Riding on a British Airways plane –pt.3 – The Frantic 4 rides again

Re: Riding on a British Airways plane –pt.3 – The Frantic 4 rides again

Takk for levende og bra skrevet rapport så langt.

Takk for det :)

Har du prøvd SAS sin businessklasse til London? Har fått med meg at du er en BA/OW-mann, men på London-ruten ser det ut som SAS ligger et par hakk over, i hvert fall når det gjelder mat og fast-track.

Har forsøkt SAS i business i Europa et par ganger, men på ARN-FRA og FRA-OSL. Da var jeg medreisende med en som hadde ID-rettigheter. Det huskes som helt greit :)

Et kjapt søk sier at BA skal ha 2732 kroner for en tur/retur OSL-LHR i business en tilfeldig helg i oktober. SAS skal 8452. Enough said? ;)

Sånn i tillegg har jeg blitt vant med BA. Til tross for en del klaging på Flyertalk funker f.eks. ba.com bedre enn sas.no (at jeg måtte søke opp prisen over på wideroe.no fordi sas.no ikke kjente igjen "Oslo" og "London" sier vel sitt?)? Ellers har jeg hatt sølv eller høyere hos BA siden 2009, og er ellers fornøyd med hvordan BAEC fungerer. At jeg ikke fikk bruke Fast Track på OSL blir bare en liten bagatell i det store bildet. De gir tilgang til en ålreit lounge på OSL, og har suverene lounger på hjemmebanen sin på LHR. Har også trivdes bedre i BA sine lounger på LHR enn i SAS sin Gullstue på Kastrup.

Jeg prøver gjerne SAS en dag også, men jeg betaler ikke 8000 kroner for det ;)

Et kjapt søk sier at BA skal ha 2732 kroner for en tur/retur OSL-LHR i business en tilfeldig helg i oktober. SAS skal 8452. Enough said? ;)
Hehe, ja. Jeg var klar over at BA hadde hyggelige priser, men ikke at forskjellen var stor. Dessverre gjelder det kun i helger, så det har ikke klaffet for meg de to gangene BGO-LHR har vært aktuelt for meg de siste månedene.

fordi sas.no ikke kjente igjen "Oslo" og "London"
Jeg er ikke noen stor tilhenger av sas.no, men akkurat dette løser seg vanligvis med å vente et sekund eller to til listen over forslag dukker opp under feltet, for så å trykke på byen der.

Jeg er ikke noen stor tilhenger av sas.no, men akkurat dette løser seg vanligvis med å vente et sekund eller to til listen over forslag dukker opp under feltet, for så å trykke på byen der.

Det vet jeg, og jeg ventet en god stund før jeg gav opp og prøvde Widerøe ;)

Takk for fin rapport Martin. Ser at du fikk eksakt samme maten på returen som jeg fikk da jeg fløy med dem for ca. 6 uker siden. Jeg endte forøvrig opp med 2528 kroner for min biz billett med BA. Kjøpte en en vanlig billett til 1228 kroner og så fikk jeg tilbud om oppgradering for 650 hver vei som jeg da slo til på. Det var en reise fra onsdag til lørdag.

Takk for bra rapport, Martin, jeg støtter deg i ditt selskapsvalg :cheers:

Dessverre gjelder det kun i helger, så det har ikke klaffet for meg de to gangene BGO-LHR har vært aktuelt for meg de siste månedene.

vedr. helg, hørt om saksing av billetter ;) (For ditt tilfelle kan det jo ha vært utsolgt)

Finnes billige bizbilletter i ukene også, dog ikke på alle avganger, men en ons-søn tur kommer på snaue 2600 i juli.

Er det ikke "natt til søndag"-regelen som gjelder?

Er det ikke "natt til søndag"-regelen som gjelder?

Jo, stemmer det :) R- og I-klasse, som er de to billigste klassene i business, har krav om å være bort natt til søndag.

Det har ikke hindret meg i å få tilbud om 650-kroners oppgradering på enveisbilletter også, så det er mulig å fly billig business tom. bare en veg.

vedr. helg, hørt om saksing av billetter ;) (For ditt tilfelle kan det jo ha vært utsolgt)
Jeg er kanskje treig, men nei...? Hvis du tenker å kjøpe med retur lenge etter utreise, for å bruke den senere, så har jeg på ingen måte et stabilt nok reisemønster til LON. Så det hadde fungert dårlig, aner ikke når jeg skal dit neste gang.

Det har ikke hindret meg i å få tilbud om 650-kroners oppgradering på enveisbilletter også, så det er mulig å fly billig business tom. bare en veg.
Jeg får følge med i MMB når det nærmer seg avreise. For øyeblikket skal de ha 3000+ for oppgradering én vei. :P

Takk for flott rapport! Det morsomste var tilbakeblikket og oppdateringen på Status Quo, et av mine favorittband i "gamle dager":)

Takk for "turen"!

BA C er helt kurant til og fra LHR, og prisen i C er ofte meget bra ift til DY og SK Y synes jeg.

Flott Martin... Forresten ser daglig de to leading gutta i bandet på TV her i Aussieland i reklame for pizza. Og så shinet up at de er vanskelig å gjenkjenne :lol:

Flott Martin... Forresten ser daglig de to leading gutta i bandet på TV her i Aussieland i reklame for pizza. Og så shinet up at de er vanskelig å gjenkjenne :lol:

Pizza? De reklamerer for hele butikken

http://www.youtube.com/watch?v=yLGJttfhht4

De (den nåværende besetningen, ikke den jeg så i London) er forresten på en turne der nede om dagen, og spilte i Perth nå den 23, og skal spille i Sydney den 27. og Brisbane den 28, hvis du skulle være i nærheten noen av de dagene (ser du reiser hjem den 30.?)

Også er Bruce Springsteen der nede om dagen også. Hva pokker gjør jeg i Norge? :8:

Nok en glimrende Martinrapport!
God reiseinspirasjon/-informasjon for oss som liker å like transporten til målet også :)

Auda, reiser hjemover 27. med to dagers stopp i BKK :spin

Også er Bruce Springsteen der nede om dagen også. Hva pokker gjør jeg i Norge? :8:

Men han skal også snart fly hjemover. For eksempel mot Wembley en lørdag i Juni.

Woohoooooo

Men han skal også snart fly hjemover. For eksempel mot Wembley en lørdag i Juni.

Woohoooooo

Eller en gymsal i Bærum i April ;) (Jeg har hørt mye dritt om den gymsalen som konsertarena, men prøver ikke å la det ødelegge opplevelsen)

Trivelig rapport! Er litt misunnelig på den konserten... :P

Eller en gymsal i Bærum i April ;) (Jeg har hørt mye dritt om den gymsalen som konsertarena, men prøver ikke å la det ødelegge opplevelsen)

Ikke tilfeldigvis med en viss herre fra NJ?

Ikke tilfeldigvis med en viss herre fra NJ?

Du får lese sammenhengen mellom mitt svar på Fnate sitt svar på mitt innlegg, og deretter gjette om det er Bruce Springsteen eller Justin Bieber jeg skal se ;)

Du får lese sammenhengen mellom mitt svar på Fnate sitt svar på mitt innlegg, og deretter gjette om det er Bruce Springsteen eller Justin Bieber jeg skal se ;)

Martin Biebling!

Mvh
Jostein Bever

Back