• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Røykeområde på flyplass

la4gy

ScanFlyerBlack
Røykeområde på flyplass

Som røyker, er jeg opptatt av å finne flyplasser med mulighet for å ta seg en røyk ETTER sikkerhetskontrollen. Vet at CPH har muligheten ute, samt i minst en av loungene. KEF har også røykerom. Hvilke andre flyplasser har dere vært borti med mulighet for å ta seg en røyk?

Re: Røykeområde på flyplass

DOH, BKK, HKG, HKT, KUL, SIN, ARN, HAN, PEN, IST, SGN er de jeg kommer på i farta som har egne røykerom etter security.
Siden jeg røyker selv så var dette her en fin tråd :drink

Ikke alt for oversiktelig, men ifølge denne tråden på Tripadvisor-forumet er det røyking på rød sone tilgjengelig på følgende flyplasser (cut and paste):

East Midlands, Prestwick, Bristol, Amsterdam, Arlanda, Berlin, Billund, Brussels International, Budapest, Dublin Airport, Dusseldorf, Frankfurt, Fuerteventura, Geneva, Girona, Gothenburg Landvetter, Hamburg, Helsinki Vantaa, Lanzarote Arrecife, Luxor, Madrid, Manchester T1 & T2 but not T3, Menorca, Munich, Newcastle, Paris (Charles de Gaulle’s) - Has a smoke room in terminal 2E only, Prague - no smoking room airside but smoking in a couple of bars - customers only, Rome - Terminal 3 concourse G has a smoke room, Shannon, Stuttgart, Vienna, Atlanta Ga, Auckland, Bahrain, Bangkok Suvarhabhumi (BKK), Beijing, Brisbane, Cape Town Airport, Colombo, Delhi (DEL), Dubai, Goa, Hong Kong, Kuala Lumpur, Langkawi, Las Vegas, Maldives, Mumbai (BOM) - international terminal has a smoking bar with a 1 drink minimum, Narita International Airport - Japan, Paphos, Sanford Orlando, Seoul Incheon (ICN), Shanghai International – China, Singapore, St. Marten, Tallin, Tel Aviv, Washington Dulles (IAD), Zurich, Havanna, Aberdeen, Belfast, Olbia (Sardinia), Bratislava, Birmingham, Nashville, Burgas, Bournemouth, Rotterdam.

Wow! Dette var jo over all forventning! Fryktet at de rødgrønne hadde fått lagt ned all slik virksomhet i Europa, samt resten av verden...... :)

Wow! Dette var jo over all forventning! Fryktet at de rødgrønne hadde fått lagt ned all slik virksomhet i Europa, samt resten av verden...... :)

Nå var det jo ikke det rødgrønne, men det forrige fruktfatet/grønnsaksblandingen som fikset akkurat røkeforbudet.

AMS har egne røykeområder (ikke bur, men behagelige loungeområder) i KLM Crown-lounge i schengen og non-schengen.

Det er vel stort sett Norske og danske flyplasser som ikke har røyking etter security i Europa.
Ellers kan jeg ikke huske å ha sett det i USA så tror det er forbud der å.

Det er vel stort sett Norske og danske flyplasser som ikke har røyking etter security i Europa.
Ellers kan jeg ikke huske å ha sett det i USA så tror det er forbud der å.

Noen år siden jeg var på CPH, så der vet jeg ikke men var på BLL i august og der var det røykerom etter Security:)

Kjetil

Noen år siden jeg var på CPH, så der vet jeg ikke men var på BLL i august og der var det røykerom etter Security:)

Kjetil

På CPH åbnede der et nyt rygeområde airside i sommers. Det er en udendørs terrasse ved indgangen til finger B.

Husker sist jeg satt og ventet på et fly på HAM... var slike glassbokser for røyking. Var stappet fult, slik at folk knapt kunne begeve armene sine. Stakkars.

Som røyker, er jeg opptatt av å finne flyplasser med mulighet for å ta seg en røyk ETTER sikkerhetskontrollen. Vet at CPH har muligheten ute, samt i minst en av loungene. KEF har også røykerom. Hvilke andre flyplasser har dere vært borti med mulighet for å ta seg en røyk?

Serviceair Loungen i CPH, gammle luksuriøse SK loungen i midten har røykerom, men etter at de pusset opp:( har de fjernet alt av bord og stoler så nå er det et knøttlite rom. Men tørt iallefall

Norske flyplasser post security = no smoking.
Britiske flyplasser er vel også helt røykfrie etter security.
Da jeg var på SVO for et par år tilbake så var det røyking stortsett overalt. Terminal F lukter røyk...

Back