Ryanair Haugesund - Pisa

Med fare for å gjenta meg sjøl: Trudde Ryanair ikke ville fly mer på statseide flyplasser i Norge ;)
 
Det er et eget selskap som er inne og betaler den delen RyanAir vanligvis slipper på Rygge og Torp. Derav flyr de fra Haugesund. Er samme selskapet som var med å betalte for første del av utbyggingen av rullebanen og som igjen bidrar når vi skal fikse siste del av climbout for NAX sine tunge syden fly til sommeren.

Er jo allerede en del spekulasjoner på om HD kan bli vestlandets svar på Rygge eller Torp, spesielt når hordfast og rogfast blir ferdig.
 
Det er et eget selskap som er inne og betaler den delen RyanAir vanligvis slipper på Rygge og Torp.
Jeg kunne ha forstått det hvis de hadde støttet ruter med potensial for innkommende trafikk, men tviler på at det blir mange italienere på HAU-PSA.
 
Jeg kunne ha forstått det hvis de hadde støttet ruter med potensial for innkommende trafikk, men tviler på at det blir mange italienere på HAU-PSA.

Man skal aldri si aldri. På Italia tutene på Torp tror jeg det er flere italienere enn nordmenn.
 
Om det er det lokale kraftselskapet som støtter FR, så synes jeg det er misbruk av våre penger, siden kraftlaget er eid av kommunene? Hadde det vært rettet mot innkommende pax, skulle jeg vært mer medgjørlig i saken. Det er kanskje ikke så merkelig at de ikke trenger å offentliggjøre regnskapstall,visstnok pga konkurranse hensyn, piss meg øret, sier jeg da :mad:
 
Det var vel en ordning med "rabatt" på avgifter for utenlandsruter fra "tertiære" Avinor-flyplasser som Haugesund (og bl.a. Molde såvidt jeg husker) i hvert fall for noen år tilbake.
Noen som vet om denne ordningen er aktiv ennå?
 
Det var vel en ordning med "rabatt" på avgifter for utenlandsruter fra "tertiære" Avinor-flyplasser som Haugesund (og bl.a. Molde såvidt jeg husker) i hvert fall for noen år tilbake.
Noen som vet om denne ordningen er aktiv ennå?
Denne ordningen er fjernet, men Avinor kan fortsatt gi rabatter der det er formålstjenlig. Fra forskriftene om avgifter:

Avinor AS kan gi reduksjon i de avgiftene som følger av forskriften dersom selskapet anser det godtgjort at reduksjonen vil øke provenyet og stimulere til bedre utnyttelse av luftfartøyene og luftfartsanleggenes kapasitet.
...
Reduksjoner som nevnt i første punktum kan ikke gis på avgifter som nevnt i § 4-1 [sikkerhetsavgiften], og må heller ikke praktiseres på en måte som uten saklig grunn forskjellsbehandler brukerne av lufthavnen. Retten til å gi eller opprettholde reduksjoner som nevnt i første punktum er betinget av at reduksjonen er tillatt etter EØS-avtalens regler om offentlig støtte.
 
Meg bekjent er det slik at næringslivet tar regningen i bytte mot en viss prosentandel på inntekter fra servering etc på flyplassen.
 
Back
Top