• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair i Budapest

CFM

ScanFlyer Crusty
Siden jeg er heller ukjent med Ryanair sine ops ble jeg ganske paff når jeg fikk se hvordan ting fungerer i Budapest. Har ikke sett tilsvarende i Bologna og andre steder jeg ser de.

Siden Ryanair mener det er for dyrt med buss må passasjerene selv gå ut til flyene som visstnok tar ca. 7 minutter. og man har derfor stengt av halve apron (nok plass nå som Malev er borte) og satt opp en haug med metallgjerder for å gjete folk inn og ut. Ifølge handling staff begynner man å sende passasjerene ut 40 min før avgang, selv om flyet muligvis ikke er ankommet fra tidligere flight engang. Husk regnjakke.
Er dette noe man også har på andre stasjoner eller er det en BUD special?

Disse parkeringsposisjonene var tidligere uten push-back, men siden man nå har satt opp gjerdene istedet for buss kreves det nå push-back.

Attachments

• IMG_0081 (1024x768).jpg
    IMG_0081 (1024x768).jpg
    57.4 KB · Views: 577
hva forventer du for 1 euro? Buss:lol:

Hver glad der er gjerde å holde seg i iallefall, kommer sikkert en gjerdeavgift og, blir jo slitt må en forstå

Det er derfor FR har plast sæder !!!!nemme at tørre af efter våde pax
Hilsen Ole

Dette er jo bare dumt.. Er helt sikker på at ryanairs kunder er villige til å betale en tier ekstra på billetten for buss.

Tja, jeg tror de fleste av Ryanair sine kunder godtar det meste bare de får reise til under 100 kroner :rolleyes:

Den type kunder Ryanair har godtar glatt dette :p:D:p

De er av typen du ser på Ullared(d) kjøpesenter på TV. De kjøper alt bare det er billig nok. Huff.!!

Har alltid lurt på hvorfor ikke Ryanair flyr fra SOF T1 (lavpristerminalen), og nå vet jeg hvorfor...de krever at passasjerene busses der :D

Men seriøst, dette virker igrunn helt latterlig, selv til Ryanair å være.

Det er ikke meningen å starte enda en diskusjon om Ryanair prisene, men 100 kr koster sjelden en Ryanair billett når man tar med avgiftene...

Kanskje pax'en er så fornøyd med de lave prisene at de ler hele veien ut til flyet?

Men ærlig talt, dette her bør da flyplassen kunne sette en stopper for.

Ryanair er en sann innovatør for triste og kjipe løsninger i luftfarten.

Å huff!! Må ryanair paxen gå i 7 min :O I KUL så må man gå ca 20 min når man lander på low cost terminalen dems... ;) (med air asia)

Ser ikke helt problemet med at pax må gå i syv minutter. Man får enkelt og greit det man betaler for. Flyr man med FR betaler man lite for billetten og produktet som helhet holder selvsagt nokså lav standard. Kjøper jeg billig middag på mcdonalds forventer jeg ikke stoffservietter og servitører. Det handler om betalingsvilje og iblant er det helt greit å velge billigste løsning for å spare penger, mens andre ganger betaler man ekstra for høy kvalitet. Husk også at FR i stor grad flyr til mindre flyplasser der gangavstanden inne i terminalen ofte er kort. Mellomlander man på schiphol er det opp til 25 minutter gange fra ene enden til den andre og da blir plutselig ikke de syv minuttene så skrekkelige lengre.

Ser ikke helt problemet med at pax må gå i syv minutter. Man får enkelt og greit det man betaler for. Flyr man med FR betaler man lite for billetten og produktet som helhet holder selvsagt nokså lav standard.

Så de som ikke får tak i billetter til 1, 49 eller 199 kroner får buss til flyet? Det er ikke alle billetter som er like billige hos FR heller.

Så de som ikke får tak i billetter til 1, 49 eller 199 kroner får buss til flyet? Det er ikke alle billetter som er like billige hos FR heller.

At prisene på billettene varierer er en kjent sak, men dette gjelder ikke bare FR. Selv om jeg betaler 2000 kr for en billett hos SAS får jeg ikke bedre service enn sidemannen, selv om han var tidligere ute og betalte 600. Det er heller ingen som tvinger noen til å kjøpe en dyr billett med Ryanair. Hvis billetten med FR koster tilnærmet det samme som hos SAS, velger jeg selvfølgelig heller å reise med SAS og få bedre service der. Hvis billetten med Ryanair koster 50% mindre enn med SAS, velger jeg kanskje den og går heller i syv minutter for å gjøre reisen billigere. Man står fritt til å velge hvem man vil reise med og om man synes billetten er verdt pengene.

Å huff!! Må ryanair paxen gå i 7 min :O I KUL så må man gå ca 20 min når man lander på low cost terminalen dems... ;) (med air asia)
I KL måtte jeg ta den strekningen 3 ganger for en flight. Vi gikk først til flyet og fikk så beskjed om at en flyger var syk. Vi måtte så gå tilbake til gaten og vente til det kom ny flyger. Det var jo endel personale som måtte stå og passe på oss langs hele løypa, det kan ikke har vært gratis.

Det største problemet er ikke at man må gå i 7 minutter. På større flyplasser kan man gå vesentlig lengre (for å komme til gate).
Problemet er at dette er ute, og hva da hvis det regner?

Markedet bestemmer. Kjøper folk reisen allikevel, greit nok.
Velger folk andre selskap fordi de må gå i 7 minutter, så vil helt sikkert Ryanair ta affære. Men de betaler ikke for noe hvis de kan la være.

Jeg er forøvrig Ryanair passasjer og er absolutt ikke enig i at jeg og mine medpassasjerer er samme type man finner på Ullared.

Det største problemet er ikke at man må gå i 7 minutter. På større flyplasser kan man gå vesentlig lengre (for å komme til gate).
Problemet er at dette er ute, og hva da hvis det regner?

Markedet bestemmer. Kjøper folk reisen allikevel, greit nok.
Velger folk andre selskap fordi de må gå i 7 minutter, så vil helt sikkert Ryanair ta affære. Men de betaler ikke for noe hvis de kan la være.

Jeg er forøvrig Ryanair passasjer og er absolutt ikke enig i at jeg og mine medpassasjerer er samme type man finner på Ullared.

Det regnet når jeg måtte gå de 20 minuttene i KUL også ... Det var ikke noe problem :)

Enig :)
Jeg er heller ikke en stereotypisk Ullared kunde slik som vi ser på TV, men det er nok mange vanlige folk som også handler der.
På samme måte som Ryanairs kundegruppe er like variert som feks SAS eller Norwegians klientell.

Back