• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair annulerer bestillinger

Men det går ikke fram om Gotogate faktisk har en avtale med Ryanair. Det virker ikke slik.
Da blir det jo nesten litt sånn "hvis ikke du vil leke med meg så vil jeg heller ikke leke med deg"

Men det går ikke fram om Gotogate faktisk har en avtale med Ryanair. Det virker ikke slik.
Da blir det jo nesten litt sånn "hvis ikke du vil leke med meg så vil jeg heller ikke leke med deg"

Poenget er at det er INGEN som har avtaler med Ryanair. Så gotogate har oppdaget at de ikke kan selge Ryanair lenger så da gjelder det å drite de ut litt.

Nå burde vel FR har mekanismer som hindret slik booking .... forstår hvorfor de ikke ønsker det siden det er "alt det andre" de leverer som gir overskudd.

Angrep er det beste forsvar, heter det.

IMM

GoToGate dropper Ryanair (Aftenposten)
Vi vil tilby våre kunder et bredest mulig tilbud av destinasjoner. Som følge av dette var Ryanair ett av mange flyselskaper som ble tilbudt på våre nettsider. Få av våre kunder ønsker seg kombinasjonen av få avganger, trange fly og lav servicegrad, så andelen Ryanair-passasjerer er mindre enn en prosent hos GoToGate, skriver selskapet i en pressemelding.
Noe spydig slenger de på til slutt at de få kundene som brukte Ryanair, sannsynligvis vil finne tilbud fra andre flyselskap like interessante.

Skal de også slutte å selge DY, SAS................osv ?
Hvis GoToGate kan gi meg (som bor i Vestfold) ett bedre tilbud til feks Liverpool eller sentrale Tyskland så skal jeg for all fremtid bestille mine biletter hos GoToGate (Sorry FARMER).

Hvis de er så negative til Ryanair som de skriver i pressemeldingen, er det jo grunn til å spør om hvorfor de har solgt Ryanair intill nå.
Jeg kjenner ikke til Gotogate, men denne jeg får sjeldent tillit til firmaer som slenger dritt som dette (etter å ha mistet rettighet til å selge et produkt).

Jeg kjenner ikke til Gotogate, men denne jeg får sjeldent tillit til firmaer som slenger dritt som dette (etter å ha mistet rettighet til å selge et produkt).

Vel, har mer respekt for ett reisebyraa som tar en slik avgjoerelse enn for et flyselskap som kansellerer kunders betalte reiser..

Jada, men å si i etterkant i en pressemelding: "Få av våre kunder ønsker seg kombinasjonen av få avganger, trange fly og lav servicegrad" er helt unødvendig. Hvis det var holdningen til selskapet mens de solgte Ryanair, er det rart de i det hele tatt solgte billetter med de.

Hvorfor er det saa rart? Det kan jo hende at Ryanair salget ikke levde opp til forventningene til Gotogate? Ryanair er ti ganger verre med sin krigserklaering til reisebyraaer/websider og i tillegg svindler de kunder som de har mottatt penger fra for billetter.

Gotogate haandterte saken helt greit i min bok..

Back