Norwegian kjøper bakkeutstyr.

Re: Norwegian kjøper bakkeutstyr.

Jo Tommy disse bilene er state of the art. Men bilene må opereres av to personer.

Men som andre her sier, er de ikke raskere enn det SGS bruker og har brukt i aarevis, mens SGS har halvparten av bemanningskost, saa bilen er dobbelt saa dyr i drift i timen som SGS sin.

I tillegg er jo arbeidsforholdet i drittvaeret ett stort steg tilbake naar man vet at det finnes lukkede hytter av samme modell...

Da lurer jeg paa hva som egentlig er state of the art i det som Norwegian har gjort her
 
Re: Norwegian kjøper bakkeutstyr.

Deicing er svinedyrt - bemanningskostnadene er ubetydelige i denne sammenhengen, og hvis en tomannsoperert bil opererer raskere enn en enmannsoperert, er dette en fornuftig løsning - spesielt på småstasjonene.

Poenget er dette er et effektivt verktøy til å få jobben gjort kjapt og sikkert. Men dog en smule friskt for operatøren ....
 
Re: Norwegian kjøper bakkeutstyr.

Nå er det vel ATC som sender flyene ut i de-ice kø så at de slipper å vente stemmer vel ikke helt? Selv om de har egen bil må de jo ennå vente på rute/slot tiden sin...
 
Re: Norwegian kjøper bakkeutstyr.

Deicing er svinedyrt - bemanningskostnadene er ubetydelige i denne sammenhengen, og hvis en tomannsoperert bil opererer raskere enn en enmannsoperert, er dette en fornuftig løsning - spesielt på småstasjonene.

Poenget er dette er et effektivt verktøy til å få jobben gjort kjapt og sikkert. Men dog en smule friskt for operatøren ....

Helt riktig. Norwegian som er så til de grader kostnadsfokusert ville aldri investert i et fordyrende redskap!
 
Re: Norwegian kjøper bakkeutstyr.

Nå er det vel ATC som sender flyene ut i de-ice kø så at de slipper å vente stemmer vel ikke helt? Selv om de har egen bil må de jo ennå vente på rute/slot tiden sin...

Dette fungerer forskjellig fra flyplass til flyplass, men med mindre det er Euroslot inne i bildet, vil ATC og deicingkoordinator samarbeide om rekkefølgen.
 
Re: Norwegian kjøper bakkeutstyr.

Dette fungerer forskjellig fra flyplass til flyplass, men med mindre det er Euroslot inne i bildet, vil ATC og deicingkoordinator samarbeide om rekkefølgen.

Jobber denne koordinatoren i SAS/SGS?
 
Re: Norwegian kjøper bakkeutstyr.

Her oppe har selvsagt ikke koordinator noe han skulle ha sagt med prioritet av fly og selskaper.
Tviler på at det er annerledes andre steder
 
Re: Norwegian kjøper bakkeutstyr.

På Sola er det tårnet som styrer køen.
 
Back
Top