Røros, Norport og Nordic Aero fusjonerer - Aviator -> Aviator Nyheter

Re: Røros, Norport og Nordic Aero fusjonerer - Aviator

Er bare OSL som legger ned, selv om bl.a. BGO, AES, KRS og TRD fremstår noe redusert med tapet av KL til WGH. DY er og blir hovedkunde på øvrige Aviator-stasjoner rundt i Norge enn så lenge.
 
Re: Røros, Norport og Nordic Aero fusjonerer - Aviator

Mens i København tar nå Aviator over Lufthansa fra SAS Ground Handling

https://www.check-in.dk/sas-ground-handling-taber-lufthansa-kunde/

En af de helt store handlingkunder i Københavns Lufthavn har valgt ny leverandør. Lufthansa skifter fra SAS Ground Handling (SGH) til Aviator og følger dermed efter Austrian, Brussels Airlines og SWISS, der allerede håndteres af Aviator. Tilbage i SGH er således kun lavprisflyselskabet Eurowings.
 
Re: Røros, Norport og Nordic Aero fusjonerer - Aviator

Mens i København tar nå Aviator over Lufthansa fra SAS Ground Handling

https://www.check-in.dk/sas-ground-handling-taber-lufthansa-kunde/

Aviator tar også over bagasjehåndtering og de-ice, for Lufthansagruppens selskaper på ARN

https://check-in.dk/aviator-lander-femaarig-aftale-med-lufthansa/

Lufthansa har valgt Aviator som nyt handlingsselskab med ansvar for flere forskellige opgaver for en række af koncernens flyselskaber i Stockholm-Arlanda. Aftalen løber i de kommende fem år
 
Re: Røros, Norport og Nordic Aero fusjonerer

SVG er eneste stasjonen som beholder KLM.

Aviator beholder KLM på SVG de neste 3 årene. Ditto i HEL.

https://check-in.dk/aviator-forlaenger-med-air-france-klm-i-to-lufthavne/

I de kommende tre år vil de ansatte hos Aviator Airport Alliance derfor fortsat have ansvaret for både at foretage ground handling og de-icing af de fly, som varetager Air France-KLMs 32 ugentlige flyvninger fra den norske lufthavn.
 
Re: Røros, Norport og Nordic Aero fusjonerer - Aviator

Aviator tar også over bagasjehåndtering og de-ice, for Lufthansagruppens selskaper på ARN

https://check-in.dk/aviator-lander-femaarig-aftale-med-lufthansa/
Har funkat skitdåligt med Aviator, känns som bottenskrapet på ARN. De vet i ärlighetens namn inte vad de gör, Prioköer som tar mångdubbel tid mot Economyköer, skickar en till specialbaggage med en bag som fyra dagar innan kunde checkas in med Menzies tjugo meter bort utan strul och väldigt lång väntan på avlastning av baggage. Saknar SGH och om de nu skulle byta så kunde de ju valt det bolaget som faktiskt är bra.
 
Re: Røros, Norport og Nordic Aero fusjonerer - Aviator

De vet i ärlighetens namn inte vad de gör, Prioköer som tar mångdubbel tid mot Economyköer ...

Husk at det er fult lovlig å stille seg i eco-køen goså da ;)
Spesielt før korona var det superfestlig på TRD på morgene å se på alle som stillete seg i Fast-Track-køen til sikkerhetskontrollen som da gikk langt utenfor slusen, mens det sto 5 pax i vanlig kø ... :D
 
Re: Røros, Norport og Nordic Aero fusjonerer - Aviator

Husk at det er fult lovlig å stille seg i eco-køen goså da ;)
Spesielt før korona var det superfestlig på TRD på morgene å se på alle som stillete seg i Fast-Track-køen til sikkerhetskontrollen som da gikk langt utenfor slusen, mens det sto 5 pax i vanlig kø ... :D


Är lagom imponerande när det står fyra personer framför dig och det inte händer något på typ 30 minuter. Hade man vetat att Eco hade gått snabbare hade man ju ställt sig där men det är ju liksom kört efter en stund. Om du måste checka in baggage och räknat med att det går fort som hos alla andra hndlingbolag så är det inte alls bra, i synnerhet inte när du sedan ska ränna genom hela Terminal 5 för att komma genom security och sedan ränna tillbaks hela sträckan och dubbelt så långt till för att de fick feeling och bytte gate till gamla T4 på Arlanda. Höll på att missa min flight faktiskt.
 
Back
Top