Røyken Består!

Replying to Topic 'Røyken Består!'

Flyvelederene som ble sparket av Reagan, streiket fordi Reagan broet loeftene han gav dem for aa stemme paa han.....

Det tok svaert lang tid foer ting gikk normalt igjen, det fungerte paa et sett og hvis, det var vel ingen ulykker direkte relatert, men det var enorme begrensninger i laaang tid med svaert reduserte rutetilbud.....og dette var jo i starten av det deregulerte markedet, saa flyselskapene var langt i fra fornoeyd....her hadde de nettopp faatt enorme nye markeder....for bare aa se at de ikke kunne starte opp nye ruter pga. mangel paa slots....

Jeg er ikke noedvendigvis enig i allt det vaare "ATC'ere" staar faar, mitt poeng er at de har bidratt med et godt engasjement (kanskje noe sterkt fra tid til annen), god fagkunnskap forklart paa ryddig vis.....

Originally posted by Dag Viking

Stå på gutta i røyken og andre svarte rom.
Vi som er daglige kunder i ATC-sjappa vet å sette pris på gode varer. Så får heller meningmannen, FRP-velgeren (dummyDeLuxe) og andre besservissere tro hva de vil.

Appreciate

:cheers:

Sander Johansen
Flygeleder Oslo App (som har jobbet i et suverent team med Oslo ACC/GM Twr og verdens BESTE snøbrøytere i kveld og sørget for 80% regularitet i en fu***ng snøstorm...)

Originally posted by OJB

Her var det mange artige innspill og jeg kan ikke dy meg heller. Som menigmann vil jeg hevde at også jeg er kunde i ATC-sjappa når jeg reiser i inn- og utland. Særlig etter å ha reist rundt halve kloden og sitter i fly f.eks. i AMS og venter opptil en time før flyet kan ta av "due to ATC in Norway" kan jeg ikke si at jeg jeg er spesielt fornøyd med "varen".

Og da, kjære OJB, i vennskapelighetens navn, kan du kanskje forklare HVORFOR det blir restriksjoner i Norge mens man "kjører på" i Nederland? Tror du flygelederne i Norge er fornøyd med at det regulariteten går ned når man ikke har nok folk?

Å skylde på flygelederne når det er for lite folk er da ganske urettferdig, er det ikke? Det er akkurat som skylde på legene og sykepleierne når helsekøene er for lange. De som kan jobbe gjør det de kan. Innenfor gitte kriterier. Ikke sant?
Så istedet for å legge skylda på arbeiderne på "gølvet" (ja vi jobber på gølvet selv om vi av og til jobber høyt oppe) kan man kanskje heller titte litt på avgjørelsene som har blitt tatt og som medførte at flyet ditt ble forsinket.

Reagan har DC-8 allerede svart på, og det har vel vi andre også en ca 800 ganger før, men som nevnt så gikk det IKKE kort tid før flere ting var som normalt. Flere flyplasser måtte stenge for godt, det var 50% kapasitet i laaaang tid, og etterslepet etter masseslakten lever man med den dag i dag. I USA regner de med at det er en mangel på ca 5000 flygeledere, slik jeg har hørt det.

IAL? Det heter Serco i dag. De driver flyplasser rundtomkring, men ikke utmerket. Du kan jo ta en titt på Prune og andre forum og se hvor godt de driver plassene. De har et konstant underskudd på folk og derfor driver de arbeidsstokken langt utover det som ville vært lovlig i Norge. Eller er det slik at du synes vi skal se bort fra arbeidsmiljøloven? For det er faktisk alt som skal til for å få trafikken til å gå. Bryte arbeidsmiljøloven og så kan vi ta med Luftfartsloven samtidig. DA skal du se at trafikken går så det suser. Vi reduserer minsteavstandene også, så får vi ENDA flere fly inn på final.
Serco kan også komme på banen i Norge. Og de kommer ikke til å ta med seg flygeledere fra utlandet. De må bruke de flygelederne som er. Skulle de starte opp en flyplass fra scratch ville du hatt restriksjoner på trafikken i flere år før du skulle fått noenlunde regularitet. Akkurat som vi hadde på GM i tidsrommet etter åpningen av storflyplassen.
Utenlandske providere er ingen trussel for norske flygeledere. Mange ville ønske dem velkommen, for de kunne tenke seg å jobbe for andre en Avinor. Men ikke kom og fortell meg at det kommer til å bli bedre tilstander i Norge på den måten. I så fall vet du noe jeg, og forsåvidt også Serco, ikke vet.

OJB. Du er i din fulle rett når du sier du ikke er fornøyd med "varen" som blir levert. Men det høres ikke ut som om du skjønner noe særlig om årsaken til leveranseproblemene. I så fall er det ikke på grunn av manglende informasjon. For den har kommet her på forumet i rikt monn i diverse diskusjoner her på forumet det siste halvåret. Du har tydeligvis ikke lest disse.

K

Det er et tilbakevendende moment at "jeg får ikke den varen jeg har betalt for".

Kansje man skal prøve å reflektere litt over HVORFOR man ikke gjør det? Eller driter man fullstendig i det?

Det hjelper lite å hugge hodet av pizzabudet når det er kokkene som ikke baker.

Cloudius

Originally posted by dc-8-63

Originally posted by Hurum

Jeg har aldri nevnt "nytenkning" i noen innlegg.

Aha jeg skjeonner....nytenkning var kun tilgjengelig i release 2.0 og finnes ikke i release 3.0 ?:sarc

Har fortsatt ikke nevnt nytenkning, det er det du som har gjort.

Back