Rio de Janeiro

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Torsdag 1. oktober var det klart for min andre tur til Brasil og Rio de Janeiro. Billetten ble bestilt allerede i mai. Det var et av Lufthansas mange tilbud jeg slo til på. 3.500 kr til Sao Paulo er jo nesten for godt til å være sant. Ifølge ekspertisen er ikke SP noe blivende sted, så jeg tenkte det fikk bli å oppsøke Rio en gang til. En av verdens vakreste byer! Forrige gang ble jeg veldig fascinert av den sentrumsnære flyplassen Santos Dumont, så siden da har det vært en drøm å få lande og ta av derfra. Kommer tilbake til dette.

Avreise fra OSL var satt til 1810. Jeg reiste rett fra jobb med Flytoget. Selv om LH hadde reservert det setet jeg hadde bestilt på forhånd, så kom det opp et setevalg også MUC-GRU merkelig nok. Jeg synes at et sete på rad 20-et eller annet hørtes bedre ut enn 45G, så jeg prøvde å trykke på et av de blå feltene, men boardingkortet kom ut med 45G. Hadde uansett sjekket på forhånd at det så ut til å bli fullt fly, så hadde ikke for store forhåpninger til plassen.

Ventetida ble som vanlig forkortet med høvelig drikke en torsdags ettermiddag på vei til Tyskland. Litteratur og notatblokk ble hentet fram. Notatene rota jeg bort på veien, og bladet ble kastet på rommet i SP. Ølen drakk jeg opp på stedet. Det ble en liten forsinkelse, men hadde uansett god tid til videre reise. Kunne konstatere at flyet var helt fullt. Den vanlige serveringen med drikke og bagett foregikk smertefritt.

For første gang på lenge slapp jeg buss på MUC. Forsinkelsen var nå likevel såpass stor at jeg kunne glemme å sette med ned for noe småvarmt og en øl. Tok derfor beina fatt rett til gaten og knipset bildet av den store maskinen.

Ifølge ekspertisen (Someone) er det bare ca 1/3 av LHs 340-300-flåte som har fått AVOD. I så fall ville det også være nyere og slankere sete, som ville bety mer benplass. Men, det var bare å konstatere, her var det gamle seter og altfor store skjermer i taket. Vi for håpe at snart alle individer får en oppgradering. Midtsetet (45-raden i midten har bare 3 seter) var allerede okkupert av en relativt omfangsrik jente i 30-årene. Jeg sa hallo, uten å få den store responsen. Vel, jeg hadde ikke behov for å prate med noen som ikke ville snakke. Helt greit.

Det er ikke store plassen bak i bussen. Knyttnevetest ikke bestått i det hele tatt. Og matbrettet kunne så vidt tas ned til en plassering slik det er konstruert for… Men til tross for manglende underholdning fra sidekvinne og tv-skjermer, så får man en god følelse når det annonseres at man snart skal få servert cocktails! G&T ble etter hvert inntatt. Maten hadde oktoberfest-inspirasjon, og bestod bl.a. av denne berømte klingre og en rett med noe dumplings-lingende greier av poteter, og en ren vegetarisk stuing av lettere grønnsaker. Dessert fulgte med. Det ble rødvin til hovedretten, og akkurat i tide kom en flyvert bærende med hvit- og rødvin gjennom kabinen med mulighet for påfyll. Jeg takker aldri nei. Deretter var det kaffe. Når brettene så skal ryddes bort, utstyrer LH sympatisk nok tralla med en flaske Baileys og brandy på toppen, samt vann, slik at folk kan få dette. Jeg takket ikke nei denne gangen heller, men det ble litt forvirring da jeg ba om isbiter i brandyen.

Natten forløp faktisk veldig bra. Jeg fikk lest litt og jeg må ha sovet en hel del. Kanskje ikke så rart når man var oppe ved 06-tiden sammen dag. Frokost ble etter hvert servert. Og jeg vil kalle det en kjempebra frokost. Varmt og god, og rikelig. Så til tross for trange seter og ikke all verdens personlig underholdning, var dette en meget flott tur. Så langt.

1. Bilde - høvelig drikke. 2. Bilde - der står maskinen. Dessverre orket jeg ikke å fomle med kamera i kabinen midt på natten, så matbilder kommer først senere.

Attachments

• Okotber 09 017.jpg
    Okotber 09 017.jpg
    61.2 KB · Views: 1,027
  • Okotber 09 019.jpg
    Okotber 09 019.jpg
    52.3 KB · Views: 1,025
Last edited:
Så da var man ankommet storbyen SP. Jeg hadde billetter videre med GOL fra CGH til SDU. Her hadde jeg lagt inn det jeg trodde var en altfor god margin, med over 6 timer fra landing på GRU til avgang fra CGH. Men – det er jo ferie å ikke bekymre seg for mye på forhånd også, og jeg liker å ha godt tid.

Vi landet ganske nøyaktig på tid, så bekymringen om forsinkelse var i alle fall ubegrunnet. Diverse skjemaer måtte fylles ut før landing, så var vel rustet til passkontrollen og det hele. Jeg var i alle fall glad for at jeg hadde gått på do før jeg stilte meg i køen. Jeg tenkte det så rimelig greit ut, med kanskje et hundretalls i køen foran, og flere åpne luker for ekspedering. Men flere var begrenset til to for oss ikke-brasilianere. Og køen gikk langsomt, folk ble leie, forbannet og til dels hysteriske. Det var tendenser til håndgemeng, bl.a. mellom en LH-flyvertinne som stod i en eller annen slags kø med spesielle privilegier, men det var høylydt krangling mellom denne høye blondinen og en offisiell fyr. Jeg antar at det tok ca 1,5 time å komme seg gjennom til min kontrollør, som faktisk begynte å rope inn folk fra ikke-brasil-land, selv om det brøt med køsystemet. Brasil-køen gikk fire ganger så fort minst. Lettere anfall av angst da han tilkalte supervisor i det han scannet passet mitt, men det var visst mer en teknisk detalj. Bagasjen var selvsagt for lenge, lenge siden lastet av båndet og jeg var en av de siste ut av flyet. Så langt borte i terminalen fant jeg igjen sekken min, og det var ikke så mye annet under et skilt som var merket med MUC. Så var det å komme seg gjennom tollen, dvs å finne hvor køen startet. Dette var et hyppig diskusjonstema blant passasjerene … Vel, for å gjøre en vond og lang historie kort. Jeg var ute av terminalen ca 3 timer etter at flyet hadde landet. Puh!

Det var lett å finne bussen som skulle ta meg til CGH, og den skulle gå om ca 15 minutter. Så her var det bare å kjøpe seg billett og fylle ut navn på billetten. Etc. Bussen var komfortabel og langt fra halvfull, så det ble en grei introduksjon til byen og landet. Det tok ikke mindre enn 1 time og 40 å komme fram til CGH, noe som betydde at jeg ikke hadde mer enn 2 timer til overs. Inne på CGH var det et temmelig forvirrende system for GOL-passasjerene, og jeg måtte spørre meg litt fram. Omsider ble jeg plassert ved en innsjekkingsautomat og jeg fikk litt assistanse, ettersom automaten ikke skjønte engelsk. Så fikk jeg spurt meg fram til bag drop, skjønt det var nærmest som en ny innsjekking, da bag tag ikke ble skrevet ut av automaten. Vel, jeg var glad for å bli kvitt bagasjen og jeg var litt småklar for litt frokost.

Så var det billettkontroll før sikkerhetskontrollen, men fyren mente at det manglet noe. Jeg ble henvist til GOL-skranken ved siden av, der det satt en søt brasiliansk jente, som ikke kunne såpass engelsk at hun kunne be om passet. Dette skulle hun ha for å kunne stemple billetten, slik at jeg kom meg gjennom sikkerhetskontrollen. Det ordnet seg til slutt.

Det var herlig å komme inn på avgangshallen i 2. Etasje, med en fantastisk utsikt til flytrafikken gjennom store vinduer. Det var jevn trafikk av stort sett 737 og A320. Flyplassen virket velorganisert, men noen stille flyplass var det ikke. Dama med mikken holdt på i ett strekk. Jeg fant meg litt høvelig drikke og mat som jeg klarte å bestille – panini med pepperoni! Fulgte med på monitoren hele tiden, slik at jeg ikke glippet flyet, men det var nokså hyppige skrifter, og 5 min før boarding skulle finne sted, ble det gitt beskjed om at det var gate 18 ”downstairs”. Javel, jeg håpte i alle fall på at det ikke var to gater 18, en oppe og en nede… Kom meg da fram til rett tid, men det var viktig å holde øre og øyne åpne her.

Det ble dermed bussing bort til en 737-700. Setet mitt var okkupert av en eldre dame, og jeg fant ingen annen råd enn å be flyvertinnen fjerne henne… Det ble utført, og jeg fikk mitt forhåndsreserverte 5A. Det var så vidt det var plass til beina, men lange strekningen er jo ikke dette, så det spiller for så vidt ingen rolle i det hele tatt.

Det ble en temmelig bratt oppstigning fra flyplassen. Og det var selvsagt et syn å se ut over storbyen SP. Underveis ble det servert noe kjeks og diverse brus. Jeg pratet litt med sidemannen som var en journalist som jobbet i SP men som var fra Rio. Han kunne ikke skjønne hva jeg skulle i SP å gjøre som turist. Så var det etter hvert klart for nedstigningen til Rio. Ganske artig, men som man ser, det var noe disig. Landig på tid, dvs ca 1 time før det ble annonsert at Rio skulle få arrangere OL. Drosje til hotellet. Ferien startet for alvor, der jeg ruslet ned til området som ble vist live både på BBC og CNN den ettermiddagen.

Etter fine dager, men også noen litt småkjedelige dager med regn, var det klart for returen. Beregnet som vanlig svært god tid, og jeg var plutselig framme 2 timer og 40 min før avgangen min var. Av den hyggelige og engelskmektige agenten ble jeg tilbudt å få sete på 1140-flyet, noe jeg vurderte, men sa at jeg da ville ha vindusplass. Flyet var for full til dette, men på 1240-flyet kunne han love med vindusplass med flott utsikt. Jeg slo til på dette. Veldig grei service dette – her er det bare å bestille når det måtte passe, og så evt justere om det er ledige plasser.

Denne søndagen var det svært stille på flyplassen, og nesten ingen avganger. Men jeg fikk i meg noen osteboller og litt iste, samt kaffe. Etter hvert ble det klart for ombordstigning. Det var ikke helt uten forventninger denne gangen. Her er det bare å titte på bildene. Som man ser er ikke SDU ”sentrumsnær”, men faktisk en flypass i selve sentrum!

Hvis jeg har klart å legge inn riktig her nå, så skal bildene vise om lag dette (hm, ser det er mye skjeve bilder her. Men pytt pytt):

1. Bussen mellom GRU og CGH
2. Maten som jeg klarte å uttale navnet på
3. Jada - spottere - jeg blir aldri spotter. Dette er et stemningsbilde! Spott selv! :D
4. Flyet, tror jeg det var
5. SP fra lufta
6. Dit skal vi!
7. Svinge litt, kanksje..
8. Treffe sånn ca her..

Så var det returen:

9. Flyplass - mye orange her. Mannen ved GOL-merket ekspderte meg
10. En monitor, som også jeg er
11. Utsikt
12. Om bord. Helt fullt tror jeg.
13. Taksing
14. Mer taksing
15. Fortatt taksing
14. Snartt avgang - så resten: og så stikker vi av gårde fra en av verdens vakreste byer. Og dette må vel være noe av det beste? :D

Farvel til Rio Centro, Botafogo, Sukkertoppen, Copacabana og Ipanema. Jesus stod over skyende denne dagen, så han kom ikke med på bildene. :)

Edit: Æsj, hvorfor måtte det bli slike tomrom. Kanskje noen kan fikse. Nuvel. Takk for titten, så langt.

I morgen tar jeg GRU-MUC. Det loves matbilder.

Attachments

• Okotber 09 021.jpg
    Okotber 09 021.jpg
    87.6 KB · Views: 994
  • Okotber 09 024.jpg
    Okotber 09 024.jpg
    64.9 KB · Views: 979
  • Okotber 09 026.jpg
    Okotber 09 026.jpg
    45.5 KB · Views: 966
  • Okotber 09 028.jpg
    Okotber 09 028.jpg
    48.1 KB · Views: 174
  • Okotber 09 031.jpg
    Okotber 09 031.jpg
    73.5 KB · Views: 184
  • Okotber 09 037.jpg
    Okotber 09 037.jpg
    48.8 KB · Views: 179
  • Okotber 09 039.jpg
    Okotber 09 039.jpg
    25 KB · Views: 154
  • Okotber 09 040.jpg
    Okotber 09 040.jpg
    19.4 KB · Views: 162
  • Okotber 09 057.jpg
    Okotber 09 057.jpg
    52.7 KB · Views: 192
  • Okotber 09 060.jpg
    Okotber 09 060.jpg
    62.8 KB · Views: 201
  • Okotber 09 070.jpg
    Okotber 09 070.jpg
    58.3 KB · Views: 177
  • Okotber 09 072.jpg
    Okotber 09 072.jpg
    52.4 KB · Views: 175
  • Okotber 09 076.jpg
    Okotber 09 076.jpg
    47.6 KB · Views: 186
  • Okotber 09 080.jpg
    Okotber 09 080.jpg
    54.1 KB · Views: 128
  • Okotber 09 081.jpg
    Okotber 09 081.jpg
    53.2 KB · Views: 116
  • Okotber 09 083.jpg
    Okotber 09 083.jpg
    51.9 KB · Views: 148
  • Okotber 09 084.jpg
    Okotber 09 084.jpg
    32.9 KB · Views: 151
  • Okotber 09 085.jpg
    Okotber 09 085.jpg
    86.2 KB · Views: 168
  • Okotber 09 086.jpg
    Okotber 09 086.jpg
    46.2 KB · Views: 182
  • Okotber 09 087.jpg
    Okotber 09 087.jpg
    63.1 KB · Views: 175
Last edited:
Da var det meste av turen tilbakelagt. Innflygningen til CGH var spennende nok, der vi nærmest landet ”mellom” skyskraperne. Det var også lettere turbulens ved landing. Vi landet på tid, fikk kjapt bagasjen og tok en radiotaxi til hotellet. Radiotaxi betaler man på forhånd, og man viser sjåføren bare kvitteringen. De anbefales som for turister som er usikre på hvor de skal og frykter at sjåføren vil lure dem. Koster ca 25 prosent mer enn vanlig taxi, dog. Startet svært tidlig (ja, det blir en vane) fra hotellet den dagen. Hadde på forhånd sjekket med resepsjonen, som kunne fortelle at det kostet ca 300 kr for å ta drosje ut til flyplassen, og at det ville ta drøyt en time. Imidlertid var denne mandagen offisiell helligdag, så motorveiene var nesten uten trafikk. 30 km i 110 k/t relativt mye kjappere.

Framme på GRU hadde det stilt seg opp en 3-4 personer ved innsjekkingsskranken til Lufthansa (selskapene har sine faste skranker med faste skilt). Av en eller annen grunn stod de ved Crew-skranken. Ettersom First var åpnet, begynte folk å gå dit, og det var ikke noe problem. Jeg valgte å bryte mønsteret ved å stille meg opp i riktig kø, men slapp forbi de som allerede stod i feil kø og var foran meg. Fikk greit sjekket inn bagasjen, som ble tagget helt til OSL, naturligvis.

Hadde spist en god og solid frokost på hotellet. Så det var ikke noe behov for videre spiserier, men fikk kjøpt meg to bokser med øl. Og jeg satte meg ganske langt bort i terminalen og kikket på flyene, og ikke minst på mange eksotiske passasjerer som skulle til for eksempel Caracas eller Panama. Et fargerikt fellesskap, der altså.

Departure var 1305 fra GRU, men av en eller annen grunn hadde jeg gårsdagens avgangstid i hodet, så tenkte av det var 1340, var derfor forundret at boardingen nesten var over da jeg kom fram til gaten etter en ekstra runde i terminalen! Hadde også dummy-sjekket Lufthansa.com mht antall ledige seter, og muligheten for ledig sete ved siden av seg var minimalt.

Hadde ei heller håp om AVOD denne gangen. Og helt korrekt – samme leksa. Denne gangen hadde jeg sete 36A, bestilt i mai. Da jeg var framme ved raden var 36B allerede okkupert av en yngre herremann. Før jeg satte meg spurte jeg rett og slett om han ville bytte sete, rett og slett fordi jeg av og til har en litt slitsom høyrefot som er viktig å få strukket på. Men det sa han temmelig så bestemt at han IKKE ville, fordi han likte å gå litt rundt, sa han. Selvsagt dumt av meg å ikke bestille B i utgangspunktet. Men nå har jeg lært, da.

Flyet ble praktisk talt fullt. Noen seter aller innerst var ledige, men belegget må ha vært på minst 95 prosent også denne dagen. Boarding var ferdig svært tidlig, og avgangen var faktisk før tiden. Helt utmerket! Jeg mener at 36A hadde noe bedre plass enn 45G. Med mange besøk på gode kjøttrestauranter hadde jeg i hvert fall ikke blitt mindre under turen, så det er neppe forklaringen. Men under setet var der, i liket med under setet på 45G, en svart boks som tok opp en del plass. Men jeg fikk vridd meg slik at det ikke spilte så stor rolle.

En litt humpete bane vi tok av på kanskje, i alle fall spesielt å se favelaen (eller i alle fall dårlige boliger) så nært flyplassen. Men nok en gang et fascinerende skue over storbyen. Så var det igjen klart for cocktails, og klassikeren G&T ble inntatt. Allerede før dette var det klart at jeg hadde fått hyggelig reiseselskap, i form av en tysker i 30-årene, som hadde jobbet flere steder i verden. Han var lett å ha med å gjøre og artig å prate med. Og han syntes det var fryktelig moro å prate med flyvertinnene også…

Klart for mat igjen. Denne gangen var det valg mellom pasta og ”beef”. Og kjøttet ville jeg ha. Dette var brasiliansk-produsert mat, og meget velsmakende. Forretten bestod av en salat med kylling, og smakte utmerket. Hovedretten var mørt oksekjøtt i en litt for mye tomatisert saus, og dessverre ris. Ble nesten en slags stroganoff uten fløte dette. Greit nok. Desserten var en nydelig mangopudding, selv om den kunne vært en hel del løsere i konsistensen. Brød og ost i tillegg. Terningkast 4 til maten. Og det var nok mat. Valgte selvsagt ”rote wein” til maten. Jeg las tyske aviser (forstår vel sånn 75 prosent..) under turen, og nok en gang ble jeg tatt for å være tysker av flyvertinnene. Til mitt reisefølges store fornøyelse, så det ble litt prating om hvor jeg kom fra og om jeg kunne tysk etc. Rett så hyggelig. Deretter kom kaffe, og som på utreisen, ved innhenting av matbrettene var det Baileys og brandy for de som måtte ønske dette. Jeg vet ikke om det var noen andre som drakk av dette i det hele tatt, i alle fall var ikke flasken åpnet på de første 10 radene.. Ergo få nordmenn om bord.

Starten på reisen var fin-fin. Ble litt døsig etter maten og fikk koble bort med litt meget lett søvn en times tid. Deretter litt prating med sidemann, litt lesing, og litt Lufthansa radio. Kanal 3 med klassisk hadde Skandinavia som tema. Med Grieg, Sibelius og noen litt mer ukjente svensker og dansker. Men Svensk rapsodi nr 1 fikk opp humøret da jeg var i ferd med å bli fortvilet over at det var hele 9 timer igjen av reisen! (http://www.youtube.com/watch?v=C-wFEJExxn4).... Og så kunne man videre nyte vakre Finlandia og A-mollkonsterten i sin helhet.

Sidemannen var stadig rundt om og flørtet med flyvertinnene, så jeg fikk strekke ut foten temmelig ofte. Jeg oppsøkte dem bare for å få et ekstra glass vin og en øl når det var behov for det (ble vel to vinglass og en øl ekstra). Noe snacks i form av små bagetter og noen søtt bakverk kunne man også få.

Da skjermene viste at det var 6 timer igjen syntes jeg dette slett ikke var så lille. 4 timer til frokost, og tiden gikk egentlig temmelig fort. Frokosten ble servert 1,5 time før landing. Nok en gang varm og god frokost, og ikke minst mye mat. Hovedretten var en grei ”eggesak” med skinke. Rundstykker ble også servert to ganger, men ekstrarunden kom da alle var ferdige. Et lite feilskjær der. Ellers mener jeg at vi ikke hørte noe som helst fra cockpit under turen. Turen var praktisk talt fullstendig uten turbulens.

Landing på MUC litt før tiden. Takket for hyggelig reisefølge med tyskeren. Nok en gang synes jeg at turen hadde gått over all forventning mht trøtthetsfølelse og fysiske forhold. Ellers er det fint å lande i MUC kl 0540 på morgenen også. I kiosken blir man bare møtt av et ”Gute morgen!”. Eneste minuset var at flyplassen hadde stilt ut en vanvittig stygg ny BMW inne i lokalet…

Ble litt ekstra frokost i form av litt ferskt bakverk og en stor kopp kaffe inne i terminalen. Litt snoking på Duty Free, men ingenting handlet inn. Neste avgang var ikke før 0905, men også ventetiden på MUC synes jeg gikk greit. Og så hadde jeg jo litt forventinger til Augsburg Airways sin Embraer 195. Det ble bussing bort til brasilianeren. Var ikke klar over at det var 2+2 seating, men det er jeg klar over nå. Flyet virket helt nytt, og det var en behagelig kabin. Fikk 26A tildelt i SP, og denne gangen fikk jeg ingen sidemann eller kvinne.

Det ble en behagelig reise med Augsburg og E195. Ikke mye bråk, fine seter. Men jeg har ett ankepunkt: I taket går det en ”luftekanal” som spyr ut litt kald trekk, enten man ber om det eller ikke. Jeg så flere prøvde å strenge av luften, men dette var altså noe som ble pøst ut over hele linja. Likte ikke det noe særlig, så er man for eksempel litt forkjølet, så vil det være en fordel å velge midtgang.

Serveringen var helt i Lufthansas ånd. Og de samme pakkene med en knallhard, men faktisk god, bagette med salami. Serveringen begynte bakfra og flyvertinna spøkte med at hun trodde at jeg nok helt sikket ville ha en øl. Men det ville jeg ikke. For jeg hadde egentlig tenkt meg eplejus, men søren kanskje ett glass hvitvin. Så i siste liten bestemte jeg med for det. Også denne gangen var det bare en servering av drikkevarer. Det var mange som ikke ville ha mat, men noe drikke tok de fleste mot. Sekt-flaska som stod på tralla tror jeg imidlertid ble stående urørt. Trøster meg med nordmennene på tilbakereisen tømte denne.

Landing litt etter tid. Hadde ikke planlagt hva jeg skulle kjøpe på Taxfree, men endte opp med en Highland Park 1997 og en kjedelig flaske portvin. Ingen gode champagnetilbud denne gangen. Så kom jeg gjennom det hele uten å se snurten av latexhanskene. Og jeg var om bord i Flytoget 30 sekunder før det tok meg hjem.

Oppsummert: En flott reise! Det er nok denne lille flyinteressen som gjør at jeg klarer å ha et så ”avslappet” forhold til å sitte så lenge på et fly. LH synes jeg leverer et utmerket produkt, til tross for manglende AVOD om bord. Når dette kommer på plass, sammen med seter som gir litt mer tumleplass, vil det være bare fryd og gammen å reise med tyskerne. Takk for titten !

1. Litt småshabby ved rullebanen på GRU
2. Det nærmeste jeg kom ”Upgrade” er det som står på kjekspakken der..
3. Her er middagen. Den lille firkanten ved siden av smøret er en brasiliansk ost som jeg også kjøpte på supermarkedet, da den ble presentert som ”snaks”. Skikkelig bestill hos LH!
4. Fin frokost. Veldig god papaya !! En siste smak av Brasil for denne gang.
5-8. Augsburg
Slenger på ett tatt over lufta SP til slutt…

Attachments

• Okotber 09 113.jpg
    Okotber 09 113.jpg
    52 KB · Views: 158
  • Okotber 09 115.jpg
    Okotber 09 115.jpg
    69.9 KB · Views: 189
  • Okotber 09 116.jpg
    Okotber 09 116.jpg
    71 KB · Views: 173
  • Okotber 09 118.jpg
    Okotber 09 118.jpg
    66.4 KB · Views: 164
  • Okotber 09 120.jpg
    Okotber 09 120.jpg
    33 KB · Views: 157
  • Okotber 09 123.jpg
    Okotber 09 123.jpg
    42.6 KB · Views: 147
  • Okotber 09 124.jpg
    Okotber 09 124.jpg
    30.9 KB · Views: 132
  • Okotber 09 125.jpg
    Okotber 09 125.jpg
    37.4 KB · Views: 140
  • Okotber 09 114.jpg
    Okotber 09 114.jpg
    65.4 KB · Views: 158
Last edited:
Veldig bra rapport. Gleder meg til fortsettelsen. Må ha blitt en laaang og slitsom første dag av Brasil-ferien...?:wow:

Må ha blitt en laaang og slitsom første dag av Brasil-ferien...?:wow:

Var forberedt på at jeg skulle føle det som det reneste helvete... Men jeg var forbausende frisk og opplagt, ikke en gang 1,5 time i kø plaget meg nevneverdig. Tvert imot, det var litt artig å observere. Styrte "selvsagt" unna alkohol etter brandyen, og fikk greit nok med søvn. Så det hadde nok sitt å si.

Og så slenger jeg på noen bilder til slutt som ble til overs.

1. Bak i natta
2. SP
3. Ved hotellinngangen på Copa. To snackbarer, en "spis per kg-restaurant" og supermarked på bildet. Greit å ha.
4. Søndagsstemning
5. Dutyfree? Neppe. Det er jo en innenriksflyplass....
6. Ja her flyr vi tett
7. Tavla på GRU

Attachments

• Okotber 09 020.jpg
    Okotber 09 020.jpg
    51.4 KB · Views: 122
  • Okotber 09 031.jpg
    Okotber 09 031.jpg
    73.5 KB · Views: 138
  • Okotber 09 049.jpg
    Okotber 09 049.jpg
    101.3 KB · Views: 117
  • Okotber 09 056.jpg
    Okotber 09 056.jpg
    56.7 KB · Views: 110
  • Okotber 09 067.jpg
    Okotber 09 067.jpg
    48 KB · Views: 99
  • Okotber 09 099.jpg
    Okotber 09 099.jpg
    86.4 KB · Views: 106
  • Okotber 09 107.jpg
    Okotber 09 107.jpg
    99.4 KB · Views: 130
Hva er flytiden mellom GRU og MUC?

Det var satt opp 12:30 ut, men flytiden ble oppgitt til å skulle være 12:00Tilbake er jeg litt usikker, men er vel en halvtime kortere tror jeg det var.

Ellers føler jeg at de første 3 og de siste 2 timer er for "ingenting" å regne.......:)

Takk for rapporten. Det hadde vært gøy å sett flere bilder ifra SP og RJ, gjerne fra favelaen.:)

Jeg har selv sittet like lenge bak i samme flytype fra samme selskap. Savnet egentlig ikke AVOD noe saerlig, hygelig crew som gjerne gir deg godt drikke gjennom hele flyreisen er like hyggelig, synes jeg.

Jeg vet ikke om det var noen andre som drakk av dette i det hele tatt, i alle fall var ikke flasken åpnet på de første 10 radene.. Ergo få nordmenn om bord.
Hahaha :lol:

Herlig rapport. LH har jevnt over et solid Economy-produkt på langrutene, men en så lang flight uten AVOD hadde ført til maaaange "runder i baren" for meg ;)

Dessverre, Happyflyer, det ble dårlig med bilder fra Rio ellers. Jeg hadde planlagt oppholdet slik at det skulle bli avslapping, chopp og Copacabana de første dagene, mens del to av ferien skulle brukes mer til å se meg rundt om i byen. Men så ble det dessverre bare drittvær (kraftig regn!) de siste dagene, så det ble svært lite av det siste. Så her må noen på forumet ta ansvar å ta en ny tur, så snart LH kommer med sitt neste tilbud! ;) Det er mulig jeg kan ta på meg oppgaven. :spin

Alltid hyggelig at det faller i smak. På denne måten får man jo også dokumentert turen for seg selv på en glimernde måte, og man kan jo vise det fram til familie og venner som spør etter hvordan turen var.

Takker for hyggelig rapport og fine bilder :up:
Brasil er på ønskelisten men styrer nok unna "There`s no better way to fly" selskapet.

Back