Takk. Jeg har lest der, men ønsker ikke re-booke. Spørsmålet er om det anses som en kansellering (som gir full refund) dersom man blir flyttet over til LH eller UA og/eller nedgradert?
https://www.swiss.com/ca/EN/terms-conditions/conditions-of-carriage/article-1010.2.1 If we cancel a flight, fail to operate a flight reasonably according to schedule, fail to land at your final or Stopover destination or cause you to miss an onward flight for which you hold a confirmed reservation, we will award you a refund.
Bestilte F med Swiss på salg til IAD for noen måneder siden for en påsketur, men ser på twitter at ZRH-IAD nå blir utsatt som ny rute hos Swiss. Har jeg rett til å kansellere hele turen dersom jeg blir ombooket til United i C eller Lufthansa F? Vil egentlig helst slippe å reise akkurat nå....
Snakket med SAS nå.. De lar meg faktisk ikke avbooke OSL-CPH-IAD 13 mars (SAS Plus) kostnadsfritt nå.. På en måte skjønner jeg dem, men samtidig så kan jeg jo ikke reise (flyet lander noen timer før lockdown.
Returen som var i First (hysj ikke si det til kvinneforum) med Waffe ble avbestilt poeng på plass på et sekund.
Dekker eventuelt reiseforsikringen dette?
Om de dekker vet jeg ikke, men de dekker det i alle fall ikke hvis du ikke avbestiller
Takker. Avbestilte to timer før avreise og de tok 2x300 euro i gebyr selv om returflighten ble kansellert. Jeg mistet også 67.000 poeng på en oppgradering som slo inn på plusgrade (Jeg vet dette ikke er verdens undergang)
Hva gjør man med USA tur booket i påsken? Sitter man stille i båten og "håper" flyet blir kansellert, eller kansellerer man selv og får igjen fra reiseforsikringen da dette er i lockdown perioden?
HVorvidt reiseforsikringen dekker, avhenger vel av reiserådene til vårt eget Utenriksdepartement. Hvis man reiser til et sted UD har frarådet, dekker ikke reisforsikringen. Hvis man har bestilt reise til et sted UD kommer med råd om ikke å reise, skal forsikringen dekke avbestillingskostnader. Har man kjøpt biletter som ikke er refunderbare skal hele bilettkostnaden erstattes.
I dagens situasjon har jo UD frarådet ALLE utenlandsreiser.
Så i ditt tilfelle skal reiseforsikringen dekke kanselleringsgebyret. Slik har ihvertfall jeg forstått de reisforsikringene jeg har sjekket betingelsene på.
Jeg vil gjerne slå et slag for tredjepart aka reisebyrå i disse tider. Har bestilt evakueringsekspedisjon til lillebror hjem fra Fijiholmene gjennom Berg-Hansen, booket og betalt i går. Allerede nå er det endringer i billetten som gjør at han får en ekstra natt i SYD. Berg-Hansen ordnet opp i innreisevisum til Australia på et blunk, og står parat hvis noe mer skulle krølle seg til. Storesøster kan slappe av med et glass Solo ute i solveggen og vite at hans reiseplaner er i de tryggeste hender. Tusen takk, Berg-Hansen![]()
Jeg vil gjerne slå et slag for tredjepart aka reisebyrå i disse tider. Har bestilt evakueringsekspedisjon til lillebror hjem fra Fijiholmene gjennom Berg-Hansen, booket og betalt i går. Allerede nå er det endringer i billetten som gjør at han får en ekstra natt i SYD. Berg-Hansen ordnet opp i innreisevisum til Australia på et blunk, og står parat hvis noe mer skulle krølle seg til. Storesøster kan slappe av med et glass Solo ute i solveggen og vite at hans reiseplaner er i de tryggeste hender. Tusen takk, Berg-Hansen![]()
Jeg vil gjerne slå et slag for tredjepart aka reisebyrå i disse tider. Har bestilt evakueringsekspedisjon til lillebror hjem fra Fijiholmene gjennom Berg-Hansen, booket og betalt i går. Allerede nå er det endringer i billetten som gjør at han får en ekstra natt i SYD. Berg-Hansen ordnet opp i innreisevisum til Australia på et blunk, og står parat hvis noe mer skulle krølle seg til. Storesøster kan slappe av med et glass Solo ute i solveggen og vite at hans reiseplaner er i de tryggeste hender. Tusen takk, Berg-Hansen![]()
Reisebyrå er fantastisk, men type Suoersaver osv er som vanlig ultra-yalla. Har holdt på i flere dager å kansellere påsketuren og Singapore Airlines henviser 100% til Supersaver. Supersaver bytter kommunikasjonsstrategi daglig. Først skulle man bruke mail, så sa de Facebook(?) og til slutt kom det på Facbook messenger (etter to dager med beroligelser om at de jobbet med saken)at man skulle ringe dem på et norsk nummer. Det nummeret virker stort sett ikke, og når det virker så er det rett på holdt til et indisk call-center med laaaaang ventetid og forstyrrende elendig pause-musikk.
Det kom forøvrig en mail for fem dager siden som sa noe all "du får overhodet ingenting igjen, ikke en gang skatter/avgifter osv. Jeg svarte på den mailen, men da kom det fullstendig radio-silence.
Du får det man betaler for, men her var det en routing som ikke kunne bestilles direkte fra SQ.
supplier_cancellation_mail.explanatory.covid_19.pre_pay
supplier_cancellation_mail.explanatory.reebok_your_stay_question
supplier_cancellation_mail.explanatory.you_can_rebook_online supplier_cancellation_mail.explanatory.price_and_availability_disclaim
supplier_cancellation_mail.explanatory.thanks