BGO
TurbopropFlyer
Jada jada, jeg har lest, og jeg har innsikt og jeg er ikke overrasket over at en del her inne på forumer reagerer på det jeg skriver, men vi må ikke være naive.
Jeg forstår at sikkerhet brukes som et argument, og det ville helt sikkert jeg også gjort. Nå er det en gang sånn at det forbindes med høyere sikkerhet dersom arbeidstiden reduseres, det er det ingen som tvilier på, men hvor skal grensen gå? Er 10 timer nok, 11, 12, eller 20 timer. I en sånn diskusjon vil alltid interesseorganisasjonene for flygende personell argumentere for kortest mulig arbeidstid. Derfor overrasker det meg at enkelte sluker argunentene (fra begge parter i konflikten) rått, uten å stille seg noen kritiske spørsmål.
Det er selvfølgelig individuelt hvor lenge en pilot klarer å holde seg konsentret på jobb, og der er umulig å sette en absolutt grense, så ingen må komme å fortelle meg hva som er "fasiten".
Jeg forstår at sikkerhet brukes som et argument, og det ville helt sikkert jeg også gjort. Nå er det en gang sånn at det forbindes med høyere sikkerhet dersom arbeidstiden reduseres, det er det ingen som tvilier på, men hvor skal grensen gå? Er 10 timer nok, 11, 12, eller 20 timer. I en sånn diskusjon vil alltid interesseorganisasjonene for flygende personell argumentere for kortest mulig arbeidstid. Derfor overrasker det meg at enkelte sluker argunentene (fra begge parter i konflikten) rått, uten å stille seg noen kritiske spørsmål.
Det er selvfølgelig individuelt hvor lenge en pilot klarer å holde seg konsentret på jobb, og der er umulig å sette en absolutt grense, så ingen må komme å fortelle meg hva som er "fasiten".