• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Riding on a British Airways plane, pt. 1

2927 NOK..

Billigste Economy-billetter ligger på ca. 1500 NOK. Ved å betale det dobbelte, får man en restricted business-billett, med tilgang til Fast Track (kun på LHR), og lounger. Man får også Tier Points, sånn at man kan tjene seg opp til en status. Det får man ikke til 1500-kronersbilletten i eceonomy.. For meg er det egentlig ingen tvil: Skal jeg reise med BA, så er det business. Unntaket var på den forrige turen, der de billige biz-billettene var utsolgt på outbound-legen..
 
Last edited:
Stian, vedr. ekstrarunder med drikke o.l. så er min opplevelse at BA på short-haul (CE-klasse) ikke kjører flere runder med drikkevogn, men er mer enn villige til å varte opp med drikke "on request".

Iflg. en "servicebeskrivelse" som ble postet på Flyertalk for en god stund siden så er det ingen "second bar service". Kopierte den i en tidligere trip-report: http://forum.scanair.no/showpost.php?p=299241&postcount=20

Jo, som regel er de flinke til å varte opp med drikke"on request". Men min erfaring har vært at de som regel pleier å ta en runde for å spørre om man ønsker noe, framfor at paxen selv må tilkalle de. Manglende før maten drikke er imidlertid verre. Når de dropper det har de ikke fulgt instruksene for service i CE-kabinen. Ikke at det spiller så stor rolle, men de kan iallefall ikke skylde på for dårlig tid. Så hva kan da grunnen være til at de dropper det? Antagelig at de vil gjøre det mer lettvint/behagelig for seg selv.
 
Det var kjapt levert rapport, samme kvelden!! Veldig spennende og artig rapport å lese. Kjente meg igjen i noen ting på CE hos BA.
 
Back
Top