Ryanair foreslår en base for Lisboa

Ryanair foreslår en base for Lisboa

Jeg leste i denne portugisiske nettstedet på billige billetter i Portugal (http://www.lowcostportugal.net/viaj...0-rotas-4-mil-empregos/2012/05/#axzz1u7Xv59qN) at Ryanair foreslått i en hendelse i Portugal en plan for å bygge en ny base i nærheten av Lisboa.

Prosjektet vil være allerede for neste år, og planen er å ha rundt 40 eller flere ruter! Det ville inkludere: Oslo (Rygge eller Torp) her i Norge, Billund i Danmark og Stockholm (Skavsta) og Gøteborg i Sverige.

Re: Ryanair foreslår en base for Lisboa

...at Ryanair foreslått i en hendelse i Portugal en plan for å bygge en ny base i nærheten av Lisboa.
Man kunne foranlediges til at tro at der er tale om en ny lufthavn. Men der er tale om LIS, altså Lissabon Portela, den lufthavn som TAP og alle andre benytter.

godt kjent! Jeg helt forstått at det dreide seg om en ny flyplass. Lese kommentarene der og gitt betydningen av TAP, er jeg ikke sikker på om dette er svært sannsynlig til å skje.

Etter hva jeg forstår ønsker Ryanair å fly til Lisboas hovedflyplass Portella. EasyJet har allerede en liten operasjon der som vist på bildet. Om Ryanair får lov til det er en annen sak siden dette også er hovedflyplassen for statseide TAP. Det fabuleres også om etablere en sekundær flyplass for Lisboa. Flybasen Mojito blir bl.a. nevnt som et mulig sted. På meg virker det som at ingenting er bestemt, men at det tenkes høyt i mange leire.

Attachments

• Easyjet Lisboa.jpg
    Easyjet Lisboa.jpg
    87.9 KB · Views: 255
Last edited:

Mojito - tror det har gått litt for fort i svingene her, ellers så er tørsten etter en Mojito svær ;) Montijo er vel heller det riktige navnet ;)

He-he.:drink Montijo skulle det være. Eller, var det Daiquiri..? ;)

Back