Originally posted by CK
alle fikk "saved face", alle flygelederne i Røyken blir nå friske, men kanskje noen blir litt syke i Stavanger nå? Kan kanskje Avinor få opp farten og få rekruttert nye flygeldere slik at vi iallefall ikke trenger å være redde for mangel på flygeldere fremover? Forhåpentligvis gjør dette også lønnsforhandlingene i april lettere.... :devot:
Originally posted by atck
Originally posted by CK
alle fikk "saved face", alle flygelederne i Røyken blir nå friske, men kanskje noen blir litt syke i Stavanger nå? Kan kanskje Avinor få opp farten og få rekruttert nye flygeldere slik at vi iallefall ikke trenger å være redde for mangel på flygeldere fremover? Forhåpentligvis gjør dette også lønnsforhandlingene i april lettere.... :devot:
Unnskyld meg CK men når du kommer NOK EN GANG med sånt pissprat så må man få reagere. Jeg har lyst til å komme med "du er jo moderator"-argumentet, men det er vel nytteløst.
Flygelederne VAR IKKE SYKE. Det var fullmektigene. Vil du at vi NOK EN GANG skal forklare forskjellen på en flygeleder og en LTT-fullmektig?
Synes du det er greit å urettmessig tråkke på en yrkesgruppe bare fordi media synes det er greit i populismen og lettvinthetens tegn? Synes du det er greit å bli sett på som uetterettelig, CK?
K
Originally posted by BU662
Jeg er vel en av de få som tenker at signalet som går ut fra dette er falsk:
Med dagens avgjørelse ble flygeledere besterket i sin posisjon. Det lønner seg å diskutere, å bli plutselig syk, å streike. Flygeleder har fått bekreftet idag at de har mere pust i denne kampen enn ledelsen.
I IBM hadde de i de tidlige 80-tallene denne motto:
"Don't discuss it - Do it!"
I Avinor vil det vaere det motsette i fremtida:
"Discuss it - Don't do it!"
Dermed vil det vaere flere streik i tida fremover, sikkert ikke om Røyken, men det finnes seg andre ting...
Originally posted by Hurum
Dette lover jo godt for SAS-pilotene i SAS Braathens![]()
Originally posted by Flaps40
Enig, forvent flere aksjoner fra piloter og cabin.
Flaps40. Dette har du tydeligvis peiling på. Sukk.
Som økonom forventer jeg du vet bedre. Men kanskje du er ukjent med arbeidslivets spilleregler.Originally posted by TOS
Enig, forvent flere aksjoner fra piloter og cabin.
Er det slik at Avinor eier SAS Braathens...?
Som økonom forventer jeg du vet bedre. Men kanskje du er ukjent med arbeidslivets spilleregler.
Originally posted by catocontrol
Som økonom forventer jeg du vet bedre. Men kanskje du er ukjent med arbeidslivets spilleregler.
Uff flere økonomer som babler i vei om luftfart. Tar det aldri slutt?
Flaps40. Dette har du tydeligvis peiling på. Sukk.
Jeg forventer ikke at du og andre som jobber i systemet og som har sine posisjoner og interesser å forsvare, er enig i den overordnede Skandinaviske innstillingen som gikk ut på samordning i Malmø. Derimot var det faglig kompetanse bak denne innstillingen som selvsagt ligger skyhøyt over det 'gutta i tårnet' representerer.
Dere må gjerne jobbe for egne interesser, selv om de går på bekostning av en rasjonell trafikk avviklig i Skandinavia. Men hold dere på jobb og ikke fly til legen hver gang noen fra ledelsen kommer med sine forslag til struktur endringer. Man får ikke videreutviklet infrastrukturen når ansatte stadig saboterer forslag til forbedring.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.