Ryanair 10 år på HAU

Re: Ryanair 10 år på HAU

Husker de brukte en del B737-200 i begynnelsen på HAU. Utrolig morsomt å se og ikke minst høre avgangen til disse maskinene! :)
 
Last edited:
Re: Ryanair 10 år på HAU

Og ikke å glemme de gule ex. Buzz 733ene. Noen av dem hadde fremdeles delvis fargene til sin tidligere operatør Continental også. Selv gule BAe 146-300 var innom.
 
Ryanair 10 år på HAU

Jøss, sa nettopp i en annen tråd at jeg skulle gå til sengs (hvilket jeg straks skal) men fløy virkelig Ryanair med BAE 146 på HAU i begynnelsen av "karrierren". Det er et fly jeg kun har erfaring med fra SVG til London med Dan Air fra Sola rundt 1990. Og nytt for meg.

Mvh
Fjordheim
 
Re: Ryanair 10 år på HAU

Gratulerer til HAU!

Merket meg følgende i artikkelen:
Myndighetene gir klarsignal for 90 prosent avgiftslette for å stimulere lavpristrafikk fra enkelte norske flyplasser, inkludert Helganes. (En ordning som ble avviklet etter et par år)
Var ikke klar over at ordningen var avviklet. Hva er det da som holder FR på HAU fortsatt? Trodde det var uaktuelt for dem å betale vanlige Avinoravgifter.
 
Re: Ryanair 10 år på HAU

Ryanair hadde fire BAe 146-300. De ble observert et par ganger på innflyging fra sommerresidensen i Kopervik i 2003 i hvert fall.
 
Ryanair 10 år på HAU

Gratulerer til HAU!

Merket meg følgende i artikkelen:

Var ikke klar over at ordningen var avviklet. Hva er det da som holder FR på HAU fortsatt? Trodde det var uaktuelt for dem å betale vanlige Avinoravgifter.

Jeg har egentlig lagt meg :) men kan svare på spørsmålet ditt allikevel; lokale bedrifter betaler fortsatt avgiftene /differansen; den dagen det ikke skjer lenger så er FR borte fra HAU fortere enn fort.

Mvh
Fjordheim
 
Ryanair 10 år på HAU

Ryanair hadde fire BAe 146-300. De ble observert et par ganger på innflyging fra sommerresidensen i Kopervik i 2003 i hvert fall.

Hva men får vite her inne, takk, Da har man flydd inn over sommerresidensen din et par ganger den siste uka btw., LN-KGL.

Mvh Fjordheim
 
Back
Top