Riktig godt nytt år fra Japan

Concorde98

ScanFlyer Silver
Medlem
Riktig godt nytt år fra Japan

God morgen fra Shioe her i Amagasaki. Her sov man svært godt igjen etter en rolig nyttårsaften. Ikke et smell og helt stille som en hytte på fjellet. Rart hvor godt jeg sover her øst åtte timer foran. :) Lysner gjør det her alt og straks er det tradisjonell japansk nyttårsfrokost hos svigermor og svigerfar. :)
God feiring og ta det pent.

Re: Riktig godt nytt år fra Japan

God kveld og godt nytt år. Spesielt til alle mine Samfylkinger (heter det det?) i Viken fylke. Er vi nå Vikinger?
Første nyttårsaften med klarvær vi har hatt i Lommedalen og etter som vi ser både Nordstrandshøgda, Vestsiden av Holmenkollåsen, Nesodden og Oslofjorden og selvfølgelig mesteparten av Bærum Verk og Lommedalen, så ser vi mye fyrverkeri. Heldig vis har ikke vårt torvtak tatt fyr i år heller.
Kl 21 så vi live på Youtube, fyrverkeriet i Dubai. Helt vanvittig. Det må vi få med oss live en gang. Forhåpentlig alt til neste år, i kombinasjon med besøk på World Expo 2020 i Dubai

Godt 2020 fra Picton

Fyrverkeriet i Nelson var meget skuffende, men det blei ett nytt tiår for det.

Ha et riktig godt nytt år! :)
e279ed04ff5dce429d61a4931ac746a2.jpg

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

God kveld og godt nytt år. Spesielt til alle mine Samfylkinger (heter det det?) i Viken fylke. Er vi nå Vikinger?
Første nyttårsaften med klarvær vi har hatt i Lommedalen og etter som vi ser både Nordstrandshøgda, Vestsiden av Holmenkollåsen, Nesodden og Oslofjorden og selvfølgelig mesteparten av Bærum Verk og Lommedalen, så ser vi mye fyrverkeri. Heldig vis har ikke vårt torvtak tatt fyr i år heller.
Kl 21 så vi live på Youtube, fyrverkeriet i Dubai. Helt vanvittig. Det må vi få med oss live en gang. Forhåpentlig alt til neste år, i kombinasjon med besøk på World Expo 2020 i Dubai

En gang Sør-Trønder alltid Sør-Trønder, nå kjenner jeg ikke deg så vet ikke hvilket fylke du er fra i utgangspunktet men jeg kaller meg fortsatt Sør-Trønder. Født på riktig side av grensa heldigvis. Jeg bodde i Sør-Trøndelag når de slo seg sammen med Nord-Trøndelag og bor nå i Eidsvoll når Akershus blir en del av nye Viken fylket, kommer til å kalle meg Sør-Trønder til jeg dør. Akershusing, Vikenbygg, Viking.... nei glem det, født Sør-Trønder å skal dø som det :)

Her ble det ei rolig feiring på Melhus, hilse på noen tidligere naboer å spise god mat. Fikk sett noe av fyrverkeriet som ble fyrt opp i og rundt sentrum i Melhus. Håper folk har hatt ei feiring de selv er fornøyd med å får et super bra år i 2020

Godt nyttår alle sammen. Denne natten bringer minner fra samme natt for 15 år siden da vi var på vei fra OSL til BKK via Dubai med LN-TUI for å hente hjem skadde svensker etter tsunamien. Nyttår ble markert med appelsinjuice i pantry da vi passerte over Baku når rakettene gikk i været der.
En tøff opplevelse på vei hjem til ARN dagen etter da vi fikk historiene og skjebnene i førstehånds overlevering. Likevel, en opplevelse vi vokste på og aldri kommer til å glemme.

Samtidig, den aller siste flight på Braathens rutenummer som følger:

TOL BU 1278V 050101
BU 1278V 73G LNTUI
WARNING: LOCAL NORWEGIAN TIME
STD STA ATD ATA
BKK 1730 2400 DXB 1750-10 0039-44 MX
DXB 0145 0855 ARN 0146-59 0845-57
ARN 1030 1125 OSL 1139-43

Last edited:

Fortsatt 2019 her i vestsørøst. Klarvær og fint så redneck’sen er allerede ute med fyrverkeriet. Sitter og binger sesong 3 av Okkupert. Litt usikker på hvor realistisk den er, men underholdende er den ihvertfall.

Omgittav en skvetten, en smånervøs og en totalt avslappet hund. Vi holder ut etter beste evne. Godt nyttår.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

God morgen og godt nytt år. Fin og rolig feiring i går - talen til Kong Harald imponerte. Nå er det frokost før arbeidsåret på Røros starter. Ha en riktig fin onsdag!

God morgen fra Jumeirah. Deilig og rolig feiring i går med god mat og god drikke.. Sitter og myser på den nydelige yachten «Dubai» mens vi gleder oss til en nydelig kald pils etter litt for mye sure druer i går.

1FCFC87A-EAD5-4CA5-B273-CC1EA3892201.jpeg

Stakkar.. i dag var han nesten tre minutter for sent. Han slapp med en advarsel.

5CA05F8E-DF1F-43E4-AEE8-28C3D4452C7C.jpg

God morgen fra den vestfoldske skjærgården. Et pitstop innom Svigers før returen til Asker. Godt nyttår

God morgen fra Shioe her i Amagasaki.
Skal du til Takayama regner jeg med at du vil få med deg det som kanskje er Japans fineste hageanlegg i Kanazawa. Nærmere regner jeg med at du allerede har besøkt slottet i Himeji og dådyrene i Nara.

Godt nyttår fra tiggerstaden. Kunne tenkt meg å snorke på et fint korallrev idag, men her har man kun Tøyenbadet... som stengte for godt igår. Sitter og venter på at nyttårskonserten skal begynne. Burde brukt tiden på å ta onlinekurs som jeg har linet opp i den naive tro at de kan gjøre meg aktuell på arbeidsmarkedet, men binger istedenfor på Grand Designs hvor Vox har rotet til nummerering og rekkefølge på programmene.

Ha en god en alle som håper på bedre tider i år.

God formiddag fra nye Orkland kommune.:)

Med tre hele og en kvart kommune sammenslått, ca 18.000 innbyggere og kommunesenter på Orkanger. Det som derimot ikke er endret totalt over natten er været. Fortsatt svært friske forhold med gode vindkast og tidvis noe regn. Gjør meg ingenting, da jeg er ferdig med snø og vinter etter jul og nyttår uansett, så det passer meg fint.

Nåvel, første nyttårsdag kaller, og det betyr få planer på denne kanten. En god lunsj er unnagjort, og snart dukes det for årets nyttårskonsert fra Wien. I ettermiddag får man vel også trylle frem en treningsøkt, men utover det skal det nye året få rulle inn over oss i heller rolige former.

En gode første en i 2020 ønskes. :)

Last edited:
Skal du til Takayama regner jeg med at du vil få med deg det som kanskje er Japans fineste hageanlegg i Kanazawa. Nærmere regner jeg med at du allerede har besøkt slottet i Himeji og dådyrene i Nara.

Takk for tipset! Vi får se hva vi får tid til. Himeji og dådyrene i Nara har vi besøkt før. Det ble et lokalt tempel oppe i skogen her i dag, pluss Kobe en tur.

Godt nyttår fra Oslo. Her ser man PL som ruller videre. Uansett fikk dette fra en venn på Facebook

"Folk må ha tidenes fylleangst i dag, for aldri før har det vært flere som har våknet opp i et annet fylke..."

Oslo er heldigvis ikke slått sammen.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Godt nyttår fra Oslo. Her ser man PL som ruller videre. Uansett fikk dette fra en venn på Facebook

"Folk må ha tidenes fylleangst i dag, for aldri før har det vært flere som har våknet opp i et annet fylke..."

Oslo er heldigvis ikke slått sammen.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Jeg våknet opp i samme fylke som jeg la meg i.

Om man la seg mens det fortsatt het Akershus og våknet i Viken har man neppe vært særlig full [emoji6]

Godt nyttår til alle dere!

Feiret med et vennepar i går, gikk med noen flasker øl, vin og bobler. Fyrverkeri ble det kun i maten, 2 stk habanero i en suppe og en tredje (sammen med en pakke vanlig rød chili) i noen kjøttboller.
Det ble også brygget et øl, siste batch i det tiåret. Vi får finne ut i dette tiåret om eksperimenteringen funket.

Hvor mange la seg egentlig før midnatt på nyttårsaften? :old

God kveld fra Oslo nord. Feiringen ble stille å rolig for oss, passet hunen til vår yngste sønn, som var veldig redd for smell. Tross at borettslaget har innført forbud mot fyrverkelig på borettslaget eiendom. Det forbudet hadde ingen hensikt.

God nytt år, vi for ta vare på vår hobby i 2020 også.
Jan

Ja, jeg la meg kl 20 med øreplugger :colgate::up::old:old:old Sov godt.

Back