Re: Rettigheter ved forsinkelser, rerouting m.v.?
Skulle fly EVE-OSL-ARN-HKG en formiddag for ca tre uker siden, og ble da forsinket hele 6 timer ut fra EVE på grunn av at kveldsflyet nordover kom sent inn dagen før. Fikk matbonger på 150nok hver på EVE. Ble da påfølgende missed connections. Ble sendt videre til ZRH med kveldsavgangen til Swiss etter 6 timers venting på OSL med matbonger på 100NOK denne gang, men på grunn av snøfall på gardermoen med de-ice rakk vi ikke den korte connection vi hadde (40min) før flyet til HKG skulle gå fra ZRH. Vi landet 10 minutter før flyet skulle ta av, og det holdt ikke.
Ble sendt på Hilton Zürich Airport av Swiss med matbonger til kvelds og frokost, og sendt via Milano med Cathay Pacific neste morgen. De stusselige friends&family-billettene til lusne 3400kr for t/r hindret ikke at vi fikk oppgradering til Premium Economy hos CX, med champagne før takeoff og utmerket service hele veien.
Søkte SAS om erstatning for forsinkelsen, og fikk etter ca en uke bekreftelse på at 600 euro per person ble overført til respektive kontoer.
Er usikker på om vi kunne krevd samme erstatning fra Swiss på grunn av den nye forsinkelsen der, men vi ble enige om at det ville føles helt feil å få totalt 1200 euro hver i erstatning for et døgns forsinkelse på en tur som kostet 3400kr. For to ferske flynerder som skulle på heisatur med veldig god tid, var de ekstra flyturene bare gøy. Fikk krysset av et par nye flytyper og et par nye flyselskaper på lista, og følte oss veldig godt ivaretatt hele veien
Skulle fly EVE-OSL-ARN-HKG en formiddag for ca tre uker siden, og ble da forsinket hele 6 timer ut fra EVE på grunn av at kveldsflyet nordover kom sent inn dagen før. Fikk matbonger på 150nok hver på EVE. Ble da påfølgende missed connections. Ble sendt videre til ZRH med kveldsavgangen til Swiss etter 6 timers venting på OSL med matbonger på 100NOK denne gang, men på grunn av snøfall på gardermoen med de-ice rakk vi ikke den korte connection vi hadde (40min) før flyet til HKG skulle gå fra ZRH. Vi landet 10 minutter før flyet skulle ta av, og det holdt ikke.
Ble sendt på Hilton Zürich Airport av Swiss med matbonger til kvelds og frokost, og sendt via Milano med Cathay Pacific neste morgen. De stusselige friends&family-billettene til lusne 3400kr for t/r hindret ikke at vi fikk oppgradering til Premium Economy hos CX, med champagne før takeoff og utmerket service hele veien.
Søkte SAS om erstatning for forsinkelsen, og fikk etter ca en uke bekreftelse på at 600 euro per person ble overført til respektive kontoer.
Er usikker på om vi kunne krevd samme erstatning fra Swiss på grunn av den nye forsinkelsen der, men vi ble enige om at det ville føles helt feil å få totalt 1200 euro hver i erstatning for et døgns forsinkelse på en tur som kostet 3400kr. For to ferske flynerder som skulle på heisatur med veldig god tid, var de ekstra flyturene bare gøy. Fikk krysset av et par nye flytyper og et par nye flyselskaper på lista, og følte oss veldig godt ivaretatt hele veien

Last edited: