Rickard Gustafson slutter i SAS - Ny blir: Anko Van der Werff

Re: Rickard Gustafson slutter i SAS

Det er vel ikke helt umulig et skifte på toppen, nå kan være lurt

Er det meg som er mistroisk når jeg tenker at enden er nærmere for SAS når sjefen tar sin hatt og går???

FQTV

Er det meg som er mistroisk når jeg tenker at enden er nærmere for SAS når sjefen tar sin hatt og går???

FQTV

Inte nödvändigtvis. Han blir den VD som suttit längst på stolen och skall han göra någonting mer innan pensionen är det dags nu.

Timingen kanske inte är den bästa, eller så är det precis det vad den är? Framtiden är oskriven...

Richard Gustafson har fått nytt jobb som CEO för det anrika Wallenbergbolaget SKF Svenska Kullager Fabriken.
Det var Jacob Wallenberg som föreslog Gustafson som ny SAS VD för 10 år sedan.

FQTV

Neida, SKF er et steg opp for han og de har søkt ny sjef siden forrige fikk fyken i november.

Rickard Gustafson slutter i SAS

Jeg er ikke spesielt overrasket, spesielt med tanke på den stadig tiltakende krigen som har vært internt i selskapet mellom ledelsen og de som har jobbet operativt. Tror det definitivt er sunt med et bytte nå både for ansatte og kunder. Har vært litt for mye konsept prestisje de siste årene.

Fagforeninger i norden har ganske gode politiske kontakter, så ikke umulig at en redningspakke på nærmere 16mrd kombinert med nedbemanninger i core og økning i SAIL og CityJet har fått det til å renne fullstendig over på mange nivåer.

Håper de kommer en ny direktør som ser verdien i lojale kunder og ansatte.

Hvordan er det med sluttpakke når han slutter frivillig?

FQTV

Han skulle egentlig sluttet i fjor. Han skal ha bli bedt om å fortsette pga Covid.

Nå kan vi vel se frem til en dansk sjef, er vel liten sjangs for noe annet :p

...er ikke spesielt overrasket, spesielt med tanke på den stadig tiltakende krigen som har vært internt i selskapet mellom ledelsen og de som har jobbet operativt. Tror det definitivt er sunt med et bytte nå både for ansatte og kunder..

Stillingen som CEO i et selskap som SAS, har nok neppe vært en enkel oppgave disse årene. Rickard Gustafson har avgjort gjort en del kloke valg som å satse på en enhets flåte samt fornye både flåte og livery/interiør til en ren skandinavisk profil. Her er mye bra!

Men i forhold til de ansatte i flyvende stillinger, kan det virke som Gustafson har spilt ut alle sine kort og alt han måtte ha på sitt repertoar, så en utskiftning kan nok være gunstig. En ny CEO skal uansett godkjennes av Jacob Wallenberg og han har utallige ganger blottlagt sin hang til "svensk-adelige"lederstil, så jeg tror ikke de SAS-ansatte skal ha for høye forventninger.

Kanskje stillingen er interessant for Per G. eller Erik G. Braathen...? ;)

Och jättemånga kandidater står förstås i kö för att ta över jobbet... Styrelsen kan inte ha en lätt uppgift framför sig att hitta en kompetent ersättare.

Och jättemånga kandidater står förstås i kö för att ta över jobbet... Styrelsen kan inte ha en lätt uppgift framför sig att hitta en kompetent ersättare.

Bah - trenger ikke å gå lenger enn hit.

Gratulerer SAS, kanskje får de nå en sjef som gidder å besøke og høre på de som jobber i firmaet...

Back