Ryanair i sluttforhandliner om 737MAX

Cockpitview

ScanFlyer Gold
Ryanair med ny bestilling?

PARIS/DUBLIN, Sept 5 (Reuters) - Ryanair is in advanced talks to buy around 100 of a high-density version of Boeing's 737 MAX jetliner in a potential $10 billion deal that could be finalized within weeks, two people familiar with the matter said.
The move comes two months after Boeing said it was studying plans to offer more seating in its upcoming 737 MAX by introducing a modified version with 200 seats, 11 more than the current maximum

http://finance.yahoo.com/news/ryanair-seen-close-placing-10-120231173.html?.tsrc=applewf
 
Vil RF med denne ordren, ha ordre på 275? (175ng og 100max)?
200 seter i 738 blir det like trangt som i A320 med 180 seter?
 
Om også Ryanair kommer med bestilling av 787 for LH i dag, vil dette være begynnelsen på en ny tids æra i Europeisk luftfart.
 
Vil RF med denne ordren, ha ordre på 275? (175ng og 100max)?
200 seter i 738 blir det like trangt som i A320 med 180 seter?

200 stolar i B737-8MAX blir nog ungefär lika tight som 189 stolar i A320NEO.

Jag tror även Kjos kommer gå för 200 stolar i DYs framtida 737-8MAX & 189 stolar i A320NEO.
 
Rekker de over Atlanteren med den konfigurasjonen?
Med en del blokkering av seter kan det vel gå til noen destinasjoner på Øst kysten. Og regner med det blir streng kontroll av vekt på bagasje, blir ikke plass til mye i buken tenker jeg. MAX må vel igjennom en ETOPS sertifisering også om den skal brukes på ruter over Atlanteren.
 
Med andre ord OM FR eller DU benytter MAX over Atlanteren, vil det trolig være dedikerte maskiner med en helt annen konfigurasjon.
 
Med andre ord OM FR eller DU benytter MAX over Atlanteren, vil det trolig være dedikerte maskiner med en helt annen konfigurasjon.

For DY's del, vil jeg nok si ja. FR er jeg ikke så sikker på. Men den som lever får se. MoL har snakket IC i mange år uten at noe har skjedd. MAX er ikke noe Halleluja-løsning, selv om den har litt bedre rekkevidde enn NG. Mulig og økonomisk står ikke nødvendigvis i samme stjernetegn.

Imidlertid er Ryanair snart nødt til å bite i det sure eplet og bestille fly. De vil aldri oppnå de samme rabattene som de gjorde da de la inn sin første store bestilling. Selv om det kommer en ny '9/11' vil andre stå klar til å kopiere det Ryanair gjorde den gangen.
 
Offisielt fra Boeing. Commiment på 100 737-8 MAX plus 100 opsjoner, og blir første kunde på den nye 200 seters versjonen som Boeing i markedsføringen kaller 737-Max-200

http://boeing.mediaroom.com/2014-09-08-Boeing-Launches-737-MAX-200-with-Ryanair
NEW YORK, Sept. 8, 2014 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) launched the newest member of the 737 MAX family today with a commitment from Ryanair for 100 airplanes. Europe's leading low-cost carrier will be the first airline to operate the 737 MAX 200, a variant based on the successful 737 MAX 8 that can accommodate up to 200 seats, increasing revenue potential and providing customers up to 20 percent better fuel efficiency per seat than today's most efficient single-aisle airplanes.
 
Vi snakker om max 9 her og ikke 8. Da 8 ikke er godkjent for flere en 189 seter som også er max for dagens 800.
 
Vi snakker om max 9 her og ikke 8. Da 8 ikke er godkjent for flere en 189 seter som også er max for dagens 800.

Hvor har du det fra? Boeing sier selv det er basert på 8, men med annen exit løsning for å øke pax limit.
 
Ah, begynner å bli bra logikk i ulike formar for modellbeskrivelsar... 737 MAX-8 svarar til ny versjon av 373-800, men MAX-200 er då altså ein meir tettpakka MAX-8 :D :stir. Artig!
 
197 seter skal de visst klemme inn. Hvor kommer 2-seteren tro?

Hmm kommer de med en 737 9max 230 for Lionair tro?
 
197 seter skal de visst klemme inn. Hvor kommer 2-seteren tro?

Hmm kommer de med en 737 9max 230 for Lionair tro?

Det ska bli spännande att se hur Lionair kommer använda sina 201 beställda 737 MAX och sina 174 bställda Airbus A320/321NEO.
 
I forbindelse med den ekstra nødutgangen kanskje?`

Men burde jo blitt to 2-setere da.

Ser ut som det blir 4, ref dette forslaget fra Leehamnews

737-max-200_bf.jpg
 
Skal de ha fly som dette og fortsatt selge noe ombord etter første leg, må de ha catering på hvert sector.
 
Back
Top