RIP min Samsonite

Dette ser ut til å være riktig tråd å spørre om bagasjetransporteringsinnretninger, hvis ikke - omforladelse.

Trenger ny koffert som bør romme rundt 90L - holder for en uke eller to, det? Har titta på litt forskjellige Samsonite; Firelite, Cosmolite og Cubelite. Av disse heller jeg litt mot Cubelite pga netting på begge sider.

Noen som har erfaringer med disse? Er det evt en Rimowa i samme klasse jeg heller burde sjekket ut?

Har hverken 2- eller 4-hjulsfetisj, så det spiller ingen rolle hvor mange hjul den har så lenge den kan trille ;)

Jeg har nettopp gått til innkjøp av en Rimowa Salsa MW (4-hjulstrekk) 77 som rommer 98L. Den har netting på den ene siden, og sånn.. Ehm.. "lokk" på den andre siden som man kan stramme til med borrelås. Perfekt størrelse for en tur på 2 uker for min del i alle fall.

Her fant jeg jaggu et bilde også :D

Attachments

• Screen shot 2013-12-11 at 9.29.43 PM.jpg
    Screen shot 2013-12-11 at 9.29.43 PM.jpg
    27 KB · Views: 948
Min erfaring er at selv små forskjeller på innmaten kan ha stor påvirkning på brukeropplevelsen så det er absolutt verdt å få akkurat det man ønsker.

Jeg kjenner ikke de modellene som listes opp, men vet at Samsonite har endel undermodeller med forskjelig innhold som man ikke alltid finner listet på nettet. Det betyr at det for eksempel kan eksistere "Firelite Comfort" med lignende innmat som Cubelite, men til lavere pris.

Har to Cubelite (68cm og 76 cm) og er svært fornøyd med de. Kvaliteten så langt har vært bra, de er lette, rommer mye (finnes i 82 cm og, men selv kona overlever noen uker med 76ern) og er lette å trille

Takker for gode inputs!

Perfekt størrelse for en tur på 2 uker for min del i alle fall.

Da holder det kanskje med 86L for meg? ;) hvor ligger disse i pris? Finner ikke stort på nett fra Norge

robertaas said:
Jeg kjenner ikke de modellene som listes opp, men vet at Samsonite har endel undermodeller med forskjelig innhold som man ikke alltid finner listet på nettet. Det betyr at det for eksempel kan eksistere "Firelite Comfort" med lignende innmat som Cubelite, men til lavere pris.

Er dette mulig å "spesialbestille" i forretning?

Someone said:
Har to Cubelite (68cm og 76 cm) og er svært fornøyd med de. Kvaliteten så langt har vært bra, de er lette, rommer mye (finnes i 82 cm og, men selv kona overlever noen uker med 76ern) og er lette å trille

Har Cubelite to separate rom på den ene siden slik det ser ut som på bilder?

Min nye Salsa Mw kostet 410EUR på salg. Fikk igjen ca 40EUR i taxes så ender opp på 370EUR totalt-ish.

Når det gjelder T-håndtak så har jeg ingen erfaring med det, liker nok best de doble da jeg ofte reiser med en liten veske i tillegg og da er det greit å ha et dobbelthåndtak å støtte den oppå.

Erfaringer med håndtak type T kontra "vanlig"?
Det er 3 hovedtyper håndtak:
a) "enkeltløp" med T
b) "enkeltløp" med "spadehåndtak"
c) "dobbeltløp" med håndtak mellom

Som Cecilie sier så er c det mest stabile om du skal sette en liten veske eller pose på toppen av trillekofferten. Ellers er b og c like stabile når man skal "styre" kofferten, mens a er dårligere.

Ellers har jeg litt blandede erfaringer med hva som er den mest robuste løsningen. 2 løp burde tåle mere juling, men det virker om om disse ofte har enklere tekniske løsninger enn de med ett løp og derfor lett får litt slark.

Re: Lure oppfinnelser: Tyverisikker koffert

Fantastisk! Fikk litt TV Revyen fornemmelse av dette innslaget.

noen som har handlet Rimowa koffert i Bangkok , og vet prisen(e) ?
fant ihvertfall en butikk på sentret gaysorn

Back