Riga

• Thread starter Thread starter TOS
  • Start date Start date

TOS

ScanFlyer Mile High Club
jeg skal med jobben til Riga i neste uke, men må snike meg avgårde til MAN på torsdagen på egenhånd. Flyet går kl. 0655 så jeg er klar for å utsette turen ut til flyplassen så lenge som mulig.

Er det noen som vet hvilken check-in deadline BT opererer med & hvor lang tid man må regne med i taxi på den tiden av døgnet? Jeg skal fly via CPH (BT) og så videre med SK til MAN. Jeg fant en høvelig gunstig business class billett så jeg regner med å utnytte muligheten til fast track på RIX.

Fast track på RIX er en eneste stor vits! Det er jo knapt pax der uansett.

Da skulle det vel uansett gå kjapt....;)

Ifølge BTs egne sider så skriver de at det er 30 minutters deadline for business class, men så står det en liste over destinasjoner med forskjellige deadlines (CPH står med 45 minutter) men dette er kanskje chk-in deadlines fra disse destinasjonene (og ikke til)?

Last edited:
Det er det jeg mener. Jeg har vært utallige runder Riga med jobben og bruker fast track hver gang. Selve kontrollen er rask og grei som den skal, men kollegaer kommer samtidig med vanlig sikkerhetskontroll.

Skal du sende baggasje? De har Internett sjekkinn, men husk de starter boarding litt tidlig pga ofte bussing.

Beregn ca 30 minutter med taxi fra sentrum til flyplassen. Litt avhengig av trafikk tar det mellom 15 og 40 minutter. Rush tid er mellom 9-11 og 16-18.

Skal du bare ha håndbagasje er valget enkelt. Sjekk inn på nettet og gå rett til gate via fast track.
Ellers er regelen for C-ckeckin 30 minutter før avgang.

Fast track på RIX er som sagt over ikke alltid en vits. I peioder med mange avganger er det faktisk opp i mot en halvtimes kø i normal security.

God tur til Køben.
Hvis jeg er på samme fly så har jeg allerede okupert det beste setet ombord, 0A.

God tur til Køben.
Hvis jeg er på samme fly så har jeg allerede okupert det beste setet ombord, 0A.

Da må du gjerne invitere en interessert kar inn på besøk...:D Sitter på 3c om det ikke blir noen endringer...;)

Takk for tips forøvrig!

Last edited:
Back