Riding on a British Airways plane, pt. 1

Vel fremme på LHR, først med tuben fra Wembley Park, via Baker Street til Paddington.. Vurderte Garfunkles, men siden jeg egentlig kom rett fra frokost, droppet jeg det, og fant HEX, og kom meg ut til T5..

Når man ankommer med HEX, havner man i motsatt ende av der BA har sine innsjekkinsområder for Business og First.. Allikevel tror jeg at jeg sparte tid på å gå ned i andre enden, ut i fra køene som var i de andre sonene.. Fant en automat, fikk spørsmål fra en dame om jeg visste hva jeg holdt på med, og siden jeg gjorde det, fikk jeg fortsette..

Bort til en skranke, hvor jeg leverte fra meg kofferten, som forsvant avgårde med Priority Tag på seg..

Gjennom Fast Track i Secutity, som egentlig er en grei affære.. Laptopen får bli i veska, opg i motsetning til forrige gang, fikk jeg også beholde skoene på..

Gjennom, uten et pip.. Ble så møtt av agent, som indikerte at han ville se enten boardingpass eller pass (boardingpasset lå inni passet..), så jeg gav han begge. Han bladde fort gjennom passet, og jeg fikk begge tilbake.. Skjønte ikke bæret av hvorfor han gjorde det, men...

Kjapt innom HMV og fikk kjøpt litt underholding i form av noen DVD'er, og fant så veien til den søndre loungen, hvor planen nå er å slappe av et par timer.. Får se om en ikke finner noe å spise og drikke etterhvert og..

Hvordan var prisnivået på det hotellet. Har tenkt på det i forbindelse med kamper på Wembley.

Hvordan var prisnivået på det hotellet. Har tenkt på det i forbindelse med kamper på Wembley.

Dette hotellet er ikke lenger et ordinært Hilton-hotell, det er et Hilton Associate Hotel, og det heter nå 'Wembley Plaza Hotel'. Beliggenheten er et must om man skal til Wembley, men ellers er det ikke så rart at hotellet ikke lenger kan smykke seg med Hilton-navnet: her trengs det oppussing og oppgradering! Det er samtidig en god del billigere enn Hilton i London sentrum. Jeg har bodd en gang her og betalte vel da ca. 500 kr. for en overnatting i helg.

Ellers en seng å sove i, og en dusj og dass inne på badet..

Du stiller ikke høye krav ;)

Altså, jeg hadde en seng å sove i. Dassen funket, og i dusjen var vannet lunkent med lavt trykk.. Prisen jeg betalte var vel på nermere 180 GBP, for et rom med en dobbelseng, som var omtrent like stort som andre dobbeltrom. Var forresten av typen Double Plaza Room, som er en litt finere romtype enn de vanlige. Men når jeg tenker meg om, så bestilte jeg vel det fordi det ikke var så fryktelig mye dyrere enn de vanlige, så at det var litt dyrt, kan nok stemme uansett.. Men beliggenheten var gull, om man skal til Wembley.

Så forøvrig når jeg gikk til tuben, noen plakater som reklamerte om at det skulle komme et nytt, svært 4-stjerners Hilton-Hotell der..

Resten av rapporten kommer forøvrig hvert øyrblikk..

IMG_0070.jpg

Utsikten jeg hadde på konserten...

IMG_0071.jpg

IMG_0072.jpg

Baker Street Tubestation.. Av en eller annen grunn liker jeg den....

IMG_0073.jpg

Lounge-lunch (Forsøk å uttale det ordet der i fylla :D)

IMG_0074.jpg

IMG_0075.jpg

To bilder til ære for et toalettelskende toalettelskende venn. Hvis ha spør, så er dette ombord i BA sin A320 (Egentlig er det loungen, men ikke si det høyt..)

IMG_0076.jpg

IMG_0077.jpg

Et par stemningsbilder fra T5.

Vedkommende som de toalettbildene, var så glad for de, at han sparte meg for litt skrapejobb da jeg fant igjen bilen min på FedEx..

IMG_0078.jpg

..og det han svarte da jeg spurte om han hadde vært på FedEx i helgen..

IMG_0079.jpg

ROFL.... :D
Herlige toalett-bilder Martin!
Filmet du toalettet i funksjon??
Gleder meg til å se resten av billedserien!

Bare hyggelig å hjelpe til med å skrape is av bilen din vet du! ;)

Hjemturen:

Etter et par timer i loungen, og vel så det, dukket gate-info jaggumeg opp: A9.. Var bare å pelle sammen pikk-pakket, og komme seg avgårde.. Boarding og alt sånt, skjedde omtrent når det skulle. Ble møtt av Leigh-Anne, som sjekket boardingpass, og desvvere ingen "Mr. Foss# idag, bare et "Lovely, thank you". Jo, sjøl takk, du var litt lovely du og ;).

Var vel ferdig boardet når vi skulle Men så var det LHR på en søndags ettermiddag, da (Someone, lykke til!): Det var noe de klate start-up kø, eller noe sånt, og vi hadde fått lov til å starte opp kvart over fem, en halvtime etter skjema.. Men så, kommer kapteinen på PA igjen, og forteller at Mr. First Officer, hadde klart å forhandle seg til et tidligere starttidspunkt, siden han hadde funnet ut at vi var et av veldig få fly som skulle nordover, og de aller fleste skulle sørover, og de 30 minuttene ble til 10.. Allikevel kommer man ikke langt uten en sånn liten bil som dytter flyet bakover, så det var vel nesten halvtimen allikevel.. (tror jeg..).

Forholdsvis bra belegg i CE: Satt folk på hvertfall alle 5 toseterne, og tror bare en av de var "halvfull" (toseterne, altså, ikke passasjerene..) Satt en alene på 2F, opg ellers to på hver tre-seter, untatt første rad som var tom.. Har dog en mistanke om at hverken 1D eller 2D var blitt solgt i det hele tatt, da sete 1D faktisk mangler seteryggen!

Begynte å taxe, og skulle heeeeelt i andre enden av det område som kalles Heathrow Airport, og banen de kaller 27R. Taxet nedover langs rullebanen, som betydde at det var en del avtagende fly (er det et uttrykk?) å se på.. Stusset dog på at en A340 fra Olympic hadde veldig lav fart nedover rullebanen.. Da vi til slutt tok av, la jeg dog merke til at den var tilbake i køen (Med mindre Olympic har to avganger med A340 nesten samtidig..).

Ristet bra oppover, men roet seg etterhvert. Crewet gjorde jobben bra. Leigh-Anne og en kar jeg ikke fikk med meg navnet på, tok seg av oss som hadde vasket oss, mens to andre jobbet bak.. Ingen drikketralle først, men rett på middagen: Chicken Tikka et-eller-annet, eller Fish with Vegetables. Kylling, takk... Skylte ned med Cola, som Leigh Anne kom etter med, på egen tralle..

Ferdig med mat, og Leigh Anne's kollega kom med kaffekanna.. Drikker ikke sånt, men tar gjerne en kopp te - bortsett fra at den tror jeg de glemte.. Fikk hvertfall en cola til, men når den var tom, tok de glasset...

Kom oss ned på 01R, taxet inn til gate 50, og det bar gjennom en køfri passkontroll, retning bagasjehallen..

Lurte så på om jeg skulle stikke innom Tax-Free'n først, men siden jeg hadde fått pri-tag, så tenkte jeg at jeg jaggumeg skulle se om den virket også.. "Bag on Belt" hadde lyst på skjermen omtrent siden jeg kom dit, og det begynte fort å røre på seg. Kom først en ladning med bagger, før det stoppet opp en stund. Så noen flere, før det stoppet igjen. Så kom det noen fra en AY-flight, og så, sånn litt etterhvert, kom kofferten min.. Noen som vet om BA har reklamasjonsrett på pri-tagger? For den jeg fikk, virket ikke...

Det har vært nevnt en del på forumet denne stripa man skal stå bak: Er det flere enn meg som har lagt merke til at den faktisk er mye nermere båndet på den ene siden enn på den andre?? Hvertfall på det båndet jeg stod ved i dag.. Nr 6, mener jeg det var.. På ene siden utgjorde hvertfall forskjellen på det å stå bakl streken, og det å ikke gjøre det, egentlig ingen forskjell..

Også dagens lille irritasjonsmoment: Står pent bak streken, nesten med tærne oppå, og venter, akkurat der bagasjen faller ned på det båndet som går rundt og rundt.. Så er det en kar som like gjerne finner ut at han ville stå rett foran meg!!! Er sånne som jeg får litt lyst til å kjefte litt på, men så teller jeg til ti inni meg, og gir F.. Han gikk forøvrig igjen, da han endelig kikket opp på skjermen, og fant ut at det ikke stod "Bag on belt" på flighten hans..

Kjapp runde gjennom butikken de har der, for litt hamstring av sjokolade, og jaggumeg datt det ikke e six-pack med øl nedi kurven min også..

Vel hjemme, og nok en gang fornøyd med både BA, og London.. Menzies kan vi prate om en annen gang....

ROFL.... :D
Filmet du toalettet i funksjon??
Gleder meg til å se resten av billedserien!

Bildeserie? Tok da ikke akkurat en hel serie inne på toalettet..

Og er det nå Scanair-gjengen skal være glad for at iPhone ikke har videoopptaksfunksjon??

Oppfølgeren "Riding on a British Airways plane pt. 2", kommer forøvrig til en pc nær deg, i begynnelsen av Februar.

Om noen skulle lure på tittelen, så er den hentet fra Status Quo-låta "Paper Plane". Har bare byttet ut ordene "Big Blue Paper", med British Airways"

Thanks! Man vet at bandet man digger er av old timer klasse naar hele bunchen SITTER under konserten :P

Bildet er tatt før konserten: De nede på gulvet reiste seg opp når konserten startet.. Oppe på tribunene var det flere som satt..

Den chicken tikka'n var ganske god ja ;)
Men kaffen smakte piss. To franske rødviner å velge mellom, en Cote du Rhone og en Beaujolais. Valgte den førstnevnte som smakte ganske greit.
Servicen på denne flyvningen var sånn passe. Etter å ha hatt et fantastisk crew fra LAX til LHR tidligere på dagen (eller rettere sagt natten) irriterte det meg at disse valgte den lettvinte varianten med å droppe å servere drikke før maten. Og den mannlige purseren, som forøvrig snakket med sterk aksent (spansk?), presterte å takke crewet for sitt "harde arbeid" på slutten av flyvningen. Ganske unødvenig. Samtlige av kabinpersonalet virket veldig unge. Tror ikke noen av de var særlig mye over 25.
Kunne trengt en voksen mynig dame ombord, for dette var i slappeste laget.
Med 20 CE-seter hvorav max.12 var besatt hadde de hatt tid til både drikke-runde før maten, og flere runder med tilbud om påfyll, evt. en ny runde med drikke-tralla etter maten.
Forrige fredag hadde iallefall crewet på en A321 tid til alt dette og mer til. Litt dumt at det er såpass stor forskjell på servicen fra en flyvning til en annen.
Men det mest irriterende var at man måtte vente i 45 minutter på baggasjen, og selv om man hadde priority-tag på koffertene var de blant de siste på båndet. Rett og slett ganske provoserende.

Dette med Pri-tag på norske flyplasser er egentlig helt bortkastet papir. Det er ren bingo om koffertene kommer først eller sist. Jeg begynner å få et ganske bra statisk utvalg av innenlandsflygninger siste året, og det har i hvert fall ikke vært en ulempe de gangene det ikke har kommet slik tag på baggen.

Takk for topp rapport, Martin!

Stian, vedr. ekstrarunder med drikke o.l. så er min opplevelse at BA på short-haul (CE-klasse) ikke kjører flere runder med drikkevogn, men er mer enn villige til å varte opp med drikke "on request".

Iflg. en "servicebeskrivelse" som ble postet på Flyertalk for en god stund siden så er det ingen "second bar service". Kopierte den i en tidligere trip-report: http://forum.scanair.no/showpost.php?p=299241&postcount=20

..og hadde jeg tatt vin til maten jeg og, hadde det blitt fly og vin.. Fikk svar på spørsmålet mitt over via PM, og av og til er det morsomt og tenke på hvor liten verden er. Litt synd at man ikke vet hvordan flere her ser ut, ellers hadde jeg kanskje visst hvem sidemannen var..

Back