Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Ryanair på sin side mener dette er til det beste for kundene og at kundene i realiteten har blitt svindlet av de andre nettstedene, siden billettene på Ryanairs nettsider er billigere enn hos de andre.
Lavprisselskapet mener dette er i strid med vilkårene og betingelsene til Ryanair, og at teknologien som brukes gjør at Ryanairs egen nettside går tregere
Jag kan bara instämma i det Laurenz skriver. rätt åtgärd (både kort- och långsiktigt för Ryanair) skulle vara att stoppa anslutningsmöjligheter för tredje part att boka maskinellt/automatiskt. Att annulera biljetter för den som redan har bokat och betalat gör bara att det blir ett (stort?) antal kunder som är förbannade på Ryanair. Det vinner inte Ryanair några nya kunder på...De gjør nok ikke det nei men jeg regner meg ikke som en av de. Akkurat bestilt en billett med de til en venn (jaja, via Ryanair.com)
Men å avbestille gyldige billetter syns jeg er råttent, uansett om det Ryanair, Norwegian eller SAS som skulle ha gjort noe sånt. Det har ikke noe med om mann liker et selskap eller ikke å gjøre
He-he! "We hate Ryanair"-gjengen sover aldri!
Men å avbestille gyldige billetter syns jeg er råttent, uansett om det Ryanair, Norwegian eller SAS som skulle ha gjort noe sånt. Det har ikke noe med om mann liker et selskap eller ikke å gjøre
Norsk reisebyrå lei av amatørmessig behandling
Reiseportalen "gotogate" er lei av amatørmessig behandling fra flyselskapet Ryanair, og velger nå med øyeblikkelig virkning å avslutte alt salg av flybilletter for det irske lavpriselskapet.
Ryanair gikk for kort tid siden ut og kommuniserte at selskapets billetter kjøpt gjennom reiseselskaper var ugyldige. En gjennomgang reiseportalen gjorde av billetter kjøpt den siste uken, viste at dette ikke var tilfelle. Likevel velger selskapet nå å avslutte salget av billetter fra det irske flyselskapet.
- Vi har sett oss grundig lei på måten Ryanair agerer på i markedet. Som aktør må vi forholde oss til mer eller mindre gjennomtenkte utspill i media. Ryanair tar seg aldri bryet med å kommunisere med oss direkte, sier administrerende direktør Jon Even Sørlie i GOTOGATE.
Han antar at Ryanair er interessert i å stå for større deler av ferieopplevelsen, enn bare flyreisen.
- Ryanair har nok behov for å både selge hotellovernattinger og leiebilavtaler. Reiseportaler som eks "gotogate", som i hovedsak kjøper flybilletter fra selskapet, er en trussel mot denne forretningsidéen, sier Sørlie.
Selskapet har tilbudt reiser fra Ryanair i to år.
- Hovedmålet til vårt selskap er å tilby våre kunder et bredest mulig tilbud av destinasjoner i hele verden. Som følge av dette var Ryanair ett av mange flyselskaper som ble tilbudt på våre nettsider. Få av våre kunder ønsker seg kombinasjonen av få avganger, trange fly og lav servicegrad, så andelen Ryanair-passasjerer er mindre enn en prosent hos GOTOGATE. Sannsynligvis vil disse kundene finne tilbud fra andre flyselskap like interessante, sier han.
Reiseportalen selger reiser med flere hundre flyselskaper.
- Vi opplever at de fleste ser på vår tilstedeværelse som en styrke, fordi vi enkelt gir kundene mulighet til å sammenlikne ulike reisealternativer og alle selskaper har styrker på enkelte områder, sier Jon Even Sørlie i en pressemelding.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.