kraftig vekst i antall passasjerer år etter år, overskudd hele veien, og bunnsolid økonomi.

Noen glemmer at man også skal ha fornøyde eiere, ikke bare fornøyde passasjerer.

Ja selvfølgelig ønsker de flere penge, det er vel formålet med at drive virksomhed. Heller malke deres kunder, end deres aktionærer.
Hvilket flyselskab forsøge ikke at få indtjeningen i vejret, når der er stor efterspørgsel efter billetter, jeg kan ikke komme i tanke om nogen.

Back