Eller er streik force majeure?
Vil ikke tro annet enn at en høflig note med 'her følger bilag for utgifter påført i forbindelse med kansellering av SKxxx bla bla bla' blir refundert uten særlig spørsmål.
Hallo forum.
Ble også selv rammet av streik forrige uke. Skulle reist sk osl-chp-pvg c classe . Ble sendt osl-dus-cdg-pvg. Er bra fornøyd at jeg ble ombokket og kom meg dit jeg skulle. Spøsmålet mitt er vedrørende bonuspoeng. Er det mulig å få eurobonus poeng for denne flyvningen selv om jeg endte opp med å fly AF first class,.har sas sølvkort å må vel innrømme at jeg valgte sas pga å komme meg opp på gull status.
Et annet spørsmål. ;kofferten min ble 5 dager forsinket pga den ble sendt til cph. Så har måttet kjøpe noen nye klær. Hvem skal jeg sende regningen til, SK eller AF ?
Takk for svar. Nei har ikke noe kort på af. Ble også kastet over i siste liten da kjerra til cph ble kanselert.Hei
Skriv en mail til ebretro@sas.se, be om opptjening etter original rute. Vær nøye med å forklare hva du har tjent, hvor mye du skulle tjent og hvor mye du mangler. Pass på at du ikke har opptjent poeng på Air France (f.eks om du oppga et SkyTeam frequent flyer under innsjekk).
Angående forsinket baggasje; Du kan be om å få nødvendige utgifter dekket av SAS. Her ber du om det; https://www.sas.no/Customer-Care/Feedback-form/
Evt kan du også kontakte reiseforsikringen din. Husk PIR-rapport!
Husk at streik er force majeure, det kan begrense hva du har krav på.
Rent generelt så spiller det ingen rolle om du har betalt billetten med penger, poeng eller kameler - du skal ha de samme rettighetene og det er normalt operatøren som har irr-ops som skal fikse ting for deg.Er det noen som vet hva som faktisk er reglene her, og hvem som faktisk har ansvaret? Vet jo at Turkish ikke akkurat er kjent for god kundeservice så er litt skeptisk til om dette var korrekt.
H
Ved insjekk hos United på MCO,får man kun et "This is NOT a boarding card" boarding card,for bruk på SK908. Man må henvendelse seg hos SAS gate (Ter,B) for å få et ordentilg boarding card.
Når ein foretar 2 forskjellige bookingar som "connectar" med kvarandre, kva er minste transfertid ein kan booka og framleis være dekka av reiseforsikringen? (Altså at reiseforsikringen dekkar innhenting av oppsatt rute).
F.eks. BGO-OSL hjå Norwegian, og så OSL-ARN med SAS.
Eg meinte bestemt det var 2 eller 4 timar, men når eg ser gjennom forsikringspapirene mine så kan eg ikkje sjå at det står oppgitt noko spesielt tidsrom.
Når ein foretar 2 forskjellige bookingar som "connectar" med kvarandre, kva er minste transfertid ein kan booka og framleis være dekka av reiseforsikringen? (Altså at reiseforsikringen dekkar innhenting av oppsatt rute).