• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting, kansellering m.v.? (2019->)

Mistenker det blir rot med snø og kanselleringer til uken i AMS da jeg skal fly bonusbillett BGO-SVG-AMS-FCO-EZE.

Ryker flyet fra AMS til FCO vil KLM da rebooke meg med direkte fra AMS da dette er en eurobonusbillett eller blir det å komme seg FCO og fly Aerolinas. Kommer KLM til å vise til SAS og helt kaos?

Mistenker det blir rot med snø og kanselleringer til uken i AMS da jeg skal fly bonusbillett BGO-SVG-AMS-FCO-EZE.

Ryker flyet fra AMS til FCO vil KLM da rebooke meg med direkte fra AMS da dette er en eurobonusbillett eller blir det å komme seg FCO og fly Aerolinas. Kommer KLM til å vise til SAS og helt kaos?
Er du kommet til Amsterdam eller et annet sted med KLM-kontor skal KLM ordne opp. Det skjer ofte automatisk. Det er ingen forskjell på bonus og vanlige billetter her. Problemene med bonusbilletter oppstår gjerne når en flyving kansellerer en stund før flyvingen og det ikke finnes bonusnetter på andre flyvinger. Det skal uansett bookes om i teorien da en bonusbillett er like mye verdt som en vanlig billett, men selskapene prøver stadig å vri seg unna.

Er du kommet til Amsterdam eller et annet sted med KLM-kontor skal KLM ordne opp. Det skjer ofte automatisk. Det er ingen forskjell på bonus og vanlige billetter her. Problemene med bonusbilletter oppstår gjerne når en flyving kansellerer en stund før flyvingen og det ikke finnes bonusnetter på andre flyvinger. Det skal uansett bookes om i teorien da en bonusbillett er like mye verdt som en vanlig billett, men selskapene prøver stadig å vri seg unna.

Ja okey. Er vel bare spørsmål om tid før det blir noen kanselleringer der KLM. SAS da, hva kommer de til å gjøre hvis vi reiser ned til SVG? Booker de oss om?

Ja okey. Er vel bare spørsmål om tid før det blir noen kanselleringer der KLM. SAS da, hva kommer de til å gjøre hvis vi reiser ned til SVG? Booker de oss om?
Har dere gjennomgående billett ville jeg dratt til første flyplass i billetten.

I Amsterdam har folk blitt stuck i 5 dager så ikke anbefalt.

Anbefalt hva? Strengt tatt er det ikke mye annet enn å møte opp på utreiseflyplassen, og se hvor man sendes, hvis man ikke blir booket om på forhånd

Mer sannsynlig enten kansellert eller blir stuck i svg.
Er bare ikke mulig nå kundeservicen dems.
Og de har 5 dager med 50% trafikk hvor de som er layover prioriteres.

Om ikke ting har endret seg, så "dumpes" ikke pax for å prioritere layovers. Layovers får ledige seter der det finnes, derav vanskelig å finne "gode" alternativ. Blir gjerne mye via via i slike tilfeller

Hva ble/blir routingen her?

BGO-CPH i går kveld. En natt på Scandic.

På flyet CPH-FCO nå og Aerolinas til EZE i kveld.

Får se hva som skjer når jeg sender inn hotell overnattingen her i CPH til KLM. Kanskje like greit å bare sende den reise forsikringen
Jeg har hatt et par sånne hotellregninger ved problemer. Både med SAS og Lufthansa. Går aldri til en kø på flyplassen. Ordner alltid meg selv, men med måte.

Har sendt inn kvitteringene til flyselskapet og aldri hatt problemer med refund. Til og med et par øl i baren etter middag har jeg fått dekket så sant alt er med måte.

En del trykkleifer: kanselleres og bonusseter skulle det staatt.

Jeg har hatt et par sånne hotellregninger ved problemer. Både med SAS og Lufthansa. Går aldri til en kø på flyplassen. Ordner alltid meg selv, men med måte.

Har sendt inn kvitteringene til flyselskapet og aldri hatt problemer med refund. Til og med et par øl i baren etter middag har jeg fått dekket så sant alt er med måte.

Det gikk fint ja!

Vel fremme i EZE. Aerolinas bizzen var god mat, bra crew. Stolen ikke den beste, kort. Det kan bli veldig bra når de etter hvert får nye fly.

Buenos Aires en flott by, føltes overraskende trygg i forhold til byer som Mexico city og Medellin

Back