Rio? Swiss? CT

IKKE PRØV Å TA UT PENGER I MINIBANKENE PÅ GIG !!!!

Jeg var så dum at jeg stappet Visa kortet inni der og fikk ut litt penger. Et par dager senere kom det en SMS om at det kun var 0,49kr igjen på konto. Heldigvis var det DNB som hadde "tatt" pengene vekk da de oppdaget mistenkelig aktivitet med "kortet" mitt som nå befant seg i USA å prøvde å kjøpe en båt.

Derfor bruker man kredittkort, og ikke det "vanlige" bankkortet. Da kan ikke svindlere tømme kontoen din. Og sånt kan skje "over alt", og er neppe noe som skjer konstant i minibankene på GIG.

Jeg kan anbefale Pestana Rio Atlantica på Copacabana. Bare å krysse én gate så er du på stranden, ellers har de en deilig takterrasse med frokost, basseng og småretter som blir bar på kvelden.

925636_711732262234835_1504468637_n.jpg

Last edited:
Derfor bruker man kredittkort, og ikke det "vanlige" bankkortet. Da kan ikke svindlere tømme kontoen din. Og sånt kan skje "over alt", og er neppe noe som skjer konstant i minibankene på GIG.

Når en har dårlig tid og minibankene ikke vil ta kredittkortet, så ble VISA det eneste alternativet. Det er kun i nød jeg stapper "kontoen" min inn i minibanker. Men i flere land har faktisk VISA vært det eneste alternativet hvis en trenger penger.

Mens jeg satt og kjedet meg på en oljerigg uti havet sør for Rio så leste jeg litt om Rio på tripadvisor. Og der kom jeg faktisk over flere artikler om folk som hadde fått kortet kopiert i minibanker på GIG. Så det er tydeligvis et problem der. Og når jeg kommer iland ca en uke etterpå så har det samme skjedd meg.

Back