Ryanair ekspanderer med flyvninger til USA

Jeg regner med at de kommer til å fly til/fra sekundære flyplasser. Hvor attraktivt det er for andre enn fritidsreisende vet jeg ikke, men jeg ser ikke for meg at folk som reiser i jobbsammenheng har tid eller lyst til å tilbringe timer i en buss på vei til/fra en flyplass langt uti "ødemarka".
 
Og så viste det seg at det var en journalist som trodde at MOL skulle beynne med billigflyvninger over dammen..

VG
 
He he, tabbe!! Tenker det er en del nettavis-journalister
osv. som føler seg smarte nå ja.. busted!
 
Fantastisk. Men vi kan vel være enige om at MOL faktisk må ha gjort noe riktig for å i det hele tatt klare å få en journalist så oppildnet uten å ha snakket med personen!!
 
Ska bli intressant att se vad som händer. Man får säkert de billiga biljetterna sålda, men det är ju inte dom man överlever på ,det är ju de som ska betala dyrt och flyga business! Då från en remote flygplats utan så värst mycket bekvämligheter med lång tid in till Stockholm och frågan är var man landar i USA!! Jag undrar jag? OCH inget bonussystem!
 
Overtar de 787 fra de som ikke kan betale dem:colgate:.. Bare kødder, men de har sikkert råd..
 
Mener å ha lest tidligere at Ryanair har vært i forhandlinger med Long Island Mac Arthur Airport?
http://en.wikipedia.org/wiki/Long_Island_MacArthur_Airport

Ellers så kunne vel både Calverton Executive Airport, Francis S. Gabreski Airport og East hampton Airport, vært alternative flyplasser? Enkelte ligger her ganske langt ut på Long Island. Men, det ligger vel "litt" i Ryanairs sjel å ha flyplassene et stykke unna byen de betjener?
Det er jo flere store motorveier som går utover hele Long Island. Så ekstremt avisidesliggende er de jo ikke!

http://en.wikipedia.org/wiki/Calverton_Executive_Airpark
http://en.wikipedia.org/wiki/Francis_S._Gabreski_Airport
http://en.wikipedia.org/wiki/East_Hampton_Airport
 
ISP har såvidt jeg vet ikke FIS-fasiliteter. Uten dette kan ikke flyplassen operere regulære internasjonale flighter.

(FIS: Federal Inspection Services - toll & immigrasjon)
 
Det kommer jo ganske tydelig frem i artikkelen på cnn.com (som i motsetning til Dagbladet og alle de andre faktisk er førstehåndsinformasjon fra Associated Press som trolig VAR på pressekonferansen.

Separately, Ryanair discounted a report Sunday in a British tabloid newspaper that quoted O'Leary as saying he would launch trans-Atlantic services soon.

Deputy Chief Executive Michael Cawley said such a a move was "not imminent," and would depend on acquiring long-haul aircraft at deeply discounted rates.

O'Leary has repeatedly floated the idea of launching a sister airline to Ryanair with a trans-Atlantic focus. Aer Lingus operates services to several U.S. cities

Snakk om AMATØRER!
 
ISP har såvidt jeg vet ikke FIS-fasiliteter. Uten dette kan ikke flyplassen operere regulære internasjonale flighter.

(FIS: Federal Inspection Services - toll & immigrasjon)

Etter artikkelen på Wikipedia å dømme, så skulle jo flyplasseier bygge FIS-fasiliteter dersom flygninger ble aktuelt. Det er jo en kjapp sak å bygge opp dette desrom det blir nødvendig.
For byen Islip, som eier ISP, så vil dette sikkert bety masse penger inn.

I følge google maps, så er reisetid fra ISP til Times square på Manhattan, bare litt over en time. Det er jo ikke lange stykket da.
 
For byen Islip, som eier ISP, så vil dette sikkert bety masse penger inn.

I følge google maps, så er reisetid fra ISP til Times square på Manhattan, bare litt over en time. Det er jo ikke lange stykket da.

Islip har ikke møtt Mo'L ennå ... :colgate:

Jeg har vært på Islip, regn ihvertfall halvannen time .. trafikken der ute er ille .. dessuten passerer du både JFK og LGA på veien ...
Kolektivtransporten er heller ikke all verden ...
http://macarthurairport.com/pages/14transportation.shtml
 
Islip har ikke møtt Mo'L ennå ... :colgate:

Jeg har vært på Islip, regn ihvertfall halvannen time .. trafikken der ute er ille .. dessuten passerer du både JFK og LGA på veien ...
Kolektivtransporten er heller ikke all verden ...
http://macarthurairport.com/pages/14transportation.shtml

Selv halvannen time er jo ikke ekstremt mye da! ;-)
Det er jo nærmest som skapt for en ekspressbussrute der O`Leary kan tjene drøssevis på å selge overprisede bussbilletter inn til The Big Apple!

Forutsatt at jernbanelinjen og stasjoner, ikke er alt for trafikkert, så bør det vel ikke kunne være alt for kostnadskrevende å sette opp flytog der heller?

Men, jeg har ikke vært der.da!
 
Back
Top